loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 491 1394/03/24 نظرات (0)

حلوای آرد گندم مخصوص سفره ی افطار

حلوای آرد گندم مخصوص سفره ی افطار

مواد لازم حلوای آرد گندم :


آرد گندم

۵۰۰ گرم

100 گرم / 360 کالری

شکر

۳۸۰ گرم

100 گرم / 400 کالری

زعفران ساییده شده

۱ قاشق چای خوری

100 گرم / 310 کالری

مارگارین

۵۰۰ گرم

100 گرم / 110 کالری

آب

۲ لیوان پر

100 گرم / 0 کالری

گلاب

۱پیمانه

نامشخص

 

طرز تهیه حلوای آرد گندم :
*.  آب و شکر را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. بعد از جوش آمدن و آب شدن شکر، زعفران را اضافه میکنیم و در آخر گلاب را می ریزیم و بعد از یکی دو جوش ظرف را از روی حرارت برمیداریم تا از داغی بیفتد (در حد ولرم کفایت می کند.)

*.  مارگارین را در قابلمه ی مناسبی می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود و بعد آرد را که بهتر است اَلک شده باشد کم کم اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم و آن را مرتب هم می زنیم تا رنگ آرد کاملا خرمایی شود و بوی عطر آن به مشام برسد ( اگر با حرارت بالا این عمل انجام شود، آرد می سوزد.
 

*. حلوای تلخی به دست می آید). سپس ظرف را از روی حرارت برمیداریم. یک دقیقه تحمل میکنیم تا از داغی بیفتد بعد شربت را داخل آن می ریزیم و مرتب هم میزنیم تا آرد و شربت با هم مخلوط شوند. اگر حلوا کمی شل بود می توانیم ۱ تا ۲ دقیقه ی دیگر ظرف را روی حرارت قرار دهیم.
 

*. (بعد از اضافه کردن شربت نباید حلوا را روی حرارت قرار داد، زیرا باعث خشک شدن آن می شود). حلوا را در دیس می کشیم و با سر قاشق یا انواع قالب ها آن را تزیین میکنیم و در آخر قدری پودر پسته و یا پودر نارگیل رویش می پاشیم.

بازنشر:مجله زیبایی لایت مد

خواص زعفران :
*. بر طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود. زعفران افزایش دهنده تمرکز حواس است و در پیشگیری از آلزایمر و پارکیسون موثر می باشد زعفران در درمان دردهای عصبی و کم خوابی موثر می باشد.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت