loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 119 1395/12/24 نظرات (0)

راهکاری برای از بین بردن گوشت اضافه دور گردن و بدن

درمان کلوئید,گوشت اضافی گردن,از بین بردن گوشت اضافه دور گردن

برای از بین بردن گوشت های اضافی در بدن چه دارویی هست ؟

با این بخش از سلامت مجله زیبایی لایت مد همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان زوائد گوشتی روی پوست آشنا شوید.

 

 منگوله‌های پوستی چه مشکلاتی ایجاد می‌کنند؟

منگوله‌های پوستی زائده‌های گوشتی شایع، اکتسابی و خوش‌خیمی هستند که به شکل گلوله‌های کوچک و نرمی از پوست آویزان می‌شوند. منگوله‌های پوستی زائده‌های بی‌ضرری هستند و تعداد آن‌ها ممکن است از یک تا صدها عدد در هر فرد متغیر باشد. همچنین مردان و زنان به طور مساوی در معرض ابتلاء به منگوله‌های پوستی قرار دارند. چاقی با بروز ‌‌منگوله‌های پوستی ارتباط دارد.


اگرچه بعضی از منگوله‌های پوستی ممکن است به طور خود به خود از پوست جدا شده و بیفتند، اما اغلب آن‌ها بعد از آنکه تشکیل شدند برای همیشه باقی می‌مانند. آکروکوردون اصطلاح پزشکی است که برای منگوله‌های پوستی به کار می‌رود.منگوله‌های پوستی به شکل زائده‌هایی به رنگ گوشت یا رنگ تیره هستند که از طریق یک ساقه کوچک و باریک از سطح پوست جدا شده و آویزان هستند. بعضی از افراد، این زائده‌های گوشتی را با عنوان "برگه‌های پوست" می‌شناسند.

درمان کلوئید,گوشت اضافی گردن,از بین بردن گوشت اضافه دور گردن

منگوله‌های پوستی چه مشکلاتی ایجاد می‌کنند؟

به جزء مشکلاتی که از نظر زیبایی ظاهری برای فرد به وجود می‌آید، معمولاً منگوله‌های پوستی هیچ گونه درد یا ناراحتی فیزیکی ایجاد نمی‌کنند. این زائده‌های گوشتی ریزی که بر روی پوست ظاهر می‌شوند، معمولاً وقتی که به طور مکرر تحریک ‌شوند (برای مثال در اثر تماس با یقه لباس یا بیخ کشاله ران) ممکن است علائمی را ایجاد کنند. اما مشکلات زیبایی و ظاهر ناخوشایند آنها مهم‌ترین دلیلی است که افراد مختلف برای برداشتن منگوله‌های پوستی دارند.


گاهی ممکن است لازم باشد که یک منگوله پوستی از روی پوست برداشته شود، زیرا به شدت تحریک و قرمز شده و باعث خونریزی یا سیاه شدن پوست و از بین رفتن بافت آن (نکروزه شدن) شده است. گاهی از اوقات هم ممکن است منگوله‌های پوستی در اثر تماس مداوم با لباس‌ها، جواهرات، حیوانات خانگی یا کمربند ایمنی خودرو، حساس و دردناک شوند. اما به طور کلی باید دانست که منگوله‌های پوستی زائده‌های خوش‌خیمی هستند و هیچ گونه احتمال ایجاد سرطان ندارند.


ممکن است بعضی از اوقات، یک منگوله پوستی بدون آنکه درد و ناراحتی داشته باشد، به خودی خود از پوست جدا شده و بیفتد. این اتفاق معمولاً هنگامی روی می‌دهد که منگوله پوستی به طور مداوم از محل بیخ ساقه خود خمیده شده و باعث مي‌شود که جریان خون به داخل بافت منگوله مختل گردد.

 درمان کلوئید,گوشت اضافی گردن,از بین بردن گوشت اضافه دور گردن

درمان گوشت اضافه پوستی

درصورتی که این زوائد گوشتی فرد را آزارندهد می توان آنها را به حال خود رها کرد وبه درمان آنها نپرداخت . اما درصورتی که نیازبه درمان باشد می توان ازروشهای تخریبی مانند کوتر، امواج رادیوفرکوئنسی ، بریدن ضایعات با تیغ جراحی وکرایوتراپی استفاده نمود .

درهمه این روشها باید دقت نمود که زوائد گوشتی را به اندازه ای ازبین برد که نه تکه ای ازآن باقی بماند ونه آنکه باعث ایجاد جوشگاه شود . گاهی زوائد گوشتی پایه پهنی داشته وبعلت خونریزی پس ازبرداشتن ضایعات ناچارمی شویم که ازبخیه زدن پوست استفاده نماییم .


البته این مورد کمترپیش می آید ومعمولاً به بریدن ضایعات وسوزاند ن محل خونریزی می توان اکتفا نمود . درازبین بردن زوائد گوشتی لزومی به استفاده ازلیزرنیست وبه علت هزینه بیشتر استفاده ازلیزر ، می توان با همان روشهای ساده گفته شده به درمان این ضایعات پرداخت وباید به خاطرداشت که درهردرمانی بهتراست ازروشهای ساده تر شروع نمود ودرصورت عدم اثربخشی به درمانهای پیچیده تراقدام نمود .


درمورد استفاده ازنخ وبستن پایه زوائد گوشتی با هدف ازبین بردن ضایعات بهتراست که این کارانجام نشود زیرا گاهی با بستن نخ خون ورودی به زائده گوشتی متوقف نشده اما جلوی خروج خون ازضایعه گرفته می شود ودرنتیجه تجمع خون درضایعه رخ داده وهمین امرموجب دردناک شدن والتهاب ضایعه وگاهی حتی عفونی شدن آن می شود لذا توصیه می شود ازاین عمل خودداری شود .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت