loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 301 1394/02/21 نظرات (0)

مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست ، مو و ناخن

مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست ، مو و ناخن

حتماً به عنوان فردی که با مد روز آشنا هستید و آن را دنبال می‌کنید،‌ مسائل مربوط به زیبایی و سلامت هم برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌دانید که یک بدن سالم با تغذیه مناسب،‌ ورزش و همچنین استفاده از لوازم آرایشی درست به دست می‌آید. توجهی که اکثر ما به استفاده از لوازم آرایشی خوب و گران‌قیمت داریم را برای مصرف مواد غذایی مناسب به خرج نمی‌دهیم. بنابراین این موضوع که تغذیه مناسب می‌تواند سلامت جسم و جان ما بهتر از هر وسیله دیگری تأمین کند به حاشیه رفته است.

مصرف برخی مواد غذایی و استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها در داشتن پوستی سالم و شاداب، اندامی خوب و متناسب و همچنین استخوان‌هایی قوی کاملاً مؤثر و کاربردی هستند که متأسفانه توجه اکثر ما به این موضوع به دلیل بهانه‌هایی مثل نداشتن وقت کم شده است. اما در میان این مواد غذایی، هستند موادی که به طور مؤثری روی پوست،‌ مو و ناخن‌ها اثر مثبتی به جا می‌گذارند و می‌توانید با مصرف این مواد بدنی سالم‌تر داشته باشیم.


 مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست ، مو و ناخن

آوکادو و روغن‌زیتون

چند وقتی است که آوکادو به عنوان یک خوراکی محبوب جای خود را در میان مواد مصرفی خانوارها باز کرده است. این ماده خوراکی منبعی سرشار از ویتامین E و چربی‌های طبیعی که شامل انواع فیبر و ویتامین C است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است که دارای خاصی ضد اشعه مناسبی دارد. این خاصیت مانند سپری خوب در برابر تابش آفتاب عمل کرده و پوست شما را در برای اثرات مخرب تابش مستقیم نور خورشید محافظت می‌کند.

از طرف دیگر روغن‌زیتون به عنوان منبعی غنی از ویتامین E، ترکیبات مختلف پلی فنلی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی در خود دارد که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. ویتامین E در هر ماده‌ای که باشد ماده‌ای مهم برای محافظت از پوست است. در تهیه مواد آرایشی هم دقت کنید که حتماً این ماده در ترکیب سازنده ماده وجود داشته باشد.

 مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست ، مو و ناخن

سبزیجات

تقریباً می‌شد با قطعیت وجود این گزینه را حدس زد. برگ‌های تازه سبز رنگ به خصوص اسفناج منبعی مغذی از مواد مختلف غذایی هستند. به طور خاص اسفناج دارای دو ماده غذایی لوتئن و بتاکاروتن است که نشان داده برای داشتن پوستی منعطف و سالم کاملاً مفید است.

برگهای سبز همچنین دارای ماده غذایی مفیدی مثل ویتامین C آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که برای ترمیم پوست‌های آسیب دیده به کار می‌آیند. همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند پوست و مو را در برابر اثرات مخرب تابش نور خورشید محافظت کنند. همچنین ماده کلاژن موجود نیز می‌تواند در ایجاد پوستی منعطف و سالم کمک کننده باشد.

مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست ، مو و ناخن

غذاهای تخمیر شده

بسیاری از صدماتی که به پوست وارد می‌شود یا صدماتی که پوست می‌بیند،‌ مانند انواع آکنه‌ها می‌تواند به دلیل نداشتن معده‌ای سالم باشد که در هضم غذا به خوبی کار نمی‌کند. غذاهایی که تخمیر می‌شوند دارای نوع خاصی از باکتری هستند که می‌تواند به معده کمک کند تا عملیات هضم غذا را بهتر انجام دهند. غذاهای پروبیوتیک،‌ ویتامین‌ها و انواع آنزیم‌ها می‌تواند در این حالت به عنوان ماده‌ای کمک کننده برای روده و معده وارد عمل شده و به هضم غذا کمک کنند.

آجیل

آجیل به عنوان معدنی از مواد غذایی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده. اسیدهای چرب امگا، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی همه و همه در دانه‌های مختلف آجیل وجود دارند. هر کدام از این مواد معدنی برای سلامت پوست و مو و در کل بدن مفید و لازم هستند. مانند آوکادو و روغن زیتون، این دانه‌ها هم دارای ویتامین E سرشاری هستند که تمام مزایایی که تا به اینجا مطرح شد را در خود جای داده‌اند. البته برای اینکه این مواد بیشتر بتوانند به شما کمک کنند،‌ بهتر است از دانه‌های خام استفاده شود. چرا که حرارت دادن به این دانه‌ها و در برخی موارد اضافه کردن نمک یا ادویه‌های دیگر به آن‌ها می‌تواند اثرات مفید آن‌ها را کمتر کند.

اگر در هضم کردن این خوراکی‌های محبوب مشکل دارید و اذیتتان می‌کند، بهتر است شب تا صبح به مدت ۶ یا ۷ ساعت آن‌ها را در آب بخوابانید. پس از این کار، آن‌ها را در فر با درجه حرارت ۱۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا خشک شوند. در این حالت حتی این دانه‌ها طعم بهتری هم پیدا می‌کنند.

 مواد غذایی مناسب برای سلامت پوست ، مو و ناخن

تخم مرغ

زرده تخم‌مرغ دارای یک ماده مهم غذایی به نام بیوتین است که به آن ویتامین B یا B7 هم می‌گویند. کمبود این ویتامین می‌تواند در ریزش مو و یا داشتن ناخن‌هایی شکننده مؤثر باشد. این ماده خوب و مؤثر در تخم‌مرغ وجود دارد. (البته در تخم‌مرغ علاوه بر این ماده بسیاری ویتامین‌ها و پروتئین‌های دیگر هم موجود است که می‌تواند برای بخش‌های مختلف بدن مفید باشد). البته باید به این نکته توجه کرد که مواد مفید درون تخم‌مرغ، از یک مرغ سالم به دست می‌آید که در شرایط طبیعی تغذیه کرده، از نور خورشید بهره گرفته و حتی روی خاک طبیعی به تغذیه پرداخته باشد. بنابراین از مرغ‌های هورمونی و غیرطبیعی، تخم‌مرغ‌های خیلی مؤثری انتظار نداریم.


منبع و گردآوری:مجله زیبایی لایت مد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت