loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 2323 1392/05/26 نظرات (0)


کت شلوار شیک از آن دسته لباس هايي است كه هر مرد خوش پوشي مي بايست در كمد لباس هاي خود داشته باشد كه اين خود مي تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد. معمولا كت ها را بر اساس جنس پارچه، تعداد دكمه، مدل چاک در کت، کمر کت و فرم آن انواع طبقه بندي كرد. مطالب این بخش به شما کمک خواهد كرد تا در هنگام خرید بتوانید بهترین کت و شلوار را برای خود انتخاب نمایید. براي داشتن بهترين انتخاب، مي بايست اطلاعاتي دقیق و كامل در خصوص تمامی قسمت های تشکیل دهنده کت و شلوار داشته باشيد. اگر شما بتوانيد یک کت و شلوار شیک برای خود انتخاب کنید در خوش لباسی شما هیچ تردیدی نخواهد بود.

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/3/3/p.jpg

دكمه هاي كت


تعداد دكمه های كت از عوامل تاثیرگذار در كاربرد كت است. براي كت هايي كه حالت رسمي دارند، معمولا تعداد دكمه هاي آن كمتر مي باشد. در اين حالت يقه كت بازتر خواهد بود و در صورتي كه از كراوات استفاده می كنید انتخاب بسیار مناسب تري است. اين كت ها براي مهماني هاي رسمي پيشنهاد مي شود. همچنين هرچه تعداد دكمه هاي كت بیشتر می شود كت ها حالت نیمه رسمی پيدا مي كنند. در ایران بیشتر از كت های 3 دكمه استفاده می شود و در كشورهای اروپایی از كت های 2 دكمه.
جنس و رنگ پارچه
جنس پارچه كت ها معمولا از پنبه، پشم و يا پلی استر و ساير الياف هاي مصنوعي تشكيل مي شود. کت و شلوار های با جنس پشم معمولا رسمي تر مي باشند. كيفيت اين كت ها تا حد زيادي به پشم بكار رفته در آن بستگي دارد. بر خلاف تصور بسیاری از مصرف کنندگان از کت و شلوار هایي كه از جنس پشمی تهیه شده اند، در تمامی فصل های سال قابل استفاده می باشد. کت و شلوار های از جنس پنبه برای مردانی که در مناطق آب و هوایی گرم زندگی می کنند بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک کت و شلوار رسمی برای فصل گرم سال می گردید این جنس در رنگ های تیره به شما پیشنهاد می شود. کت و شلوار های از جنس پنبه در رنگ های متنوع غیر رسمی می باشند. كت و شلوارهایی كه در تهیه آن ها از الیاف پلی استر و ساير الياف هاي مصنوعي استفاده شده است براي محل كا گزينه بسيا مناسبي مي باشند. چون هم قيمت ارزان تري نسبت به كت هاي پشمي و پنبه اي دارند و هم كمتر چروك مي شوند.
نكته ديگري كه در رسمي و غير رسمي بودن كت و شلوار تاثير مي گذارد، طرح پارچه و رنگ آن است. معمولا كت و شلوار های رسمی از رنگ های تیره و به ویژه طیف خاكستری و بدون طرح یا راه راه مي باشند.
انواع مدل چاک در کت
كت ها بر اساس چاك پشت آن به دو چاک، تک چاک و بدون چاک طبقه بندي مي شوند. به کت های دو چاک در اصطلاح کت های چاک از بغل نیز گفته می شود. کت های دو چاک هنگام نشست و برخاست بسيار راحت است لذا بیشترین محبوبيت را در میان انواع كت دارا می باشد. در كت هاي تك چاك، چاک آن درست در قسمت میانی و در پشت کت قرار دارد و به مدل آمریکایی مشهور است و از لحاظ راحتی در هنگام نشست و برخاست یک حالت معمولي را دارا مي باشد. و دسته آخر كت هاي بدون چاک مي باشد و جالب اينكه بازیگران هالیوودی عموما بیشترین طرفدار این مدل کت می باشند. این مدل کت محدودیت های زیادی را هنگام استفاده از ان مثلا هنگام نشستن در ماشین و یا پشت میز کار ایجاد می نماید.
انواع کمر کت
كت ها بر اساس نوع كمر، به مدل اروپایی و مدل امریکایی تقسيم مي شوند. در مدل برش اروپایی بطور کامل در قسمت کمر جذب می باشد. در مدل امریکایی کت از زیر بغل تا نزدیک ران پا برشی راسته دارد و برای مردان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است.
نكاتی برای ست كردن كت و شلوار
علاوه بر مواردی كه ذكر شد، عواملی از جمله ویژگی های اندامی، سن، نوع چهره و... هستند كه در هر مورد بر روي انتخاب فرد تاثير مي گذارند. به طور مثال آقایانی كه قدبالاتنه آنها نسبت به پایین تنه كوتاه تر است، بهتر است از كت هایی با یقه باز و به حالت برگردان و باریك استفاده كنند و چنانچه قد پایین تنه و پاهايشان كوتاه باشد استفاده از كت های كوتاه تر مناسب تر است، زیرا كت های بلند باعث می شوند پاها كوتاه تر از حدی كه هست به نظر برسد.
براي افرادي كه قد كوتاه دارند، استفاده از كت و شلوارهاي راه راه پيشنهاد مي شود كه می تواند تاثیر بسزایی در بلندتر نشان دادن قد آن ها داشته باشد. كت و شلوارهایی با رنگ متفاوت و متضاد باعث كوتاه تر نشان دادن قد می شود. برای این افراد پیشنهاد می شود از كت و شلوارهای یكرنگ استفاده كنند.
براي افراد چاق پيشنهاد مي شود از كت وشلوارهایی با رنگ های تیره و مات و همینطور طرح های راه راه و یا بدون طرح استفاده كنند. همچنين اين افراد از پوشيدن كت‌هايي كه در پشت آن چاك دارد، بپرهيزند.


در خصوص سايز، کت و شلوار ها دارای واحدی به نام دراپ(drop)  می باشند که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار است. برای کت و شلوار های مدل آمریکایی که در ایران نیز بیشترین طرفدار را داند، کت و شلوار ها عموما دراپ ۶ دارند. برای مثال، اگر سایز  کت و شلواری ۴۸باشد، سایز شلوار آن ۴۲ می باشد. و دراپ در کت و شلوار های مدل عموما ۷ می باشند.


https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/3/3/md.jpg



مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت