loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 297 1393/06/03 نظرات (0)
نکاتی که باید درباره خرید عطر بدانید
 ویژگی عطر و ادکلن خوب
نیلوفر علیزاده/ خرید عطر اگر سخت‌ترین کار دنیا نباشد، حداقل یکی از سخت‌ترین‌هاست. این انتخاب به ویژه زمانی مشکل تر می شود که قصد دارید برای مراسم عروسی تان عطری را انتخاب کنید. اینجاست که در کنار بوی خوش، داشتن رایحه خاص و منحصر به فرد هم کار خرید را سخت تر و دوراهی تصمیم‌گیری را وسیع تر می‌کند. اگر این روزها که درگیر تدارک مراسم عروسی‌تان هستید و قرار است عطر هم در سبد خریدتان باشد، این راهنما را با دقت مطالعه کنید.
عطر، ادکلون، دئودورانت؛ کدامیک به درد شما می‌خورد؟
در قفسه‌های فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و همچنین عطر فروشی‌ها، انواع و اقسام شیشه‌های رنگارنگ در طرح و شکل‌ها و رنگ‌ها و البته بوهای مختلف کنار هم ردیف شده‌اند که روی هر کدامشان هم یک اصطلاح خاص از جمله perfume، Eau de perfume، Eau de toilette، Eau de cologne ، Eau de fresh و... درج شده است. بنابراین اولین مرحله در خرید عطر این است که هر کدام از اصطلاحات رایج در این زمینه را بشناسیم تا بعد بر اساس نیازمان انتخاب کنیم. البته چون شما عروس هستید می توانید از همه این محصولات یک نمونه انتخاب کنید و نود درصد مطمئن باشید که همسر آینده‌تان هم این مجموعه را برایتان خواهد خرید!
###اصطلاعات روی شیشه عطر نشاندهنده ترکیبات آن عطر خاص است یعنی به شما نشان می دهد که این محصول خاص چند درصد مواد معطر و چند درصد آب و الکل دارد.
عطرهای مرغوب که با عنوان Perfume شناخته میشوند بین 20 تا 40 درصد مواد معطر دارند و چون میزان الکلشان کمتر است ماندگاری بیشتری هم دارند و انتخابی بسیار مناسبی برای روز عروسی محسوب می شوند.
 حدود 5 تا 10 درصد حجم Eau de toilette یا اودوتوالت ها را مواد معطر تشکیل میدهد. این محصولات ماندگاری چندانی ندارند و اغلب عطرهای مرغوب یک Eau de toilette هم دارند که قیمتش پایین تر است اما چندان مرغوب نیست.
ادو پرفیوم‌ها در رتبه بندی عطرها، بعد از پرفیوم‌ها یا عطرهای مرغوب قرار می گیرند و 15 تا 20 درصد از حجمشان از مواد معطر تشکیل شده است.
 ادوکلون که بعضی‌ها به اشتباه آن را معادل مردانه عطر می‌دانند، از2 تا 4 درصد مواد معطر تشکیل شده و ماندگاری اش خیلی خیلی کوتاه است.
 
عطر چند «میل» بخریم؟
قبل از اینکه عطر بخرید به ویژگی‌های فردی، میزان مصرف و البته جیبتان توجه کنید. اگر دم دمی مزاج هستید به جای یک عطر 200 میل بهتر است سه تا چهار مدل عطر 25 تا 50 میل انتخاب کنید تا زود خسته و دلزده نشوید. اگر مصرف عطرتان بالاست بهتر است یکدفعه یک عطر 200 میل بخرید و تا یکی دو ماه خودتان را از خرید خلاص کنید. در ضمن یادتان باشد که خرید عطرهای 100 و 200 میل نسبت به عطرهایی با حجم کمتر به صرفه تر و اقتصادی تر است چون با دو برابر شدن حجم عطر قیمتش 20-30درصد بیشتر می شود نه اینکه 2 برابر شود.
 
عطر گرم ، عطر سرد
در تولید عطرها به طور معمول از گل‌ها، چوب صندل و میوه‌ها استفاده می شود و این مواد جزو اصلی‌ترین‌ها مواد تشکیل دهنده عطرها هستند. همچنین گیاهانی مثل بادیان رومی، گل سرخ، ترنج، هل، چوب سدار، اکالیپتوس، کندر، یاسمن، شمعدانی، زنبق، اسطوخودوس، لیمو، یاس بنفش، لی لی، ماگنولیا، خزه، بهار نارنج، پرتقال، زنبق زرد، نعنا، کاج، تمشک، رز، گل مریم و وانیل و... با نسبت‌های خاص در ساخت عطرها استفاده می‌شود. برای اینکه بدانید چه عطری برایتان مناسب است اولا باید جنس پوست و سپس گرمی یا سردی عطر را بشناسید.
###عطرهای گرم معمولا رایحه‌های شرقی دارند و بوی چوب صندل، شکلات، زعفران و... می‌دهند در حالیکه عطرهای سرد معمولا بوی میوه می‌دهند.
اگر پوستتان چرب است یادتان باشد که ماندگاری عطر روی آن خیلی بیشتر از پوست خشک است بنابراین اگر عطر تندی بخرید ممکن است در دراز مدت اذیتتان بکند. اگر رنگ چهره‌تان روشن است از عطرهایی استفاده کنید که رایحه گل و میوه دارند اما اگر پوستتان تیره است، عطرهای گرم بیشتر به شما می‌ آید.
این نکته درگوشی را هم بدانید که عطرهای گرم معمولا رنگ های زرد، نارنجی و قرمز دارند یا شیشه‌شان رنگ گرم دارد. اما عطرهای سرد معمولا در شیشه‌های خاکستری، آبی و سرمه‌ای بسته بندی می شوند.
وقتی می خواهید برای عروسی تان عطر بخرید به تم کلی مراسم هم دقت کنید. اگر جشنتان دوستانه است عطر سرد هم برایتان مناسب خواهد بود در غیر این صورت بهتر است عطری با رایحه گرم و سنگین را انتخاب کنید.
 
چطور عطر را تست کنیم؟
بین 10 تا 60 دقیقه طول میکشد که عطر بوی اصلی خودش را نشان دهد. بنابراین بهتر است در خرید این یک قلم صبور باشید. برای خرید به هیچ عنوان عطر را همراه بطری بو نکنید بلکه مقداری از آن را روی مچ دست اسپری کنید، دستتان را روی هم نمالید. چند دقیقه صبر کرده و بعد بو کنید.
 
عطر اصل و غیر اصل
عطر تقلبی علاوه بر اینکه بوی عطر اصل و ماندگاری آن را ندارد ، ممکن است با ماندن روی لباس رایحه‌ای ناخوشایند ایجاد کند و علاوه بر این به سیستم تنفسی و پوست شما هم آسیب بزند. عطرهای اصل معمولا روی جعبه شان یک کد شناسایی محصول دارند که عین این کد روی شیشه عطر و جایی که خیلی جلوی دید نیست درج شده است. شیشه عطرهای تقلبی این کد را ندارند یا اگر کدی روی آن درج شده باشد با کد روی جعبه همخوانی ندارد. در ضمن اگر می خواهید عطری از برندهای معروف جهانی بخرید می توانید کد آن را در وبسایت شرکت مربوطه پیدا کنید.
 
از کجا بخریم؟
در اکثر پاساژها و مراکز خرید ، مغازه‌های عطر فروشی پیدا می‌شود. در خیابان شریعتی و میرداماد هم چند تا مغازه خوب هست که می توانید از اصل بودن عطرهایشان مطمئن باشید ولی همچنان نبض بازار عطر در خیابان وزرا می‌تپد.

 
منبع:نوعروس دات کام
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت