loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 1175 1392/05/30 نظرات (0)

https://rozup.ir/up/fashionlite/modeRE/11/6/mode(11)2013_litemode_ir.jpg


شهرت کریستین دیور Cristiun Dior به عنوان یکی از مهم‌ترین طراحان لباس زنانه در قرن بیستم زمانی آغاز شد که او اولین مجموعه خود را در سال ۱۹۴۷ ارائه کرد.

دیور در رشته علوم سیاسی، تحصیل و در ارتش به خدمت پرداخت و از سال ۱۹۳۵مشغول به طراحی لباس های خود کرد؛ رابرت پیگرت طراح لباس، او را در سال ۱۹۳۸ استخدام کرد و در طول جنگ جهانی دوم، دیور در جنوب فرانسه خدمت مي‌کرد، سپس در سال ۱۹۴۱ دوباره به پاریس بازگشت و در سالن طراحی بزرگ‌تری برای لوسین للونگ مشغول به کار شد. دیور درمجموعه بهار سال ۱۹۵۳، كه لاله نام داشت، تعداد زیادی تصویرهای پرگل و نقشدار را نشان مي‌داد. مدل « خط A» بهار سال ۱۹۵۵، با کمری نامشخص و نیمرخی صاف که بر روی رانها و پاها پهن و عریض مي‌شد به حرف A بزرگ شباهت داشت. بعضی از طرح‌های دیور به زمان امپراتوری دوم و سایر سبک‌های تاریخی شباهت داشت و از آنها شبیه سازی شده بود، اما او همچنین لباس‌های مردانه را طراحی مي‌کرد و آنها را بخشی از مدل‌های قفسه مدرن قرار مي‌داد.

https://rozup.ir/up/fashionlite/modeRE/11/6/mode(612013_litemode_ir1.jpg

دیور در آخرین مجموعه خود احساس کرد به مدلی ملایم تر نیاز دارد پیراهن‌های آستین کوتاه و پوششی شبیه لباس ساری زنان هندی طراحی کرد.

دیور به همراه شریک خود جکووس رووت، درایجاد قراردادهای کاری در تجارت مد پیشگام شد. در سال ۱۹۴۸، او قراردادهای پرسودی در معامله برای لباس‌های خزدار، جوراب‌های زنانه ساق بلند و عطر ترتیب داد که نه تنها ایجاد درآمد و منفعت مي‌کرد، بلکه او را به یک نام خانوادگی و آشنا بدل کرد.

در حالی که سالن مد دیور امروزه هنوز در حال پیشرفت است، مرگ نابهنگام دیور در سال ۱۹۵۷ دنیای مد را از یک رهبر بزرگ صاحب سبک محروم کرد. کریستین دیور با نام خود تنها یک دهه طراحی کرد، اما تاثیر او در مد تا سال‌های بسیاری پس از آن باقی خواهد ماند.

جالب و ماندگار
یکی از بی عیب ترین نمونه‌های مدل دیور در سال ۱۹۵۵، يك لباس مشکی ساده است که با تقابل و کنتراست اطلس و مخمل مشکی، مدلی برای لباس شب است که تا به امروز هم استفاده مي‌شود. شکل ثابت یقه که شانه‌ها خارج از آن قرار گرفته‌اند، با فرم بخشیدن به آستین‌ها که تنها با پارچه بدون پوشش زیرین لباس که سخت و انعطاف ناپذیرباشد، کامل شده است. دیور عالی طراحی می‌کرد، مانند نخستین تغییرشکل‌هایی که او در لباس‌های فلانل، خاکستری در لباس‌های زنانه ایجاد کرد. این لباس در اصل با یک کت اطلسی بلند پوشیده مي‌شد. 

https://rozup.ir/up/fashionlite/modeRE/11/6/mode-2013_litemode_ir%20(4)1.jpg

گردآوری:لایت مد

منبع:LITEMODE.IR

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت