loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 85 1395/05/03 نظرات (0)

چگونه برس‌های آرایشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

چگونه برس‌های آرایشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

چگونه برس‌های آرایشی خود را تمیز کنیم و پاک نگهداریم؟

شما نسبت به شستن لباس‌های خود در یک دوره مشخص و یا تعویض مسواکتان در زمانی خاص تردیدی ندارید؛ اما گاهی اوقات به دلایلی ابزارهایی را که برای آرایش انتخاب می‌کنیم به دست فراموشی می‌سپاریم.

در بسیار از صبحگاهان این تجربه را داریم که وقتی آماده نشستن برای استفاده از سایه چشم هستیم با این جمله از طرف خودمان روبرو می‌شویم که ای‌وای، من قرار بود دیشب این‌ها را تمیز کنم؛ اما امشب این کار را انجام می‌دهم. بعد از یک روز طولانی در اداره، احتمالاً آخرین کاری که به یاد می‌آورید شستن برس خط چشم با صابون در سینک ظرف‌شویی است؛ ازاین‌رو چرخه نادرست کثیفی آغاز می‌شود؛ اما ما به دنبال حفظ برس‌های شما (همچنین پوست شما) از جذب باکتری هستیم. در این بخش هر آنچه برای تمیز کردن برس‌های خود نیاز دارید را خواهید آموخت. دراین‌باره با لایت مد همراه شوید.

چگونه برس‌های آرایشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

اگر از زمان شستن برس‌ها مدت زیادی گذشته است، باید به‌طور عمیق آن‌ها را مورد شست‌وشو قرار داد.

اگر از برس‌های خود به‌صورت روزانه استفاده می‌کنید، شانس انباشت مواد آرایشی در داخل آن‌ها بیشتر است. به‌منظور پاک‌سازی هرگونه مواد آرایشی و همچنین باکتری از داخل برس‌ها از محلول‌های تمیزکننده برس و یا صابون‌های قالبی با فرمولاسیون خاص برای از پاک کردن مواد آرایشی استفاده کنید. نویسنده دو نوع پاک‌کننده برای این کار با نام‌های ابرهای پاک‌کننده Blendercleanser Solid و صابون برس Koren Zander را پیشنهاد می‌کند، اما شما برای تمیز کردن حتی می‌توانید از صابون‌ها و مواد شوینده مخصوص ظروف نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه از مواد تمیزکننده قوی‌تری (ازنظر شیمیایی) برای شست‌وشو استفاده کنید، برس‌های شما زودتر در معرض آسیب و فرسودگی قرار خواهند گرفت.

زمانی که در حال شستن برس‌ها هستید، دقت کنید که آن‌ها را به‌صورت وارونه نگه دارید، ازاین‌رو آب به داخل منافذ موهای برس نفوذ نکرده و چسب نگه‌دارنده موها شل نمی‌شود. کتی جین هاجز به‌عنوان یک گریمور توصیه می‌کند که برس‌ها را در زیر آب ولرم گرفته و موهای آن‌ها را بر روی یک صابون مخصوص برس به‌صورت رفت و برگشتی حرکت دهید.

چگونه برس‌های آرایشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

هاجز می‌افزاید زمانی که از تمیز شدن ابزارهای خود مطمئن شدید، مراحل خشک‌کردن آن‌ها را نیز به‌درستی انجام دهید. آب اضافی موجود در برس‌ها را با دقت گرفته و آن‌ها را بر روی لبه قرار دهید تا خشک شوند. من معمولاً یک حوله کوچک در زیر قسمت بالایی برس قرار می‌دهم به‌طوری‌که سر برس در روی زمین قرار می‌گیرد؛ این کار باعث می‌شود عمر برس‌ها طولانی‌تر شده و بهتر خشک شوند.

به‌منظور تمیز نگاه داشتن ابرهای پاک‌کننده، روش‌های مشابه پاک‌سازی برس‌ها را با کمی زحمت بیشتر انجام دهید: با انگشتان خود قسمت‌های آغشته به مواد آرایشی را پاک کنید، ابر را مجدداً در زیر شیر دستشویی گرفته و تا زمانی که کاملاً پاک نشده است این کار را تکرار کنید. سپس ابر را هوا دهید تا خشک شود.

چگونه برس‌های آرایشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

یکی از شروط اصلی در حفظ سلامت و پاکیزگی برس‌ها موضوع نگهداری است.

از برس‌های خود در میان فواصل زمانی طولانی برای پاک‌سازی عمیق، به‌خوبی مراقبت کنید؛ به این صورت که پس از هر بار استفاده به‌سرعت مواد آرایشی اضافی را با استفاده از یک حوله تمیز و یا پاک‌کننده‌ها از درون موهای برس خارج کنید.

اگر قصد استفاده از سایه‌های متعدد و یا محصولات گوناگون در یک زمان را دارید، توصیه ما به شما این است که مقدار اندکی از مواد پاک‌کننده را درون ظرف کوچکی ریخته و در فواصل بین هر بار مصرف برس را با آن تمیز کنید (دقت داشته باشید که این کار برای ابزارهای شخصی مناسب است، اما اگر قصد کار بر روی صورت چندین نفر را دارید، به خاطر وجود باکتری و کثیفی از شستن کامل برس‌ها مطمئن شوید).

چگونه برس‌های آرایشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

صبر کنید، یک مورد دیگر باقی مانده است!

اطمینان از این‌که برس‌ها و اسفنج‌های شما عاری از هرگونه کثیفی باشد می‌تواند به عادتی خوب تبدیل شود، بااین‌حال تا جای ممکن سعی کنید این قانون را برای سایر ابزارهای زیبایی خود که با مواد آرایشی نیز در تماس نیستند رعایت کنید.

لوازمی نظیر فرم دهنده‌های مژه و موچین‌ها نیز می‌توانند چربی را جذب کرده و موجب تولید باکتری شوند، زیرا به‌طور مرتب با پوست و موی شما در تماس هستند. این ابزارها را نیز به الکل ایزوپروپیل 70 درصد آغشته کرده و پس از چند ثانیه آن‌ها را تمیز کنید.

درنهایت نسبت به تغیر رنگ و یا بوی لوازم‌آرایشی خود حساس باشید، زیرا این تغییرات می‌توانند نشانه‌ای از خراب شدن مواد آرایشی باشند. مواد آرایشی موجود در تیوب‌ها و شیشه‌ها نیز می‌توانند مستعد فساد باشند، زیرا در داخل قوطی‌های بسته‌بندی‌شده بوده و امکان تمیز شدن از سوی شما را ندارند. درصورتی‌که موادی نظیر رژلب‌های لوله‌ای و پودرها قابلیت ضدعفونی شدن با استفاده از مقدار اندکی از پاک‌کننده‌های آرایشی را دارا هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت