loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 931 1392/08/26 نظرات (0)

«کلر موجود در آب استخرها باعث ایجاد شوره در سر می‌شود.

آب استخرها به دلیل وجود کلر خاصیت قلیایی دارد و منجر به آسیب رساندن به پوسته خارجی مو و ایجاد شوره سر می‌شود و به همین دلیل حتما باید از کلاه‌های مخصوص شنا استفاده کرد.»

عوارض کلر استخر برای پوست و مو

 

عوارض کلر استخر برای پوست و مو

 

جالب است بدانید که تحقیقات نشان می دهد، استحمام با آب کلرزنی شده می تواند باعث خستگی مفرط شود. حال آنکه حذف کلر باقیمانده از آب حمام، باعث ایجاد سرزندگی و نشاط بیشتر می شود.


ممکن است پوست شما هم دچار پیری زودرس شده و چین و چروک های صورت و گردن شما در حال افزایش باشد. برای مقابله با این چین و چروک ها ، استفاده از لوسیون ها و ضد آفتاب های مختلف، رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و ... لازم است اما کافی به نظر نمی رسد. ممکن است عجیب باشد ، اما "استحمام روزانه شما" می تواند یکی از دلایل پیری زودرس پوستتان باشد.

دکتر آزاده الیاسی اظهار کرد: حساسیت‌های پوستی نیز در اثر پوشیدن لباس‌های شنا ایجاد می‌شود، استفاده از مایوها و کلاه های شنایی که مواد نایلونی و نفتی کمتری دارند تا حدود زیادی از این عارضه پیشگیری می کند.

 


 

وی به پوست‌هایی با زمینه خشک و شدت تاثیرات کلر اشاره کرد و افزود: این نوع پوست ها علاوه بر خشکی موقتی ممکن است، پوست بدن را دچار اگزما کند که در این صورت فرد به مراجعه پزشک و درمان نیاز دارد.

الیاسی تاثیرات کلر بیش از حد استاندارد را بر پوست کودکان بیشتر دانست و عنوان کرد: والدین باید مراقب باشند تا کودکان ساعات زیادی در آب نمانند و از استخرهایی با میزان کلر استاندارد استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه تغییر رنگ موها پس از استخر مسئله شایع بین زنان است، ادامه داد: معمولا تغییر رنگ موهای بلوند و خاکستری و دکلره شده به علت وجود یون مس در آب استخر بوده و یا ناشی از لوله‌های مسی است که آب را به استخر می رسانند که به رنگ سبز درمی آیند.

وی ادامه داد: جهت پیشگیری از این تغییر رنگ باید از کلاه‌هایی در شنا استفاده کرد که مو را از گزند یون‌های مس محفوظ کند و یا با مصرف کرم های محافظتی در استخرهای رو باز از سلامتی مو محافظت کنند.

 


 

این متخصص پوست و مو زگیل‌های متعدد در ناحیه کف دست یا پا را نیز به علت انتقال ویروس در استخر دانست و گفت: لازم است تا افراد در مکان هایی که امکان انتقال این ویروس وجود دارد از دمپایی استفاده کنند و همچنین افرادی که زگیل دارند باید تا بهبودی کامل از مراجعه به استخر جدا پرهیز کنند.

الیاسی در پایان گفت: جهت پیشگیری از انتقال ویروس باید قبل از ورود به استخر حتما پاها را در حوضچه‌های آب آهک شست و شو دهند.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت