loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 443 1392/03/22 نظرات (0)

https://rozup.ir/up/fashionlite/Pictures/behtarinh3/33_clothes.jpeg

چطور و با چه شيوه اي از لباس هاي خود نگه داري کنيم و آنها را بشوييم که خراب نشوند و بافت آنها دير از بين بروند ؟ آيا تا کنون به اين موضوع برخورد کرده ايد که بعد از دو يا سه بار شستن يک لباس ، بافت آن از بين مي رود ، شل مي شود و يا اينکه رنگ و روي روز اول خود را از دست مي دهند ، اما اين موضوع براي لباس هايي که در دومين و يا سومين دفعه ي شست و شوي به اين حالت در مي آيند برايتان باور نکردني است و عجيب به نظر مي رسد ، يکي از دلايل اين است که شما ، شايد نحوه ي درست شست وشويي اين لباس را نمي دانستيد ، البته به غير از لباس هايي که خودشان واقعا جنس خوبي ندارند و بعد از دو بار شست و شوي از بين مي روند .


در اينجا چندين توضيه اساسي براي تمامي لباس ها با جنس هاي مختلف جهت شست وشوي ، نحوه ي نگه داري و اتو آورده شده است ، تا با مطالعه ي آنها بتوانيد دوام بيشتري به لباس هاي خود ببخشيد :

1. به نکاتي که بر روي اتيکت هاي لباسي که خريداري مي کنيد وجود دارند ، دقت بفرماييد ، اگر طرز صحيح خواندن اين اتيکت ها را نمي دانيد ، در همين بخش ما برايتان مقاله اي را با عنوان خواندن صحيح اتيکت هاي که بر روي لباس وجود دارند ، آورده ايم و مي توانيد به مقاله ذکر شده مراجعه فرماييد تا به راه صحيح شستن لباس هايتان پي بريد .

2. به دماي که ماشين لباس شويي براي شستن لباس ها به شما مي دهد دقت بفرماييد و در همان درجه قرار دهيد ، درجه ي شستن لباس ها را خيلي بالا ندهيد و هم چنين مدت زماني طولاني را براي شستن لباس ندهيد زيرا فقط بافت لباس هايتان سريع از بين مي رود .

3.لباس هاي با رنگ هاي تيره و روشن را با هم در ماشين لباس شويي نياندازيد و يا اينکه با هم در يک تشت خيس نکنيد

4. لباس هاي را که مي خواهيد براي اولين بار بشوييد را نيز از بقيه لباس ها جدا گذاشته و جداگانه آنها را بشوييد .

5. حتما قبل از اينکه لباس ها را در داخل ماشين لباس شويي قرار دهيد ،جيب ها ي لباس ها را نگاه کنيد و مطمئن شويد که جيب هاي همه لباس ها خالي هستند .

6. به حجمي که ماشين لباسشوييتان دارد دقت بفرماييد ، و بيشتر از مقداري که قدرت آن را دارد لباس به داخل ماشين نريزيد . زيرا ماشين لباسشوييتان سنگين شده و قادر نخواهد بود که همه ي لباس ها را با قدرت بشوييد و همين طور باعث مي شود که لباس هايتان چروک شود و مجبور شويد ، زمان زيادي را به اتو کردن لباس ها بپردازيد .

7. لباس هاي که جنس هاي مختلفي نيز دارند را هم بايد جدا کنيد و جدا جدا در داخل ماشين لباس شويي قرار دهيد براي مثال : پليور و يا تي شرت را بايد جدا از هم شست تا بافت لباس ها دير تر از بين برود ، زيرا يکي جنس تقريبا ظريف دارد اما پليور داراي جنسي ضمخت تر مي باشد پس مدت زمان شست و شوي آنها و هم چنين مدت زمان خشک شدن شان نيز متقاوت است .

8. و براي اينکه مطوئن شويد که لباس تان رنگ مي دهد يا نه ، ما به شما يک راه حل ارايه مي دهيم : لباسي را که براي اولين بار مي خواهيد بشوييد و يا اينکه نمي دانيد آيا اين لباس رنگ مي دهد يا نه ؟ بهتر است اين لباس را بين دو پارچه ي سفيد قرار دهيد ، و بعد آنها را در آب بياندازيد و ببينيد که آيا اين لباس به پارچه هاي سفيد رنگ مي دهد يا نه ! با اين تست به راحتي مي توانيد بفهميد که آيا لباس شما رنگ مي دهد يا نه ؟؟

9. براي اينکه از لباس زير خود مواظبت کنيد و مدت دوام آن را استحکام ببخشيد توصيه مي شود ، که لباس زيرتان را خودتان بشوييد و تا جايي که ممکن است لباس زيرتان را با ساير لبا س ها به داخل ماشين نيندازيد ، زيرا از لحاظ بهداشتي مشکل دارد .

10.اگر لباستان را با دست مي خواهيد بشوييد ، هيچ گاه پودر لباس شستن را مستقيم بر روي لباس نريزيد ، زيرا بافت لباستان را از بين مي برد و علاوه بر آن لباس خوب تميز نمي شود . براي اينکه لباس را بشوييد ، بايد پودر را در آب حل کنيد ، و بعد لباس را در آن بيندازيد .

خشک کردن: حال که نحوه ي لباس شستن را کاملا توضيح داديم اکنون به نحو ي خشک کردن و چلاندن آنها مي پردازيم :
1. اگر لباسي را با دست مي شوييد ، آنرا زياد نچلانيد زيرا چروک مي شود و بايد آن را اتو کنيد و زحمت تان زياد تر مي شود .

2. لباس را اگر مي خواهيد با دست بشوييد در داخل دست شويي بشوريد ، زيرا به ناحيه ي ستون فقراتتان فشار نمي آورد چون ايستاده ايد و در حال شستن هستيد پس در نتيجه کمرتان اذيت نميشود .

3. اگر لباس را در داخل ماشين لباس شويي قرار مي دهيد ، بلافاصله بعد از اينکه شستن ماشين لباس شويي به اتمام رسيد ، در همان زمان و بلافاصله لباس ها را بر روي رخت آويز قرار دهيد ، زيرا اگر لباس ها به مدت زيادي در ماشين لباس شويي باقي بماند ، باعث مي شود که لباس ها قارچ بزنند و علاوه بر آن چروک نيز بشوند .

4. لباس هاي از جنس نخ و پشم را به تنهايي خشک کنيد و از اينکه با لباس هاي ديگر هم زمان خشک شود بايد جلوگيري کند .

5. اگر لباس هاي خود را بر روي رخت آويز و در بيرون از خانه ، در تراس خانه تان مي آويزيد تا خشک شود ، دقت داشته باشيد که نور خورشيد مستقيم بر روي لباس هاي تان نبابد زيرا رنگ لباس هايتان را از بين خواهد برد و آنها را بي رنگ و رو خواهد کرد .

6. براي اينکه لباس تان را اتو کنيد در ابتدا يک پارچه ي ديگر را روي آن بيندازيد و بعد اتو کنيد زيرا از برق افتادن و همين طور از اينکه رنگ لباس تان زود از بين رود ، جلوگيري مي کند .

7. هنگام اتو کردن حتما به دستوري که بر روي اتيکت آورده شده و دماي مناسبي را جهت اتو کردن به شما داده است دقت بفرماييد .

8. هنگامي که مي خواهيد اتو کشي کنيد ، اگر پارچه مورد نظر شما پارچه ي ظريفي است ، از اتوي همراه با بخار آب براي اتو کشي اين لباس خودداري بفرماييد .

9. خشک کردن لباس ها توسط ماشين لباس شويي ، باعث صدمه زدن به بافت لباس هايتان مي شود تا آنجا که ممکن است سعي کنيد لباس هايتان را به طور طبيعي خشک کنيد .


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت