loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 79 1395/03/20 نظرات (0)

خداحافظی با آفت های پوستی

خداحافظی با آفت های پوستی

وقتش است که آفت‌های پوست‌تان را نشانه‌گیری کنید.  با خرابکارها خداحافظی کنید و به چهره ای بانشاط سلام کنید.

دشمن شماره ۱ پوست : خشکی پوست

پوست خشک می‌تواند مسئله اصلی شما باشد همانطور که منجر به خطوط ریز، چروک‌ها و تقریباً رنگ دانه های زیر پوست می‌شود.  یک علت نادیده گرفته شده، شستشوی بیش از حد می‌باشد، که پوست را از چربی‌های طبیعی تهی می‌کند.  

آب داغ ترکیب شده با شرایط خشک می‌تواند رطوبت پوست را از بین ببرد. اما هابسون، مدیر آموزشی موسسه بین‌المللی Dermal می‌گوید : "2 تا 3 دقیقه شستشو کافی می‌باشد".  سعی کنید کرم یا روغن‌های پاک کننده حاوی رطوبت بیشتر با ماسک ژل هیدراته (آب‌دهی، جذب آب) را ، حداقل دو بار در هفته بعد از پوسته پوسته شدن به پوستتان بزنید.  "فوراً به رطوبت از دست رفته کمک خواهد کرد."  

همچنین پیشنهاد می‌کند که از مرطوب کننده سیلیکون استفاده کنید (حاوی آب و بدون چربی می‌باشد) که رطوبت و محافظت از پوست را تضمین می‌کند. از سرم هیدراته زیر مرطوب کننده روزانه‌تان، استفاده کنید سپس پوستتان را با محلول هیدراته (شامل ترکیباتی که اسید هیالورنیک نامیده می‌شود) بشوییدکه از پوست خشک جلوگیری کنید.  

خداحافظی با آفت های پوستی

دشمن شماره ۲ پوست : آکنه

بعضی وقت‌ها جوش‌ها خارج از ظاهر عادی ماهانه‌شان پیدا می‌شوند و به آکنه باد کرده تبدیل می‌شود. اگر مستعد جوش می‌باشید، هنگامی که محصولات مراقبت از پوست را انتخاب می‌کنید، به دنبال محصولاتی باشید که برچسب بدون چربی و غیر جوش‌زا را دارند.

شستشوی منظم می‌تواند از جوش جلوگیری کند.صورت را با ژل صورت ضد باکتریال یا پاک کننده‌ای مبنی بر خاک رُس بشویید. کمی زمان بیشتری صرف کنید و روی قسمت‌های مشکل‌دار متمرکز شوید.  

به دنبال محصولاتی شامل اسیدهای هیدروکسی؛ اسید سالیسیلیک باشید. برای جوش‌های سرسیاه و جوش‌ها زیر پوستی از فولیکول استفاده کنید ماسک کنترل sebum برای تثبیت پوست هفته‌ای یکبار مفید می‌باشد، و ژل پاک کننده "لکه یک شبه" به فرونشاندن جوش‌ها کمک خواهد کرد.  

 

دشمن شماره۳ پوست : خطوط ریز

خط‌های کوچکی که زیر چشم‌هایتان ظاهر می‌شوند یا در پیشانی‌تان بخصوص هنگامی که خسته هستید- اغلب باعث خشک‌ شدن می‌شوند. "جذب آب راه‌حلی برای پوست چروک می‌باشد."  استفاده از محصولاتی که شامل تقویت-کننده‌های مرطوب مثل اسید هیالورونیک می‌باشد پیشنهاد میشودکه به صاف شدن خطوط ریزکمک می‌کنند که به آرامی ظاهر می‌شوند.  

سرُم‌ها و مرطوب کننده‌هایی شامل کلاژن تحریک کننده پپتیدها، مثل آرجنین، پوست‌تان را فوراً صاف خواهد کرد.  فراموش نکنید که از این محصولات استفاده کنید که محافظت SPF را (بله، در هوای ابری یا روزهای بارانی) پیشنهاد می‌کند، بخاطر اینکه خورشید علت اصلی خطوط ریز می‌باشد.  

خداحافظی با آفت های پوستی

دشمن شماره ۴ پوست : خستگی

هنگامی که پوستتان به خوبی روشن نیست، به نظر خسته می‌رسد.  بیشتر وقت‌ها،  این واقعیت بخاطر افزایش خشکی پوست می‌باشد.  برای رفع خشکی اگر پوستتان پوسته پوسته می شوداز محصولی که شامل اسید لاکتیک و سالیسیلیک می‌باشد استفاده کنید.در روزهایی که پوسته پوسته نمی‌شود، از پاک کننده‌ای که شامل اسیدهای گلیکولیک یا سالیسیلیک باشد استفاده کنید تا پوست را روشن کند.  

 

هیدراته را با محصولاتی مثل محلول‌ها، سرُم‌ها و مرطوب کننده‌ها تقویت کنید که شامل اسید هیالورونیک می‌باشد، و ماسک تقویتی ویتامینه را یکبار در هفته استفاده کنید تا پوست‌تان بهتر شود. مرتباً مرطوب کننده را به پوستتان بزنید تا درخشش بهتری را منعکس کند."  برای تسریع در لطافت پوست، یک قطره از مایع لومینیسر به مرطوب کننده-تان اضافه کنید.

 خداحافظی با آفت های پوستی

دشمن شماره ۵پوست : تغییر رنگ

لک‌های تیره، و تغییر رنگ می‌تواند بخاطر در معرض نور خورشید قرار گرفتن و هورمون‌های متغیر، ظاهر شود.  مهم است که  اگر پوستتان پوسته پوسته می شود از اسید لاکتیک استفاده کنید که به روشن شدن لکه‌های تیره و تغییر رنگ کمک می‌کند. مطمئن شوید که هر روز حداقل از کرم ضد آفتاب SPF + 30 استفاده می‌کنید، زیرا بدون آن، تغییر رنگ بدتر خواهد شد. از مراقبت پوست با رژیم غذایی روشن کننده مراقبت کنید تا در برابر لکه‌های تیره محافظت شود. مراقبت باید شامل پاک کننده روشن، محلول، سرُم، درمان کننده لکه، مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب باشد. 

اسید هیالورونیک

به طور عادی در پوست دیده می‌شود، اغلب به رطوبت بدنتان اشاره می کند.  هنگامی که کرم یا سرمی برای پوست استفاده می‌شود، به عنوان مرطوب کننده روشن برای سطوح بالای پوست مؤثر می‌باشد.  

 خداحافظی با آفت های پوستی

پپتیدها

به زنجیره اسیدهای آمینه اشاره می‌کند که علامت‌هایی به پوست می-فرستند که  "کلاژن از بین رفته، پس لطفاً سلول‌های بیشتری درست کن."  علامت‌هایی را تحویل می‌دهند که تولید کلاژن و اسید هیالورونیک را تحریک می‌کند، و به روند درمان کمک می‌کند.  

 

رتینوئیدها

رتینوئیدها لایه بالای پوست‌تان را با نرمال کردن کل سلول‌های پوست دوباره روکش می‌کنند در حالی که تولید کلاژن رنگ چهره را نرم و سفت می‌کند. اما رتینوئیدهای تجویزی مثل ترتینوین یا نوع رتین A وجود دارند، که برای نشانه‌های پیری به طور عالی موثرند، و همچنین adapalene که برای آکنه یا جوش بسیار درمان مناسبی است.  

 خداحافظی با آفت های پوستی

BHA/AHA

به عنوان اسیدهای هیدروکسی آلفا و بتا شناخته شده، این اسیدهای آلی از میوه‌ها، آجیل‌ها، شیر، شکرها و حتی درخت‌ها بدست می آیند. مواد مربوط به سلول‌های مرده پوست را از بین می برند. AHA ها روی لایه سطحی کار می‌کند، در حالی که BHA ها عمیق‌تر نفوذ می‌کنند تا منفذهای بسته را پاک کنند.  اسیدهای سالیسیلیک، گلیکولیک و لاکتیک بخشی از این خانواده هستند.

 

ویتامین C

می‌دانید چقدر برای سلامتی‌تان خوب می‌باشد، خاصیت آنتی اکسیدان ویتامین C پوست را شفاف می‌کندو در مقابل آسیب زیست محیطی محافظت می‌کند، از التهاب پوست جلوگیری می‌کند و لکه‌های تیره پوست را روشن می‌کند.  همچنین وسیله‌ای جدی در مبارزه با آکنه و زخم می‌باشد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت