loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 439 1393/12/29 نظرات (0)

7 راه برای کوچکتر کردن منافذ پوست

7 راه برای کوچکتر کردن منافذ پوست

همه خانم ها هر کاری می کنند تا بتوانند اندازه منافذ پوست خود را کوچک تر کنند. حتی ممکن است از خوراکی های مود علاقه‌شان نیز تنها به این خاطر صرف نظر کنند. اقدامات زیادی وجود دارد که می توان بدون حذف کردن لذت های زندگی منافذ پوست را کوچک کرد. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

  1. لایه برداری

می توانید از تلفیق لایه بردارهای فیزیکی مانند اسکراب های صورت و نیز لایه بردارهای شیمیایی نظیر سرم گلیکولیک بدون الکل به صورت منظم استفاده کنید. این کار کمک می کند تا سلول های خشک سطح پوست برداشته شوند؛ در نتیجه دهانه منافذ زیاد عمیق به نظر نرسند. همچنین لایه بردارهای شیمیایی می توانند وارد منفذ شده و داخل آنها را تمیز کنند.

  1. تمیز نگه داشتن صورت

بهتر است روزی دوبار صورت خود را با صابون PH معمولی شستشو دهید. می توانید برای نتیجه بهتر از برس صورت نیز استفاده کنید.

 

  1. استفاده از ضد آفتاب

قرار داشتن در معرض اشعه های UVA و UVB می تواند به رادیکال های آزاد آسیب بزند که خود باعث کند شدن روند تولید سلول های جدید می شود. کاهش سرعت ایجاد سلول های پوستی جدید به ضخیم شدن پوست می انجامد. در واقع به گفته متخصصان این باعث می شود تا استراتوم کورنیوم که لایه بیرونی پوست به شمار می آید، ضخیم شده و سبب شود تا منافذ پوست بزرگ و بد شکل به نظر بیایند.

 

  1. استفاده از مواد آرایشی پایه رتینول

این مواد از طریق سست کردن انسجام سلولهای اپیدرمی باعث می شوند که بقایای سلولهای مرده از سطح منافذ جمع آوری شوند.

  1. استفاده از بخور

به گفته متخصصان زیبایی، شما می توانید با استفاده از بخورهای گیاهی منافذ پوست را باز کرده و به این شکل تمامی پوست های مرده، چربی ها و کثیفی های داخل منافذ را پاک کنید. برای این کار در یک ظرف آب جوش مقداری گلبرگ تازه گل سرخ، اسطوخودوس، بنفشه، رزماری، ریحان، و نعناع بریزید. روی ظرف را چند دقیقه با دستمال بپوشانید سپس دستمال را برداشته و اجازه دهید بخور روی پوست صورتتان بنشیند. حوله را روی سر خود بیاندازید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر آن رفته و این بوی معطر را استنشاق کنید . این کار اجازه می دهد تا بخور همزمان با تمیز کردن پوست، اکسیژن و رطوبت را به آن  برساند. سپس صورتتان را بشویید و به آرامی خشک کنید.

 

  1. انجام اسپا

یکی از تخصصی ترین روش ها برای داشتن پوستی جوان و منافذی کوچک، انجام پلینگ مکانیکی صورت است. در این روش خارجی ترین لایه پوست برداشته می شود که به همراه آن جوش های سر سیاه نیز برداشته می گردد و نیز با استفاده از ساکشن باقی مانده کثیفی ها و چربی های صفت شده داخل منافذ نیز گرفته می شود. این چربی ها زمانی که از عمق منافذ به سطح پوست می رسند، منفذ به اندازه عادی خود برگشته و کوچک‌تر می شود. این کار همچنین سبب تولید کلاژن و بهبود انعطاف پذیری پوست می گردد که به نوبه خود برای کوچک کردن منافذ بسیار مفید است.

  1. پاک کردن تعریق پوست

هنگامی که ورزش کرده اید و صورتتان عرق کرده است، با یک حوله مرطوب آغشته به مواد پاک کننده و اسید سالیسیلیک، پوست صورت خود را تمیز کنید.این کار از تجمیع تعریق پوست در منافذ آن جلوگیری می کند. باقی ماندن عرق بر روی پوست باعث گشاد شدن منافذ پوست می گردد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت