loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 69 1395/05/08 نظرات (0)

چگونه مادر خوبی باشیم ؟

چگونه مادر خوبی باشیم ؟

امروزه، در بین مادران رقابت وجود دارد و این رقابت باعث می‌شود که عده‌ای از آن احساس کنند که مادر بدی هستند. تمام والدین دوست دارند که برای فرزندان خود پدر و مادر خوبی باشند و تمام تلاششان را می‌کنند؛ آن‌ها نباید سر این موضوع با دیگر والدین رقابت داشته باشند.

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که: " چگونه مادر خوبی باشیم؟ " پاسخ این است: با اهمیت دادن بیشتر و توجه به کودکان. در واقع، با اختصاص دادن زمانی به تمرکز کردن و توجه به نیازهای اولیه کودکان، به آسانی می‌توانید مادر خوبی باشید. در پائین به تعدادی از ویژگی‌های مادرهای خوب اشاره خواهد شد. امید است که با توجه به این نکات، بتوانید مطالب جدیدی را یاد بگیرید تا مادر بهتری برای فرزندتان باشید. چگونه مادر خوبی باشیم؟

1- از کودک خود حمایت کنید:

به کودک خود کمک کنید تا آرزوهایش را دنبال کند و در این راه مشوق او باشید؛ برای انجام این کار، در ابتدا باید بفهمید که کودک شما ممکن است مانند شما فکر نکند، در نتیجه به او اجازه دهید تا تصمیم‌های مختلف را خودش بگیرد. شما تا کنون تصمیمات زیادی را برای کودکتان از جمله اینکه چه چیزی بخورد و یا کجا به مدرسه برود را گرفته‌اید؛ بنابراین بهتر است به او اجازه دهید که تصمیمات دیگر زندگی اش را از جمله موسیقی‌ای که به آن گوش می‌دهد، رشته درسی اش در آینده و یا انتخاب لباس هایش را خودش بگیرد.  

2- صبور باشید:

 در مواقعی هستند که مادرها با چالش‌های متعددی در برابر فرزندانشان رو به رو می‌شوند؛ مهم است که بتوانند ، صبور باشند. حفظ آرامش، گوشزد کردن جایگاه خود به کودکان و توضیح دادن به آن‌ها درباره اینکه چرا نباید کاری را انجام دهند، بیشتر از ازدست دادن کنترل و عصبانی شدن موثر هستند. 

چگونه مادر خوبی باشیم ؟

3- علایق کودکتان را بشناسید:

دانستن اینکه کودک شما به چه چیزهایی علاقه دارد، به شما کمک می‌کند تا بیشتر بتوانید از او حمایت کنید. از سوال پرسیدن نترسید و سعی کنید با میل شخصی خودتان آن‌ها را تشویق کنید. اگر هنگامی که شما قصد کمک کردن به او را دارید، عصبانی می‌شود و از حمایت‌های شما سوء برداشت می‌کند، به او کمک نکنید؛ بعضی اوقات بهتر است به جای اینکه کودکتان را مجبور کنید که مشکلاتش را به شما بگوید و یا از او بپرسید که دلیل ناراحتی او چیست، اجازه دهید که خودش به سمت شما بیاید و از شما درخواست کمک نماید. 

4- قوانین تعیین کنید:

اگر برای کودکتان قوانین و محدودیت‌هایی تعیین نکنید، هنگامی که شما کنار او نباشید، نمی‌داند که باید چه کاری انجام دهد.  همیشه باید بدانید که فرزندتان کجا است، چه کسی همراه اوست و چه کاری انجام می‌دهند، تا مطمئن شوید که قوانین تعیین شده شما، هنوز هم توسط او رعایت می‌شوند. در موارد کوچک، سعی نکنید کودکتان را راهنمایی کنید، بلکه به جای آن، او را تشویق کنید تا کارهای خودش را مدیریت کند و برای خودش خط قرمز و محدودیت‌هایی قائل شود. 

5- ثابت قدم باشید:

شما نباید به طور مداوم قوانین و محدودیت‌هایی که برای فرزندتان تعیین کرده‌اید را تغییر دهید و یا بعضی اوقات آن‌ها را نادیده بگیرید؛ در اینصورت اگر فرزندتان با شما بدرفتاری کند و یا توجهی به قوانین نکند، خود شما مقصر هستید. قوانین شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به آن‌ها پایبند بمانید. اگر فرزند شما دلیل وضع کردن قوانین و محدودیت‌ها را توسط شما بماند، کمتر با آن‌ها مخالفت خواهد کرد و رعایت کردن آن‌ها برایش آسان‌تر می‌شود. 

چگونه مادر خوبی باشیم ؟

6- به کودکتان احترام بگذارید:

بهترین راه کسب احترام، احترام گذاشتن است. به همان اندازه که به افراد دیگر احترام می‌گذارید، به فرزندتان خود نیز احترام بگذارید. با آن‌ها با احترام صحبت کنید، به انتخاب‌های آن‌ها احترام بگذارید، با آن‌ها مهربان باشید و هنگامی که با شما صحبت می‌کنند، با احترام به آن‌ها توجه کنید. سعی کنید که شرایط را به دعوا و نزاع با یکدیگر تبدیل نکنید؛ برای مثال، اگر کودک شما بد غذا است، منتظر نباشید که دور میز غذا بنشیند و با او سر این موضوع شروع به دعوا کردن بکنید. به جای این کار، فست فود، و هله هوله و ... در خانه نداشته باشید و سعی در تشویق کردن او به خوردن غذاهایی که خودتان می‌خورید، بکنید.

چگونه مادر خوبی باشیم ؟

مادران دوست دارند مادر خوبی برای فرزندان خود باشند؛ به‌ویژه در دوران حاضر. در قسمت دوم مقاله به این می‌پردازیم که چگونه می‌توان مادر خوبی بود.

7- از عذرخواهی کردن نترسید:

ممکن است برایتان سخت باشد که اشتباهات خود را قبول کنید، اما عصبانی شدن و حالت دفاعی به خود گرفتن به جای عذرخواهی، آموزش بدی به کودکتان می‌دهد؛ آن‌ها باید متوجه شوند که عذرخواهی کردن خوب و آسان است و اگر اشتباهی مرتکب شدند، باید عذرخواهی کنند. سعی کنید که آرامش خود را حفظ کنید و کار اشتباه خود و دلیل انجام دادن آن را برای کودکتان توضیح دهید و سپس به خاطر کار اشتباهتان از او عذرخواهی کنید. 

8- از خوب بودن نترسید:

تلاش برای کامل و عالی بودن، شما را از مواجه شدن با مشکلات و مسائل غیرپیش بینی زندگی دور می‌کند. و همچنین کنترل کامل فرزندان کاری دشوار می‌شود. به جای اینکه سعی کنید عالی باشید، مهم است که یاد بگیرید از پسِ اتفاقات مهمی که در زندگی می‌افتد، بر بیایید. قبول کنید که بعض اوقات خانه شما به هم ریخته می‌شود و همچنین زمان آشپزی کردن ندارید.

چگونه مادر خوبی باشیم ؟

9- به حرف‌های فرزندتان گوش دهید:

بعض اوقات، به دلیل اینکه فکر می‌کنید شما مسائل مختلف را بهتر از فرزندتان می‌دانید، به حرف‌های او گوش نمی‌دهید. گاهی اوقات، فرزندتان پیش شما می‌آید و مشکلاتش را با شما در میان می‌گذارد، و شما هرچه سریع‌تر می‌خواهید به او راه حل‌هایی برای رفع مشکلاتش بدهید؛ اما لازم است که بعضی مواقع، فقط بنشینید و به حرف‌های او گوش دهید؛ با این کار، فرزند شما متوجه می‌شود که شما از او حمایت می‌کنید و سعی در درک کردن او دارید. 

10- استقلال را به فرزندتان یاد دهید:

کمک کردن مدام به فرزندتان، سبب می‌شود که او نتواند کارهایشان را به تنهایی انجام دهد؛ تشویق کردن آن‌ها به مستقل بودن در انجام کارهایشان، بهتر از انجام دادن کارها برای آن هاست. فرزند خود را راهنمایی کنید و به طور مداوم او را تشویق کنید تا مهارت‌ها و استعدادهای خود را کشف کند. اگر کودک شما کاری را با موفقیت به پایان برساند، احساس خوبی پیدا می‌کند و علاقه مند می‌شود که در انجام کارها مستقل باشد. 

11- به جای تنبیه کردن، آن‌ها را راهنمایی کنید:

کودکان دوست دارند که آدم‌های اطراف خود را خوشحال کنند؛ بنابراین انتقاد کردن از فرزندتان و تعیین کردن محدودیت‌ها و قوانین مختلف برای او، احساسات او را جریحه دار می‌کند. سعی کنید که به جای تنبیه کردن کودکتان، او را راهنمایی کنید.

چگونه مادر خوبی باشیم ؟

12- افراط نکنید:

به دلیل علاقه زیاد به کودکتان، ممکن است که او را لوس کنید. این مشکل زمانی حاد می‌شود که برای نشان دادن عشق خود به فرزندتان، به جای توجه و محبت به او، برای او وسایل مختلف بخرید. شما تصور می‌کنید که تمرکز کردن روی خرید وسایل مختلف برای فرزندتان، کم کردن انتظاراتتان از آن‌ها و یا ملایمت و محبت بیش از اندازه به آن ها، کاری خوب و مفید است، اما در واقع برای کودک شما بسیار مضر است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت