loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 47 1395/03/23 نظرات (0)

حقایقی درباره قهوه
حقایقی درباره قهوه

7 واقعیتی که باید در مورد قهوه بدانید:

نوشیدن قهوه باعث شادابی، هشیاری و در نتیجه اجتماعی شدن می شود. این موضوع، حقیقتی مسلم و قطعی است. اینکه این طلای سیاه مایع تا چه اندازه می تواند برای سلامتی انسان مفید باشد، موضوعی بحث برانگیز است که در مورد آن اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. دانشمندان و محققان معتقدند که قهوه آنچنان که برای مدت طولانی تصور می‌شد، برای بدن ضرری ندارد. بلکه کاملا برعکس: به تعبیری قهوه حتی خیلی هم سالم است و باعث زیبایی‌تان شده و شما را هشیار نگه می‌دارد. خب، واقعیت آخری که گفته شد شاید آنطور که باید و شاید شما را متعجب نکرده باشد. ما در این مقاله اطلاعاتی در اختیار شما می‌گذاریم، به طوری که بتوانید بدون حتی اندکی احساس پشیمانی از یک یا چند فنجان قهوه روزانه‌ای که نوش جان می‌کنید لذت ببرید.

حقایقی درباره قهوه

1. قهوه باعث ناراحتی معده می‌شود

بدن هر فرد واکنش متفاوتی نسبت به قهوه از خود نشان می‌دهد. اگر خانم بارداری هستید که برای نوشیدن قهوه بی تابی می‌کنید، بدانید که قهوه را فقط می‌توانید با شیر بنوشید. در سنین پیری نسبت به سالهای جوانی، قهوه تاثیر منفی بیشتری بر دستگاه گوارش شما گذاشته و باعث ناراحتی و ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود. اما امروز ما می‌دانیم که قهوه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و خیلی از مردم از اینکه با نوشیدن آن در زمان صبحانه می‌توانند هضم سریع‌تر و سالم‌تری داشته باشند، خوشحالند.

حقایقی درباره قهوه

2. نوشیدن قهوه باعث کاهش آب بدن می‌شود

بله، نوشیدن قهوه باعث کاهش آب بدن می‌شود، درست است. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، امروزه میزان بیشتری از قهوه‌ای که می‌نوشیم را آب تشکیل می‌دهد. این میزان، بیشتر از آن مقداری که از بدن آب می‌کشد، به آن آب می‌دهد، بنابراین تعادل مایعات در بدن دچار اختلال نمی‌شود. این مطلب واقعیتی است که از لحاظ علمی و پزشکی تایید شده است.

3. قهوه طول عمر را کم می‌کند

بنابر نقل قولی از یک منبع موثق، این مسئله کاملا برعکس است! افرادی که قهوه می‌نوشند شانس زنده ماندن بیشتری دارند. قهوه برای سیستم قلبی عروقی بدن انسان بسیار مفید بوده و از بیماری‌های مهلک جلوگیری می‌کند. متاسفانه در مطالعات و تحقیقات پیشین به نحوه درست نوشیدن قهوه هیچوقت اشاره‌ای نشد. امروز ما می‌دانیم که اغلب قهوه نوش‌ها سیگاری هم هستند. با گفتن این جمله اصلا قصد نداریم که در مورد استعمال دخانیات صحبت کنیم. فقط اشاره کوچک می‌کنیم به این هشدار که: سیگار عاملی کشنده است که می‌تواند خیلی زود به زندگی شما پایان بدهد.

حقایقی درباره قهوه

4. قهوه فشار خون را افزایش می دهد

قهوه فشار خون را افزایش می‌دهد و افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند برای مصرف قهوه حتما باید با دکتر خود مشورت کنند. اما در صورتی که فشار خون طبیعی یا پایینی دارید، کافئین گردش خون در بدن شما را افزایش می‌دهد. تحقیقی بسیار قدیمی نشان می‌دهد که قهوه فشار خون را افزایش نمی‌دهد.

5. قهوه باعث می شود ابتدا بیدار بمانید و بعد دو برابر احساس خواب آلودگی کنید

بدن هر فرد واکنش متفاوتی نسبت به قهوه از خود نشان می‌دهد. به طور طبیعی شما بعد از گذشت 15 تا 30 دقیقه از مصرف قهوه، احساس بیداری می‌کنید و این احساس تا چند ساعت ادامه پیدا خواهد کرد. به طور میانگین، این احساس در خانم‌ها بیشتر از آقایان به طول می‌انجامد. اما باز هم همه این اتفاقات به نوع ژنتیک و سن و سال ما بستگی دارد.

 حقایقی درباره قهوه

6. قهوه دشمن دندان است

دندانپزشک‌ها همیشه عادت داشتند که بگویند مصرف قهوه برای دندان‌ها مضر است. اما امروزه هر فردی می‌داند که مواد موجود در قهوه مانند اسید کلروژنیک، نیاسین و تریگونلین از دندان‌های ما در مقابل پوسیدگی محافظت می‌کنند.


7. قهوه باعث پیری زودرس می‌شود

مدت‌های طولانی بود که می‌گفتند قهوه پوست شما را دچار پیری زودرس کرده و این اصلا برای زیبایی و جوان ماندن همیشگی پوست مفید نیست. در تبلیغات مشاهده می‌کنیم که شامپوهای حاوی کافئین برای افرادی که موی مصنوعی دارند معجزه می کنند و همچنین به ما نشان می‌دهند لوسیون‌های بدن که حاوی کافئین هستند، به عنوان مواد ضد سلولیت استفاده می‌شوند. علاوه بر اینها، قهوه با افزایش سوخت وساز بدن باعث از بین رفتن چربی‌ها شده و تاثیر مثبتی بر بافت‌ها و دستگاه لنفاوی بدن ما دارد. از آنجایی که قهوه خاصیت ضد احتقانی هم دارد، شما می‌توانید به راحتی از آن برای مالش پوست دور چشم خود برای شادابی دوباره بعد از یک مهمانی شبانه طولانی استفاده کنید.

حقایقی درباره قهوه

چگونه است که کشورهای دیگر فقط قهوه خود را ترجیح می دهند؟

انواع مختلفی از قهوه در دنیا وجود دارد. در ترکیه، مردم این کشور قویا ً قهوه موکا را ترجیح می‌دهند؛ در ایتالیا مردم همان کاپوچینوی خود را دوست دارند و آلمانی‌ها قهوه بدون فیلتر تازه دم خودشان را می‌پسندند. در حالیکه فرانسوی‌ها از سوی دیگر قهوه با شیر و کرواسان (نوعی نان  و شیرینی هلالی شکل که با آرد، خمیر مایه و کره تهیه می شود) را که مخصوص خودشان است ترجیح می‌دهند، اتریشی‌ها هم به همراه ملانژ وینی (قهوه اتریشی شبیه به کاپوچینو) خود اشترودل سیب می‌خورند.

قهوه با بیش از 700 طعم مختلف قابل شناسایی در سرتاسر دنیا با طعم مختلف رایج تر، قوی‌تر و پر طرفدارتر است.

موضوع کاملا واضح است: نوشیدن قهوه برای اغلب مردم تا زمانی که در مصرف آن افراط می‌کنند، کاملا مضر است، همانطور که این موضوع برای تمام غذاها، نوشیدنی‌ها و تنباکو صدق می‌کند. شما باید برای لذت بردن از هر چیزی، آن را به اندازه و به صورت میانگین مصرف کنید، نه در مقادیر زیاد. خلاصه بگوییم، قهوه شما را زیباتر، لاغرتر و سالم تر می‌کند، بنابراین شما می‌توانید بجای اعتنا به اسم بدی که در واقعیت برای قهوه به وجود آمده، راه درست استفاده از آن را بیابید و از نوشیدنش لذت ببرید. دانشمندان بسیاری از حقایق و واقعیت‌های منفی که درباره قهوه و مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد را تکذیب می‌کنند و حتی اعلام کرده‌اند که اغلب این واقعیت‌ها، برعکس بوده و جنبه‌هایی تماما مثبت دارند.

حقایق با ارزشی درباره قهوه

روزنامه نگاران بیشتر از همه قهوه می‌نوشند

29 سپتامبر (7 مهر) روز جهانی قهوه است

73 درصد مجردها در اولین قرار ملاقات خود قهوه سفارش می‌دهند

دانه قهوه در واقه یک دانه نیست، بلکه یک میوه هسته دار است

قیمت گران‌ترین قهوه جهان برای یک کیلو 1000 پوند است

فیلتر کیسه‌ای مخصوص قهوه سال 1908 (1287) تولید شد

43 درصد افرادی که قهوه می‌نوشند، آن را شیرین می‌کنند

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت