loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 213 1394/06/11 نظرات (0)

شستن لباس های پشمی,طریقه شستشو لباس

شستشو و مراقبت از لباس های پشمی و بافتنی
پارچه های پشمی در گذشته از پوست و پشم حیوانات به دست می آمدند . لباس هایی که از پشم اصلی حیوانات درست می شوند ، لباس هایی فوق العاده گرم هستند و در فصل زمستان هیچ گونه سرمایی به داخل بافت آنها نفوذ نمی کند و تا  80% مانع  ورود سرما به بدن افراد می شود . اکنون لباس های پشمی از بافت های مصنوعی ساخته می شود و تا حدود کمی از ورود سرما جلوگیری می کنند .

لباس های پشمی دو  دسته اند: لباس هایی که دارای پشم ظریفی هستند و لباس هایی که دارای پشم ضخیم تری  هستند .

شستن لباس های پشمی,طریقه شستشو لباس



نحوه نگهداری از لباس های پشمی ضخیم :
برای نگهداری  از این نوع لباس ها باید هنگامی که می خواهید لباس خود را عوض کنید با احتیاط کامل لباس خود را در آورده و  هنگام در آوردن لباس ، قسمت یقه و آستین های لباس خود را نکشید .

شستن لباس های پشمی,طریقه شستشو لباس



نحوه نگهداری از لباس های پشمی نازک:
به یاد داشته باشید که هیچ یک از لباس های پشمی را نباید محکم  بکشید ، هنگامی که می خواهید لباس خود را عوض کنید در ناحیه ی یقه و آستین مراقب باشید . اگر لباس خود را محکم بکشید ، به مرور لباستان گشاد خواهد شد زیرا لباس های پشمی دارای این خاصیت هستند که با کشیده شدن گشاد می شوند . برای اینکه لباس پشمی خود را عوض کنید توصیه می کنیم که ابتدا دستان خود را از آستین های لباس خارج کنید و در مرحله ی بعدی لباس را از ناحیه ی سر و یقه خارج کنید ، این توضیح در صورتی است که لباس شما بدون دکمه باشد و دارای شکلی پلیور مانند باشد .

شستن لباس های پشمی,طریقه شستشو لباس


شستشوی لباس های پشمی:

قبل از هر گونه شست و شویی در رابطه با لباس های پشمی توصیه می کنیم که حتما  به دستورات داده شده بر روی اتیکت لباس  دقت بفرمایید . اگر لباس پشمی که مورد استفاده قرار می دهید دارای بافتی ضخیم و محکم است آنها را می توانید در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید تا ماشین این لباس را بشوید ، فقط باید دمای ماشین لباس شویی تان را بر روی درجه ی پایین قرار دهید تا لباس بعد از شست و شو گشاد نشود ، علاوه بر اینکه لباس شویی را در درجه ی پایین قرار می دهید باید برنامه ی شست و شو را بر روی لباس های ظریف و حساس قرار دهید تا ماشین لباس شویی بیش از حد لباس را نشوید . هرگز لباس های پشمی را با دمای بالا در داخل ماشین لباس شویی قرار ندهید .

شستن لباس های پشمی,طریقه شستشو لباس



شستشوی لباس های پشمی با بافت نازک:
این گونه لباس ها را نباید در داخل ماشین لباس شویی قرار دهید ، این لباس ها را حتما باید با دست بشویید ، و البته با آب سرد ، زیرا بافت حساسی دارند و  اگر با آب گرم بشویید حالت اولیه خود را از دست خواهند داد .


برای اینکه لباس هایی که دارای بافت پشمی حساسی هستند را خشک کنید ، لازم است که آنها را بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا خشک شوند . زیرا اگر لباس را بر روی رخت آویز قرار دهید آب داخل لباس به کندی خارج میشود و زمان زیادی طول می کشد تا لباس تان خشک شود.
 

شستن لباس های پشمی,طریقه شستشو لباس


اتو کردن لباس های پشمی:
برای اتو کشیدن به لباس پشمی تان , توصیه می شود که یک پارچه ی مرطوب را بر روی لباس پشمی خود قرار دهید و بعد شروع به اتو کردن نمایید، زیرا در اثر حرارت مستقیم بافت لباس های پشمی از بین می رود .


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت