loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 1697 1392/05/30 نظرات (0)


https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/mode(11)2013_litemode_ir.jpg


تاریخچه مد در ایتالیا
ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت طراحی مد در کنار کشورهایی مانند فرانسه، امریکا، انگلستان و ژاپن است. مد همیشه بخش مهمی از فرهنگ زندگی و اجتماعی ایتالیا بوده و ایتالیایی‌ها همواره بهترین شناخت را در مورد شیک‌پوش بودن داشته اند و اصطلاح "la bella figura", به صورت یک سنت قدیمی در بین مردم این کشور است.

شهرت طراحان ایتالیایی مربوط به قرون 11 تا 16 میلادی است که در آن دوران هنر در این کشور به اوج شکوفایی خود رسیده بود. در آن هنگام شهرهایی مانند ونیز ، میلان ، فلورانس و ویچنزا شروع به طراحی کالاهای لوکس، کلاه، لوازم آرایشی، جواهرات و صنایع‌دستی گران قیمت کردند اما به تدریج و در خلال قرون 17 تا اواسط قرن 20 میلادی ایتالیا اعتبار خود را در این صنعت از دست داد و فرانسه در این حوزه در اروپا جای ایتالیا را گرفت.

پس از آن دوباره مد ایتالیا به عنوان پیشرو مد دنیا شروع به فعالیت کرد و در دهه های 50 و 60 میلادی فلوانس دوباره پایتخت مد ایتالیا شد و به همین گونه میلان برای دهه های 70 و 80 این راه را پی گرفت و با برندهایی مانند ورساچه (Versace)، آرمانی (Armani) و دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) شروع به راه اندازی اولین بوتیک ها و مراکز خرید کردند. تا سال 1970 صنعت مد ایتالیا بیشتر برای ثروتمندان و افراد مشهور کار می کرد اما در خلال دهه 80 تا 90 این صنعت به سوی البسه ساده و آماده مانند جین ، لباس های بافتنی کشی و دامن کوتاه متمرکز شد و به این ترتیب میلان دوباره مطرح شد اما این بار به دلیل صنعت مد مقرون به صرفه برای خریداران برندها ولی فلورانس همچنان به حفظ جایگاه خود به عنوان قطب صنعت مد لوکس در دنیا ادامه داد.
https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/mode(612013_litemode_ir1.jpg


شهرهای مد ایتالیا
در حال حاضر میلان و رم دو قطب صنعت مد ایتالیا هستند و با سایر مراکز معروف دنیا در توکیو، لوس آنجلس، لندن، پاریس و نیویورک در رقابت هستند. سایر شهرهای ایتالیا مانند ونیز، فلورانس، ناپل، وینچنزا، بلوگنا، جنوآ و تورین نیز از این حیث دارای اعتبار جهانی هستند.

میلان
در 2009 براساس آمار فروش کلی از موسسه GLM، شهر میلان به عنوان پایتخت صنعت مد جهان انتخاب شد و در کنار رقبایی از نیویورک ، پاریس ، رم و لندن قرار گرفت.

در سال 2011 رتبه چهارم در کنار لندن، نیویورک و پاریس را کسب کرد. بسیاری از برندهای معروف ایتالیا مانند ولنتینو (Valentino)، ورساچه (Versace)، پرادا (Prada)، آرمانی (Armani) و دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) هم اکنون در این شهر دارای نمایندگی مرکزی هستند.

میلان همانند مراکز مهم مد دنیا مانند پاریس، توکیو، لندن، نیویورک، لوس آنجلس و رم سالی دو هفته برگزار کننده شوهای مد است. یکی از شوهای مهم این شهر، شوهای فصلی است که در خیابان‌های بسیار معروف آن مانند مونته‌نا‌پولئون (Montenapoleone)، ويادلااسپيگا (Via della Spiga)، سانت آندرا (Sant'Andrea)، مانت‌زوني (Manzoni) و كورسو ونتزيا (Corso Venezia) برگزار می شود .

رم
عموما همه رم را به عنوان قطب مد دنیا قبول دارند. اگر چه این اعتبار به پای شهر مهمی مانند میلان نمی‌رسد اما بر اساس آمار مرکز GLM به عنوان چهارمین قطب برتر این صنعت پس از میلان، نیویورک و پاریس و جلوتر از لندن در دنیا است. برندهای معروفی مانند ولنتينو (Valentino)، بولگاري (Bulgari)، فندي (Fendi)، لارا بياجيوتي (Laura Biagiotti) و بريوني (Brioni) در این شهر هستند. سایر برندها مطرح مانند شنل (Chanel)، پرادا (Prada)، آرماني (Armani) و ورساچه (Versace) در این شهر دارای بوتیک های لوکس هستند.

فلورانس
از دید بساری فلورانس زادگاه و اولین مرکز صنعت مد دنیا پس از جنگ جهانی دوم در ایتالیا محسوب می شود. فلورانس به عنوان زادگاه برندهای معروف و قدیمی مانند سالواتور فراماگو (Salvatore Ferragamo) از سال 1928 است و در این میان برندهای مانند روبرتو كاوالي (Roberto Cavalli)، اميليو پوچي (Emilio Pucci) و گوچي (Gucci) در این شهر دارای نمایندگی مرکزی هستند. بقیه تاثیرگذاران این صنعت مانند پرادا (Prada) و شنل (Chanel) دارای دفتر و فروشگاه بزرگ در این شهر هستند. مهمترین خیابانی که در این شهر به فروش برندهای معتبر می پردازد تورنابوني (Tornabuoni) است که در آن مراکز فروش لوکس و بوتیک‌های آنتیک مشغول فعالیت هستند. خیابان های پاريوني (Parione) و روما (Roma) دیگر خیابان‌های معروف در این شهر هستند.

سایر شهرها
هرچند شهرهای گفته شده بالا در صنعت مد ایتالیا سرآمد و پیشتاز هستند اما شهرهای دیگری مانند ونیز (Venezia)، ویچنزا (Vicenza)، تورین (Torino)، ناپل (Napoli) و بلونيا (Bologna) مراکز مهمی در صنعت طراحی پوشاک قلمداد می‌شوند. برای مثال ونیز ، مرکز برند ایتالیایی روبرتا دي كامرينو (Roberta di Camerino) است که از سال 1945 در رشته فعالیت دارد. برندی که در صنایع کیف دستی صاحب نام است . برند هایی مانند مكس مارا (Max Mara) و يونايتد كالر آو بنتون (United Colors of Benetton) در شهرهای رم ، میلان و فلورانس شعبه‌ای ندارند و در عوض در شهر رجو اميليا (Reggio Emilia) دارای نمايندگي فروش هستند.

هفته مد
میلان همانند سایر مراکز مد دنیا ، دارای دو هفته مد است. یکی در بهار و دیگری در پاییز که یک شوي لباس مردانه نیز بین پاییز- زمستان و بهار- تابستان برگزار می‌شود که این شو‌ها از سال 1979 همه سال برگزار شده‌اند.

مهمترین خیابان‌ها و مراکز فروش
میلان یکی از معروف‌ترین شهرهایی است که درآن خیابان‌های تجاری‌اش با مارک‌های بسیار معروف پر شده است. برای مثال خیابان ناپلئون (Napoleone) دارای رکورد ششمین خیابان گران‌قیمت فروش برند در دنیا است که اجاره هر مترمربع در این خیابان سالانه 770 دلار است و در آن بوتیک‌های بسیار لوکس و مراکز خرید گرانقیمت دیده می‌شود.

البته خیابان‌های معروف دیگری مانند دانته (Dante)، كورسو بوئونس آيرس (Corso Buenos Aires)، پياتزا سن بابيلا (Piazza San Babila) و كورسو ويتوريو (Corso Vittorio) نیز در این شهر هستند و در این میان كورسو بوئونس آيرس (Corso Buenos Aires) بزرگترین مرکز خرید در اروپا را دارد. همچنين از مراكز خريد معروف شهر ميلان مي‌توان به لارناشينته (La Rinascente) نام برد.

ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/mode-2013_litemode_ir%20(10).jpg


ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن


https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/mode-2013_litemode_ir%20(12).jpg


ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/mode-2013_litemode_ir%20(15).jpg

ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/mode-2013_litemode_ir%20(4)1.jpg

ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/mode-2013_litemode_ir%20(5).jpg

ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/modopooshak-boutique-mp.jpg

ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/11/3/p.jpg



ایتالیا کشوری پیشرو در صنعت مد و فشن



مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت