loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 59 1395/01/16 نظرات (0)

نکات آرایشی و مراقبتی انواع پوست صورت

نکات آرایشی و مراقبتی انواع پوست صورت

نکات آرایشی براساس نوع پوست

اگر مایل هستید که پوستی روشن داشته باشید بهتر است که از جنبه های گوناگون از پوست خود مراقبت کنید. راههای گوناگونی در این زمینه وجود دارد که به برخی از آنها می پردازیم.

پوست های مختلف نیازهای متفاوتی دارند و بدون شک با مشکلات گوناگون نیز همراه خواهند بود. شناسایی رنگ پوست برای حل مشکلات لازم و ضروری است.

ـ پوست های چرب : یکی از رایج ترین انواع پوست بشمار می آید که بدون شک با مشکلات بی شماری همراه است. این نوع پوست در صورتی می تواند درخشش و شادابی خود را حفظ کند، که به آن اجازه تنفس دهیم.

مشکلات رایج : با پوستی زمخت که دارای منافذ بزرگ و کثیف ( به علت تولید بیش از حد چربی ) است، روبرو هستیم. این امر به نوبه خود باعث درخشش و چربی بیش از حد پوست صورت می شود. آکنه مکرر، لکه ، دانه های سرسیاه و سر سفید نیز برخی مشکلات شایع پوست های چرب هستند.

جهت درمان دنبال نمودن یک رژیم غذایی سالم و مصرف مقدار زیادی سبزیجات خام و میوه توصیه می شود و اکیدا باید از مصرف غذاهای چرب و تنقلات خودداری نمایید. بعلاوه همیشه صورت خود را تمیز نگه دارید این کار مانع از بروز آکنه و تجمع چربی می شود.

ـ پوست های خشک : اگر تصور می کنید که داشتن پوست چرب یک مشکل بزرگ است بهتر است بدانید که پوست خشک سختی های بیشتری دارد. داشتن پوست خشک بسیار ناراحت کننده است بخصوص در زمستان و در هوای خیلی سرد با مشکلات بسیاری همراه است. از جمله نتایج آن درد شدید و ایجاد ظاهری ناخوشایند است.

مشکلات رایج : بنظر می رسد که پوست خشک بافتی خوب داشته باشد اما با نگاهی دقیق تر متوجه خواهیم شد که پوسته پوسته است و گرانول در برخی از نواحی نظیر اطراف دهان، چشم ها و پیشانی وجود دارد و اگر از آن غفلت کنید به چین و چروک تبدیل می شود و با افزایش سن شکننده می شود.

روش های ساده ای جهت مقابله با پوست های خشک توصیه می شود که عبارتند از :

ـ از دوش گرفتن با آب داغ خودداری نمایید.

ـ پس از حمام حتما از مرطوب کننده استفاده نمایید.

ـ بعد از حمام حتما پوست خود را خشک کنید ، سعی کنید از حوله ای نرم برای این کار استفاده کنید.

ـ پوست های ترکیبی : در اینجا هر دو نوع کیفیت پوست خشک و پوست چرب را دارا می باشیم. پوست های ترکیبی معمولا هر دو نوع از ویژگی های پوست های چرب مثل منافذ بزرگ، درخشش، جوش بخصوص در ناحیه پیشانی ، بینی و چانه و ویژگی پوست های خشک نظیر خارش و قرمزی روی گونه را نیز بهمراه دارند.

مشکلات رایج : ممکن است با مشکلات هر دو نوع پوست مواجه شوید که با توجه به شرایط آب و هوایی و نوعع پوست غالب تر باید با آن برخوردی مناسب داشته باشید.

سعی کنید صورت خود را در هر زمانی برای جلوگیری از عفونت به علت حضور چربی ها تمیز نگه دارید. از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید.سعی کنید میزان درجه چربی و خشکی پوست صورت خود را پیدا کنید و با آن پیش بروید زیرا قابل تغییر نیست. بسته به واکنش پوست شما به شرایط آب و هوایی سعی کنید از مقدار مناسبی مرطوب کننده استفاده نمایید. زیرا استفاده از نوع خیلی مرطوب برای چربی پوست و استفاده از نوع غیر مرطوب برای خشکی پوست مشکل ساز خواهد بود.

کردآوری:مجله زیبایی لایت مد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت