loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 79 1395/03/23 نظرات (0)

8 جمله‌ای که هرگز نباید به شوهرتان بگویید

8 جمله‌ای که هرگز نباید به شوهرتان بگویید

یکی از خوبی‌های ازدواج این است که با همسرتان صمیمی می‌شوید و حرف دلتان را به او می‌زنید. اما گاهی این کار را خوب انجام نمی‌دهید و حرف‌هایی به شوهرتان می‌زنید که باعث رنجش او می‌شود. در این مقاله به حرف‌هایی که نباید به شوهرتان بزنید می‌پردازیم.

1- تو دقیقا مانند پدرت هستی!

جولی اورلوف، روان‌شناس می‌گوید: «این حرفی است که اصلا نباید بزنید. این کار باعث می‌شود او بترسد که نکند بدترین ویژگی‌های خانواده‌اش را داشته باشد.» بهتر است در این موارد مثلا بگویید: «عزیزم، وقتی ساندویچت را خوردی، می‌توانی بشقابت را به آشپزخانه ببری؟»

2- پس کی کار جدید پیدا می‌کنی؟

اول این که به این فکر کنید که چرا تا این حد شدید می‌خواهید او کار جدید پیدا کند. آیا از این ناراحت هستید که زمان زیادی را دور از خانه می‌گذراند؟ آیا فکر می‌کنید او باید از نظر شغل اوضاع بهتری داشته باشد؟ یا نکند حقوقش کافی نیست؟ جودی فورد، روان‌شناس می‌گوید: «پیش از آن که حرفی بزنید که مایه رنجش خاطر او شود، به این فکر کنید که از چه چیزی ناراحت هستید». مطمئن شوید که توانایی او در زمینه حمایت مالی از خانواده و فرزندان را زیر سوال نبرده‌اید.

3- مادرم بهم گفته بود تو این کار را می‌کنی!

در این‌جا کاری که می‌کنید این است که نشان می‌دهید در اردوی شما افراد دیگری هم هستند. اورلوف می‌گوید: «تلاش می‌کنید که به سخن خود اعتبار ببخشید، انگار که فرماندهی ارتش سمت خود را به عهده دارید». این کار هرگز ایده خوبی نیست چون این‌گونه نشان می‌دهید که او در طرف شما نیست. البته هرگز نباید اجازه دهید که نظرات دیگران روی رابطه شما تاثیر بگذارد.

4- ولش کن، خودم انجامش می‌دهم!

این حرف از دو طرف آسیب می‌زند. اول این که شوهر شما نیاز دارد که فردی تامین‌کننده و حمایت‌گر باشد و شما او را زیر سوال می‌برید. دوم این که هیچ فرد بزرگ‌سالی دوست ندارد بشنود که توانایی‌هایش در حد انتظار نیست. اگر این کار را زیاد انجام دهید، همسرتان با خودش فکر خواهد کرد: «من هرگز هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهم یا نمی‌توانم زنم را راضی نگه دارم». اگر شوهر شما دارد کاری را اشتباه انجام می‌دهد، به این فکر کنید که آیا واقعا مهم است؟ یا این که اگر او کاری را به شکلی متفاوت از شما انجام می‌دهد معنی‌اش این نیست که روش او اشتباه است. هرچه باشد او هم انسانی عاقل و بالغ است.

 8 جمله‌ای که هرگز نباید به شوهرتان بگویید

5. تو همیشه فلان کار را می‌کنی، یا تو هرگز فلان کار را نمی‌کنی.

فورد می‌گوید: «این جملات را زن و شوهر هرگز نباید به هم بگویند. این حرفشان حسی منفی به وجود می‌آورد، ارتباط را متوقف می‌کند و طرف مقابل را به حالت دفاعی می‌برد». در این صورت شوهر شما حس می‌کند که به او حمله‌ای نامنصفانه شده است و شاید هم به شما یادآوری کند که در چه وقت‌هایی واقعا کمک کرده است. تلاش کنید یک کار او را به همه کارهایش تعمیم ندهید.

6. واقعا فکر می‌کنی آن شلوار به تو می‌آید؟

آیا دارید تلاش می‌کنید به او نشان دهید که چاق شده است؟ شما ممکن است به صورت پنهان این پیام را به او بدهید، اما در این حالت بیشتر نگران تیپ و ظاهر او هستید تا سلامتی‌اش. در عوض از او تعریف کنید و بگویید: «وقتی آن پیراهن آبی را می‌پوشی، خیلی بهت می‌آید». یا اگر نگران چاق شدن او هستید، بگویید: «نظرت چیست که بعد از شام برویم پیاده‌روی؟» وقتی جو را مثبت کردید می‌توانید حرفتان را صریح‌تر بزنید.

7- ای بابا، دوباره با فلانی قرار است بیرون برویم؟

کاملا طبیعی است که شوهر شما دوستی داشته باشد که شما از او خوشتان نیاید. قرار نیست دوستان همسرتان خوشایند شما باشند، به‌ویژه آن دوست دانشگاهی‌اش که وقتی کنار اوست انگار همان جوانکی است که تازه به دانشگاه رفته است. اما شما نباید انتخاب دوست شوهرتان را زیر سوال ببرید. این حرف شما نشان می‌دهد که انگار شما ترجیح می‌دهید دوستان او را انتخاب کنید. هیچ کس هم نمی‌خواهد فرد دیگری برایش در این زمینه تصمیم بگیرد. می‌توانید به او بگویید: «می‌دانی که خیلی از کارهایی که با جرج انجام می‌دهید خوشم نمی‌آید. چرا خودتان دونفری با هم قرار نمی‌گذارید؟» توجه کنید که قرار نیست همه کارها را با هم انجام دهید. او احتمالا از این لذت خواهد برد که با دوستش بیرون باشد.

 8 جمله‌ای که هرگز نباید به شوهرتان بگویید

8- لطفا مواظب بچه‌ها باش. اما این کار را نکن، آن‌ها را فلان‌جا نبر و یادت نرود که ....

این حرکت کلاسیک مادرهای مضطرب است. شما وظیفه مراقبت از کودک را به همسر سپرده‌اید (آن هم در شرایطی که احتمالا دوست دارید او به شما کمک کند). این حرف شما حس بسیار منفی ای می‌دهد. در نهایت همسر شما فرد مسئول‌تری نخواهد شد. اورلوف می‌گوید: «اگر او همیشه احساس کند که دارد اشتباه می‌کند، از نظر احساسی با شما فاصله خواهد گرفت». بگذارید پدر نقش پدری خود را ایفا کند. او واقعا بلد است که چگونه فرزندان را تمیز و امن نگه دارد و گرسنگی‌شان را برطرف کند، هرچند که تعریف‌های او از این مسائل با شما فرق داشته باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت