loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 73 1395/05/31 نظرات (0)

اکستنشن مو,اکستنشن چیست ,بررسی انواع اکستنشن مو

مراقبت های قبل و بعد اکستنشن مو (قسمت سوم)

خیلی از خانم ها دوست دارند موهای بلندی داشته باشند و یا موهایشان پر تر دیده شود، برای همین رو به اکستنشن مو می آورند، اما آیا این کار واقعا درست است؟ ضرری ندارد؟ اصلا اینکه اینکار چگونه باید انجام شود؟ و خیلی سوالات دیگر که قصد داریم به تمام این سوالات در مورد اکستنشن مو پاسخ دهیم، با ما همراه باشید.


چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانم ها بالا گرفته است. برخی خانم ها از این روش، برای بلندتر کردن موها و برخی برای پرپشت نشان دادن موهای شان استفاده می کنند. البته می توان با انتخاب اکستنشن در رنگ های متفاوت یا فانتزی از آن به عنوان « های لایت » یا « مش » نیز استفاده کرد. اما این روش مانند سایر ترفندهای زیبایی مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد. بد نیست قبل از انجام آن با انواع اکستنشن ها، روش های مختلف نصب، مراقبت های قبل و بعد و همچنین خطرهای آن برای موها آشنایی پیدا کنید.

از حجم دهنده ها استفاده نکنید

حتما از شامپوهای مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید زیرا محصولات معمولی اغلب حاوی مواد سیلیکونی هستند. این مواد چسب اکستنشن را شل می کنند. بهتر است اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند؛ در غیر این صورت می توانید از حرارت ملایم سشوار استفاده کنید.

اول از همه قسمت های اکستنشن شده را خشک کنید. سشوار را رو به پایین بگیرید و خیلی ملایم با استفاده از انگشت هایتان موها را از هم جدا کنید. سپس به آرامی آنها را شانه کنید. سعی کنید موهای خود را بیشتر از دوبار در هفته نشویید. بعد از حمام نیز می توانید از محصولات تقویتی و نرم کننده مو استفاده کنید. این محصولات را روی محل نصب اکستنشن به کار نبرید.

همچنین تا جایی که می توانید از محصولات روغنی و محصولاتی که الکل دارند استفاده نکنید زیرا الکل موها را خشک می کند. بهتر است از شامپوهای حجم دهنده نیز استفاده نکنید زیرا این شامپوها کوتیکول های مو را بلند کرده و باعث گره خوردن موها می شود.

اکستنشن مو,اکستنشن چیست ,بررسی انواع اکستنشن مو

بعد از 3 ماه باز کنید

اگر کسی به شما گفت که می توانید موهای اکستنشن شده خود را بدون مراقبت و ترمیم برای 6 ماه نگه دارید، حرف او را باور نکنید! موهای اکستنشن شده به مراقبت مداوم نیاز دارند. باز شدن 1 یا 2 عدد از اکستنشن ها بعد از مدتی، طبیعی است. البته در برخی افراد تا 10 اکستنشن هم ممکن است از سرشان باز شود. برای جلوگیری از این موضوع باید حسابی مراقب آنها باشید. در واقع باید ماهی یک بار برای ترمیم آن به آرایشگر خود مراجعه کنید. اگر مراقبت های لازم را رعایت کنید، دوام آنها بیشتر شده و زیباتر می مانند.

اکستنشن را نباید بیشتر از 3 ماه نگه داشت چون رشد مو پس از این مدت، باعث کرک شدن و گره خوردن موها می شود. جدا کردن اکستنشن ها نیز هیچ گونه درد یا کشیدگی ای نخواهد داشت. درد حین کار، نشانه این است که در روش کار مشکلی وجود دارد. چسب های تشکیل شده از کراتین به راحتی با مواد مخصوص حل کننده از روی مو جدا می شوند. البته خودتان هم می توانید این مواد را تهیه کنید و در خانه این کار را انجام دهید. با این حال توصیه می شود این کار را به آرایشگرتان بسپارید.

 این موها ویتامین جذب نمی کنند!

در اکستنشن می توان از موهای طبیعی و مصنوعی استفاده کرد. موهای طبیعی معمولا گران تر هستند اما درعوض نسبت به موهای مصنوعی، تنوع جنس و رنگ بیشتری دارند و ظاهر زیباتری به موها می دهند. درحالی که موهای مصنوعی به راحتی با موهای طبیعی شما تناسب پیدا نمی کنند و زود کدر می شوند. همچنین دوام آنها در برابر حرارت کمتر است و زودتر آسیب می بینند. موهای اکستنشن شده را می توانید مانند موهای طبیعی خودتان حالت دهید، اتو و سشوار بکشید و فر یا رنگ و کوتاه کنید. فقط سعی کنید زیاد آنها را روشن نکنید زیرا شفافیت خود را از دست می دهند.

این موها مانند موهای طبیعی تان نمی توانند از داخل بدن ویتامین جذب کنند؛ به همین دلیل سریع تر آسیب می بینند. برای صاف یا فر کردن موها بهتر است از اتو مویی استفاده کنید که دارای دکمه تنظیم دما هستند. قبل از اتو کردن، موهای تان را به خوبی شانه کنید.

سپس آنها را به قسمت های کوچک تقسیم کرده و قبل از اتو کشیدن از اسپری محافظت کننده در برابر حرارت استفاده کنید. برای جلوگیری از خشکی مو بهتر است هر روز از این اتوها استفاده نکنید.

اکستنشن مو,اکستنشن چیست ,بررسی انواع اکستنشن مو

قبل از شنا ببافید

اگر می خواهید به مسافرت طولانی مدت بروید، قبل از آن یک بار به آرایشگر خود مراجعه کنید تا از وضعیت اکستنشن ها مطمئن شوید. برخی اکستنشن ها در هوای خیلی گرم دوام شان را از دست می دهند.

اگر می خواهید در آب استخر یا دریا شنا کنید بهتر است سر خود را زیر آب نبرید. زیرا کلر و نمک باعث خشکی و مات شدن موها می شوند؛ در غیراین صورت بهتر است به موهای خود، محصولات مرطوب کننده بزنید و از کلاه شنا استفاده کنید تا موها به هم گره نخورند. اگر هم نمی خواهید از کلاه استفاده کنید، می توانید موهایتان را در پایین سر با کش ببندید و اضافه آن را ببافید. بعد از شنا نیز ابتدا با موهای بافته شده برای 5 دقیقه زیر دوش بروید تا تمام کلر یا نمک از آن شسته شود. سپس به آرامی بافت مو را باز کنید و به پایین موها کمی شامپو بزنید تا کش اول به راحتی از موها پایین بیاید. بعد از آن نیز تمام موها را با شامپو و نرم کننده شست وشو دهید.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت