loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 292 1397/09/18 نظرات (0)

بنیانگذار پوشاک هاکوپیان کیست؟ عکس

بنیانگذار پوشاک هاکوپیان کیست؟ عکس

بیوگرافی سومبات هاکوپیان

سومبات هاکوپیان بنیان‌گذار شرکت واحد صنعتی پوشاک هاکوپیان در سال ۱۳۲۳ در تبریز متولد شد و از سال ۱۳۳۵ در دوران نوجوانی وارد حرفه خیاطی گردید. او پس از سال‌ها کسب تجربه زیر نظر بهترین خیاطان تبریز و تهران، در سال ۱۳۵۷ با سفر به آلمان، دوره‌های آکادمی خیاطی مولر را گذراند و از سال ۱۳۴۶ با دریافت پروانه دوزندگی مردانه، اولین کارگاه تولیدی خود را راه‌اندازی کرد.


او در اوایل دهه ۵۰ به عنوان طراح و خیاطی جوان، نمایش مد زنده‌ای برگزار کرد و مدسازی را در ایران پایه نهاد. در همین دهه و در سال ۱۳۵۴ اولین ژورنال مد ایران را به نام «هوکرپ» منتشر کرد.

بنیانگذار پوشاک هاکوپیان کیست؟ عکس

هاکوپیان به جز دوزندگی لباس‌های مردانه و زنانه‌ای مثل کت و شلوار، پیراهن، جلیقه و … از سال ۱۳۵۲ طراحی و دوخت یونیفرم برگزار کنندگان بازی‌های آسیایی در تهران، لباس‌های رسمی اعضای ارکستر سمفونیک تهران، یونیفرم کادر پروازی ایران ایر و فرودگاه‌های مختلف کشور و شرکت‌های مختلف نفتی را در کارنامه دارد. وی در دهه ۸۰ کارگاه خود را به واحدی صنعتی تبدیل کرد و ضمن تجهیز آن با فناوری هزاره سوم، موجب اشتغال‌زایی قابل توجهی در این صنعت شد.

بنیانگذار پوشاک هاکوپیان کیست؟ عکس

طراحی هاکوپیان

در زمینه فعالیت‌های آموزشی، هاکوپیان با دانشگاه‌های شریعتی و الزهرا همکاری‌های علمی داشته و به تدوین و تدریس روش‌های نوین مدل‌سازی در پوشاک و جایگزین کردن روش‌های فرسوده و ناکارآمد پرداخته است.


او مترجم و مولف ۵ کتاب در زمینه پوشاک بانوان است که به عنوان مرجعی برای هنرجویان این رشته مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گامی دیگر در راستای هویت بخشیدن به هنر طراحی و مدسازی در ایران، با همکاری عده‌ای از اساتید دانشگاه الزهرا، انجمن طراحان لباس و پارچه تشکیل شد و وی به عنوان نخستین رئیس هیئت مدیره آن انجمن انتخاب گردید.


در روز بزرگداشت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۴، از سومبات هاکوپیان به عنوان پیشکسوت و کارآفرین برتر صنعت پوشاک کشور توسط معاون اول رئیس جمهور تقدیر و قدردانی گردید.

بنیانگذار پوشاک هاکوپیان کیست؟ عکس

در سال ۱۳۹۴ تولید کنندگان پوشاک به همت سومبات هاکوپیان گرد هم آمدند و ضمن تأسیس انجمن صنایع پوشاک ایران به منظور ساماندهی امور مرتبط با این صنعت و رفع تنگنا‌های موجود، به اتفاق آرا او را به عنوان اولین رئیس هیئت مدیره برگزیدند.


هاکوپیان در آستانه پنجمین دهه فعالیت‌های خود، برنامه‌ریزی جهت تحقق اهداف آینده را ادامه می‌دهد.


تنظیم: لایت مد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت