loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 109 1395/03/13 نظرات (0)

انواع سنگ های زینتی / راههای شناخت سنگ های زیورآلات

انواع سنگ های زینتی / راههای شناخت سنگ های زیورآلات

سنگ های زیورآلاتتان را بشناسید

یکی از زیبایی هایی که به زیورآلات جذابیت بیشتری می دهند استفاده از سنگ در آن هاست. سنگ ها انواع مختلف دارند که در این سری مقالات انواع سنگ های زینتی را به شما معرفی می کنیم.

سنگ بریل به مجموعه چند سنگ بسیار کاربرد در ساخت جواهرآلات می گویند. 

معروفترین نوع این مجموعه سنگ زمرد است که در رنگ سبز زمردی، سبز، سبز متمایل به زرد وجود دارد. این سنگ در جاهای بسیاری در دنیا، شامل کلمبیا، زامبیا، برزیل، هند یافت می شود. که ساختار آن مخازن هیدروتر مالی است.

انواع سنگ های زینتی / راههای شناخت سنگ های زیورآلات

نام امرالد از لغت یونانی Smaragdos به معنی سنگ سبز می آید و زمرد قیمتی ترین سنگ در خانواده بریل است. رنگ سبز آن بی همتا است. به همین دلیل سبز زمردی خوانده می شود. عامل رنگ در زمرد حقیقی کروم می باشد. بریل هایی که به علت حضور وانادیوم سبز رنگ هستند، بریل سبز نام دارند. رنگ زمرد در مقابل نور و حرارت بسیار با دوام هستند و پرطرفدارترین رنگ سبز آبی تقریباً تیره است. همه زمرد ها شکننده هستند و نیرو های فشاری داخلی دارند، به فشار حساس هستند و باید در حرارت دادن آنها دقت کرد.

 انواع سنگ های زینتی / راههای شناخت سنگ های زیورآلات

به این علت که زمردها به ضربه بسیار حساس هستند، یک برش پله ای برای آنها ایجاد شد. به علت رنگ های بسیار مشابه احتمال اشتباه با سنگ های آونتورین، دمانتوئید، دیو پسید، دیوپتاز، فلورایت، گروسولاریت و هیدنیت، پریدوت اووارویت و وردلیت وجود دارد. به قصد پنهان کردن شکستگی های بسیار ریز و سایر معایب، زمردها معمولاً در روغن های خاصی خوابانده شوند.

زمرد تحت بهسازی با روغن قرار می گیرد تا شکستگی ها بهبود یابند. برخی از این گوهر ها در راستای این خطوط شکستگی بریده می شوند. در حالی که یک زمرد خوش کیفیت تعداد کمی از این شکستگی ها دارد. بهترین زمردها با کروم رنگ گرفته اند. در مقابل چلسی فیلتر قرمز می شوند. در برخی نقاط جهان زمردها که نه با کروم بلکه با وانادیوم رنگ گرفته اند، به بریل سبز معروف هستند.

 آکوامارین رنگ دیگری از این مجموعه است که در طیف رنگی آبی روشن تا آبی تیره، سبز آبی یافت می شود. آکوامارین ( در لاتین به معنی آب دریا) به علت رنگ شبیه آب دریا این نام را گرفته آبی تیره خوشایند ترین رنگ است. عامل رنگ ساز آهن است. آکوامارین شکننده و نسبت به فشار حساس است. برخی نام های بازاری برای انواع مختلف آکوامارین:

سانتاماریا، افریکانا، مکسیکس می باشد. احتمال اشتباه شدن با اوکلاز، کیانیت، توپاز، تورمالین، زیرکن و شیشه بدلی دارد.

  انواع سنگ های زینتی / راههای شناخت سنگ های زیورآلات

بریل جواهری  سنگ دیگری از این مجموعه است که در طیف رنگی زرد طلایی، زرد مایل به سبز، زرد مایل به صورتی، بی رنگ وجود دارد. بریل جواهری به همه رنگ های گروه بریل که امرالد و آکومارین نیستند، گفته می شود. بریل های جواهری شکننده و به فشار حساس هستند و نسبت به مواد شیمیایی استفاده شده در خانه مقاوم هستند، جلای شیشه ای دارند، معمولاً اثر چشم گربه ای و ستاره ای نشان می دهند. انواع رنگها، نام های خاصی در بازار دارند. بیکسبیت (قرمز آلبالویی)، بریل طلایی (زرد طلایی تا لیمویی)، گشنیت ( بی رنگ)، هلیودر (سبز مایل به زرد کمرنگ)، مورگانیت(صورتی کمرنگ تا بنفش). احتمال اشتباه با بسیاری از سنگ های جواهری وجود دارد به علت غلظت رنگ بریل جواهری.

 انواع سنگ های زینتی / راههای شناخت سنگ های زیورآلات

 هلیودور سنگ دیگری است که با زرد کم رنگ تا پر رنگ  و در برزیل، ماداسگار، نامیبیا یافت می شود. 

مورگانیت رنگی با طیف صورتی کمرنگ تا ارغوانی، صورتی مایل به نارنجی است که مهمترین ذخایر آن در برزیل، سریلانکا و ایلات متحده (کالیفرنیا) وجود دارد.

  انواع سنگ های زینتی / راههای شناخت سنگ های زیورآلات


شناخت سنگ های زیورآلات


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت