loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 153 1395/03/24 نظرات (0)

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

توصیه‌هایی برای انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون منزل

انتخاب رنگی مناسب برای دکوراسیون منزل، اتفاقی است که گاهی وقت‌ها کار سخت و پیچیده ای به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تاثیر احساسات‌مان برای انتخاب رنگی که می‌خواهیم با آن خانه را تزئین کنیم به صحبت بپردازیم.

مدت‌هاست که درمورد تاثیر رنگ‌ها بر روی احساسات افراد صحبت می‌شود و ثابت شده که رنگ‌هایی که در اتاق‌هایمان استفاده می‌کنیم، می‌توانند در شرایط روحی و تمرکزمان تاثیرگذار باشند. پس چرا با انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون منزل، رفتاری سالم تر و زندگی شادتری نداشته باشیم.

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ زرد:

رنگ زرد، تمثیلی از خورشید است و به ما حس نشاط، هوشمندی و طول عمر می‌دهد. رنگ زرد انرژی بخش است. رنگی ایده آل برای استفاده در سالن غذاخوری و آشپزخانه. استفاده از تناژ رنگ زرد، تمرکز وسرعت متابولیسم را بالا می‌برد و در عین حال،جوی شاد و مثبت ایجاد می‌کند. معمولا در مدارس از این رنگ استفاده می‌شود تا مغز را روشن و پرجنب وجوش نگاه دارد. زرد رنگ ایده آلی برای اتاق مطالعه و آشپزخانه است و برای اتاق‌های خواب زیاد توصیه نمی‌شود. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که بچه‌هایی که در اتاق‌هایی به رنگ زرد می‌خوابند، بیشتر گریه می‌کنند.  


طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ آبی:

بارها این رنگ را با حس آرامش، متانت و درون گرایی مرتبط می‌دانند و این رنگ، انرژی آب را به افراد القا می‌کند. با وجودی که آبی رنگ مورد علاقه خیلی افراد است، اما ممکن است رنگی سرد و بی روح هم به حساب بیاید. طبق مطالعات به عمل آمده از سوی Pantone، وقتی دیوارهای شرکتی به رنگ آبی بود، کارمندان شرکت گله می‌کردند که دفتر کارشان خیلی سرد است و وقتی دیوارها با رنگ هلویی رنگ شد، با وجودی که دما تغییری نکرده بود، آنها حس گرمای بیشتری می‌کردند. رنگ آبی همیشه اشتها برانگیز و به فکر فروبرنده است و از همین رو رنگ‌های آبی تند، برای اتاق خواب و سالن غذاخوری توصیه نمی‌شود. البته آبی، رنگ ایده آلی برای اتاق مطالعه و سالن‌های بازی یا ورزش است.

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ سبز:

رنگ سبز، سمبل طبیعت است و معنای  رشد می‌دهد ودر عین حال حس هارمونی و صلح را در افراد ایجاد می‌کند. رنگ سبز معمولا در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود؛ البته تناژهای مختلف رنگ سبز، تاثیرهای متفاوتی دارند: رنگ‌های سبز تند، دید را بهتر می‌کنند و جوی بانشاط را ایجاد می‌کنند ولی رنگ سبز ملایم، طبیعی‌تر است و تاثیری آرامش بخش دارد. سبز نعناعی، رنگی آرامش بخش برای سالن نشیمن خانه است. رنگ‌های سبز دریایی و فیروزه ای ملایم برای اتاق کودکان ایده آل هستند. به ویژه که به جنسیت کودکان هیچ ارتباطی ندارد و می‌توان از آن چه برای اتاق دختربچه و چه پسربچه استفاده کرد.

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ بنفش:

رنگی هنری مرتبط با مدیتیشن، معنوی و روحانی. تناژهای تیره‌تر بنفش را می‌توان با عشق و آتش مرتبط دانست و تناژهای ملایم بنفش، تاثیری آرام بخش دارند و اگر نمی‌خواهیم که سالن نشیمن یا غذاخوری خانه، خواب آور باشند، باید در استفاده از این رنگ در این مکان‌ها دقت بیشتری کنیم. البته این رنگ برای استفاده در اتاق خواب ایده آل است. رنگ بنفش تند تاثیرات دراماتیک فوق العاده ای دارند ولی باید دراستفاده از آنها دقت کرد، چرا که در طولانی مدت، ممکن است افسردگی بیاورند.

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ نارنجی:

رنگ نارنجی، خوش‌بینی را القا می‌کند و برای راهروها و پاسیوها ایده آل است. این رنگ، حس گفتگو و رد و بدل کردن ایده‌ها را برمی‌انگیزد و رنگ خوبی برای استفاده برروی یک دیوار تک است. رنگ نارنجی باعث می‌شود تا اتاق کمی کوچکتر به نظر برسد و از همین رو استفاده بیش از حد از این رنگ، ممکن است فضا را تبدیل به فضایی تنگ و استرس زا برای افراد نماید.

نارنجی رنگ ایده آلی برای اتاق خواب یا اتاق مطالعه نیست؛ چرا که خوابیدن یا تمرکز کردن را سخت می‌کند. این رنگ به هضم غذا کمک کرده و اشتها و البته فعالیت مغز را افزایش می‌دهد به همین خاطر رنگ ایده آلی برای آشپزخانه، فضاهای بازی، سالن نشیمن واتاق غذاخوری به حساب می‌آید.

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ قرمر:

هیچ وقت نباید رنگ قرمز را به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون منزل‌مان انتخاب کنیم. با وجودی که رنگی مملو از شور و عشق است. اگر خانه‌تان چشم انداز خوبی دارد، تناژهای قرمز مایل به قهوه ای و یا مرجانی می‌توانند رنگ‌های ایده‌آلی برای دکوراسیون خانه‌تان باشند. برای یک دکور خاص، ترکیبی از رنگ قرمز با رنگ‌هایی مثل زرد، سبز و آبی مثلا برای رنگ آمیزی درها، جداره‌های پنجره و یا صندلی‌های سالن گزینه خوبی به نظر می‌رسد. در یک سالن رسمی، استفاده از تناژ تیره قرمز می‌تواند بهترین انتخاب باشد. رنگ قرمز اشتها برانگیز است و می‌توان در برخی از جزئیات دکوراسیون سالن غذاخوری، از این رنگ استفاده کرد.

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ صورتی:

به طور سنتی خیلی‌ها این رنگ را یک رنگ زنانه می‌دانند و معمولا آن را برای اتاق‌های دختربچه ها انتخاب می‌کنند. صورتی یکی از رنگ‌های آرامش بخش موجود است. استفاده از تناژ صورتی غلیظ می‌تواند به اتاق‌ها حس و حال گرمی بدهد و در اتاق خواب محیط خوشاید و آرامش بخشی را ایجاد کرده تا خواب راحت‌تری داشته باشید. تناژ رنگی صورتی می‌تواند برای حمام و دستشویی و آشپزخانه نیز رنگ مناسبی باشد.

طراحی و دکوراسیون منزل, انتخاب رنگ برای دیوارها

رنگ شیری- کرم: 

رنگی محبوب و پرطرفدار که تناژی خنثی و ملایم دارد و البته حسابی گرم و پرانرژی تر از رنگ سفید است. اگر قصد فروش خانه‌تان را دارید ، استفاده از این رنگ گزینه مناسبی است وحس تمیزی و وسیعی را می‌دهد و درعین حال آرامش بخش است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت