loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 75 1395/01/24 نظرات (0)

فواید سلامتی آووکادو / آنتی اکسیدان ضد پیری

فواید سلامتی آووکادو / آنتی اکسیدان ضد پیری

آووکادو سرشار از مواد مغذی است و حاوی ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین B6 ، ویتامین E ، ویتامین K ومس ، پتاسیم و کلسیم است. همچنین منبع خوبی از فیبر است. برخلاف سایر میوه ها آووکادو حاوی چربی است که حدود ۷۰% تا ۸۰% از کل کالری آن را تشکیل می دهد. میزان چربی آن تقریبا ۲۰ برابر بیشتر از میزان چربی در سایر میوه هاست.

آووکادو حاوی ۳۰ گرم چربی است اما خبر خوب این است که ۲۰ گرم از این ۳۰ گرم چربی غیر اشباع است که برای سلامتی مفید است.

حتی اگر بسیاری از مردم نسبت به چربی و کالری موجود در این میوه حساس هستند بهتر است بدانند که محققان معتقدند چربی غیر اشباع به ویژه اسید اولئیک ممکن است به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند. علاوه بر این آووکادو برای کاهش سطح تری گلیسیرید در خون نیز مفید است.

آووکادو سرشار از پتاسیم است که مقادیر کافی از این ماده معدنی می تواند به تنظیم فشار خون کمک نماید. برای جلوگیری از بیماری های گردش خون نظیر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و فشار خون بالا هم مصرف آووکادو توصیه می شود.

آووکادو حاوی مقدار قابل توجهی فولات است که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.همچنین با توجه به سطح بالای فولات این میوه برای خانوم های باردار توصیه می شود زیرا می تواند از نقص های هنگام تولد جلوگیری کند.

فواید سلامتی آووکادو / آنتی اکسیدان ضد پیری

به گفته برخی از محققان اسید اولئیک موجود در این میوه از ابتلا به برخی سرطان ها همانند سرطان پروستات جلوگیری می کند. همچنین مواد مغذی موجود در این میوه ها خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که باعث مرگ سلول های سرطانی می شوند.

کاروتنوئیدها برای اینکه در جریان خون جذب شوند نیاز به چربی دارند که آووکادو بسیار مفید است. مطالعات نشان می دهد که کاروتنوئید در افرادی که آووکادو مصرف می کنند بهتر جذب می شود. این میوه را می توان در سالاد همراه با دیگر سبزیجات مصرف نمود.

آووکادو به مقدار قابل توجهی حاوی لوتئین کاروتنوئید است که برای جلوگیری از مشکلات چشم مانند دژنراسیون ، ماکولا و آب مروارید مفید است. همچنین لوتئین یک نقش حیاتی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارد.

این میوه همچنین حاوی گلوتاتیون است که یک آنتی اکسیدان بشمار می آید برای جلوگیری از پیری و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. اعتقاد بر این است که همراه با ویتامین E ، گلوتاتیون موجود در این میوه خاصیت چربی سوزی نیز دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت