loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 65 1395/04/28 نظرات (0)

کودکان خود را نسبت به نور خورشید ایمن نگه دارید

کودکان خود را نسبت به نور خورشید ایمن نگه دارید

نور خورشید می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت کودکان شما باشد چرا که نوزادان، همچون بزرگسالان یا خردسالان، اگر بیش از اندازه در معرض تابش خورشید قرار بگیرند ممکن است که از مشکلات و بیماری‌هایی که نور خورشید عامل آن هاست رنج ببرند.

والدین و پرستار‌های کودکان باید به خطراتی که خورشید در کودکان ایجاد می‌کند، آگاه باشند.

متاسفانه بسیاری از والدین و پرستارها، این مطلب را به سختی یا حتی اشتباه یاد می‌گیرند. هر ساله هزاران کودک در بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و مطب‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض خورشید جان خود را از دست می‌دهند.

بسیاری از این اتفاقات اسفبار می‌توانستند به راحتی از سر گذرانده شوند تنها اگر از خطرات خورشید برای کودکانشان آگاه می‌بودند و اقدامات ساده‌ای برای احتیاط و مراقبت از اطفال خود انجام می‌دادند.

کودکان خود را نسبت به نور خورشید ایمن نگه دارید

چرا باید اطفال را از خطرات تابش نور خورشید ایمن نگاه داریم؟

بزرگ‌ترین خطری که خورشید برای اطفال ایجاد می‌کند آفتاب‌سوختگی است، مانند هر فردی در هر سنی اطفال هم می‌توانند دچار آفتاب‌سوختگی شوند. تمامی کودکان و اطفال در خطر آفتاب‌سوختگی هستند اما اطفال زیر 6 ماه برای این ضایعه بسیار مستعد‌تر از دیگر سنین هستند.

در بسیاری از موارد آفتاب‌سوختگی به دلیل باور داشتن غلط به دو افسانه اتفاق می‌افتند. اولین باور غلط این است که اطفال با پوست تیره کمتر مستعد آفتاب‌سوختگی هستند، که این باور کاملاً اشتباه است و حقیقت این است که همه اطفال بسیار مستعد آفتاب‌سوختگی هستند، و داشتن پوست تیره در برابر نور آفتاب هیچ محافظتی از آن‌ها نمی‌کند.

دومین افسانه می‌گوید که خطر آفتاب‌سوختگی در روزهای ابری کاهش می‌یابد که البته این یکی هم فقط یک باور غلط و خطر ساز است. خطرناک‌ترین اشعه‌های آفتاب به راحتی از لایه‌های ابر عبور می‌کنند.

همه این‌ها به این معناست که شما باید همه مراحل مراقبت از طفل خود را برای هر بار بیرون رفتن از منزل به کار بگیرید. آفتاب‌سوخته شدن می‌تواند همه مشکلاتی مشابه بزرگسالان را در اطفال ایجاد کند، مانند بالا بردن احتمال ابتلا به سرطان، چروک، تورم، و یا کک و مک.

اطفال هم مانند بزرگسالان می‌توانند دچار گرمازدگی، کم شدن آب بدن، یا دیگر مشکلاتی شوند که تابش خورشید می‌تواند باعث آن شود.

کودکان خود را نسبت به نور خورشید ایمن نگه دارید

چطور می‌توان یک طفل را در امان از آفتاب نگاه داشت؟

اطفال دقیقاً همان مراقبت‌هایی را احتیاج دارند که یک فرد بزرگسال نیاز دارد. اصلاً اهمیتی ندارد که طفل شما چقدر کوچک است، شما باید چند مرحله مهم و حساس را برای مراقبت از او در برابر آفتاب انجام دهید. این مراحل را در زیر برای شما می‌آوریم:

مطمئن باشید وقتی که طفل خود را بیرون می‌برید تمامی پوست او را خود را پوشانده‌اید. تمام بدن را با لباس‌های نازک و سبک بپوشانید تا پوستش از آفتاب در امان باشد.

سعی کنید که او را بین ساعت‌های 10 صبح تا 3 ظهر از منزل بیرون نبرید چرا که در این زمان تشعشعات آفتاب در قوی‌ترین حالتشان هستند.

زمانی که بیرون از منزل هستید طفل خود را در سایه یک چتر یا کالسکه اش نگاه دارید.

کودکان خود را نسبت به نور خورشید ایمن نگه دارید

به روی تمامی قسمت‌های پوست فرزندتان که زیر پوشش لباس نیست را ضد آفتاب بزنید. مراقب باشید که از ضد آفتاب "broad spectrum" استفاده کنید که این نوع ضد آفتاب مانع نفوذ تشعشعات UVA و UVB می‌شود که این دو خطرناک‌ترین تشعشعات آفتاب هستند.

برخی ضد آفتاب‌ها در هر مغازه و داروخانه‌ای برای فروش پیدا می‌شوند. اما بسیار حائز اهمیت است که یک ضد آفتاب مناسب باید دارای حداقل SPF پانزده یا بالاتر باشد. در کل هرچقدر که SPF یک ضد آفتاب بیش‌تر باشد، محافظت آن در برابر آفتاب بیش‌تر و مؤثر‌تر خواهد بود. ضد آفتابی تهیه کنید که ضد آب باشد که با عرق کردن شسته و پاک نشود.

هر چند ساعت یک بار مجدداً روی پوست طفل خود ضد آفتاب بزنید چرا که بعد مدتی می‌تواند از روی پوست پاک شده باشد.

وقتی که کودکتان در سایه نیست حتماً برای پوشاندن صورتش از کلاه استفاده کنید. کلاه حتماً باید لبه‌ای داشته باشد که برای پوشاندن کامل صورت فرزندتان مناسب باشد.

برای مراقبت از چشمان فرزندتان در برابر آفتاب از عینک‌های مخصوص سن او نیز استفاده کنید چرا که اشعه‌های UVA و UVB می‌توانند به چشمان او آسیب جدی بزنند. حتماً از ضد آفتاب در زمستان هم استفاده کنید چرا که برف روی زمین نور خورشید را بازتاب می‌دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت