loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 673 1392/05/29 نظرات (0)

https://rozup.ir/up/fashionlite/Video/wrw/111/2/cache_special_pic_68_iranian_fashion_designer-300x0-bf.jpg


برای اولین بار طراحان پیشکسوت مد و لباس کشور در نشست صمیمی با مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس مانتو و پوشش سر گرد هم آمدند.

پوشاک دات کام به نقل از «ایسنا»، در این نشست صمیمانه که ظهر دوشنبه 17مهر 90 در نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی- ایرانی برگزار شد، حمید قبادی مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن کلانتری مدیراجرایی نمایشگاه و جمعی از صاحب نظران و پیشکسوتان و طراحان مد و لباس به بحث و تبادل نظر در زمینه بهتر برگزاری نمایشگاه پرداختند.

در این نشست یکی از طراحان در مورد دغدغه حضور دانشجویان فارغ التحصیل رشته‌های طراحی و دوخت در نمایشگاه مد و لباس سخن گفت که بسیاری از طرح‌های آنان برای اولین بار به نمایش در می‌آید و برای پیشگیری از کپی برداری طرح‌شان و چاپ آن در ژورنال، باید مساله مالکیت معنوی هر طرح در نمایشگاه در نظر گرفته شود.

طراح دیگری بر حمایت و اشتغالزایی طرح‌های خلاق نوآموزان آموزشگاه‌های طراح و دوخت پس از شرکت در نمایشگاه مد و لباس تاکید کرد.

یکی از طراحان حاضر در این نشست از غرفه‌بندی نمایشگاه سال گذشته انتقاد کرد و افزود: برای برگزاری بهتر نمایشگاه باید غرفه بندی‌ها از سبک و سیاق خاص پیروی کنند و غرفه‌های طراحان و تولید کنندگان در کنار یکدیگر قرار نگیرد.

همچنین برپایی کارگاه آموزشی مد و لباس و نظرسنجی از مردم درمدت برگزاری نمایشگاه، پشتیبانی مادی و معنوی ازطراحان و تولید کنندگان پارچه، اطلاع رسانی مناسب در رسانه‌ها، از جمله مسائلی بود که در این نشست صمیمی مطرح شد و طراحان خواستار اجرایی شدن آن‌ها توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی- ایرانی شدند.

یکی دیگر از طراحان پیشکسوت مد و لباس کشور به پتانسیل بالای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هیچ کشوری به اندازه ایرانی‌ها تاریخچه موفق و کهن در زمینه طراحی مد و لباس و صادرات پارچه ندارد زیرا هرپوشش اقوام ایرانی سابقه فکری و علمی داشته است، لذا پرداختن به دانشگاه‌ها و حمایت از دانشجویان این رشته از سوی مسئولان بسیار حائز اهمیت است.

قبادی مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به مسائلی که در این نشست صمیمی از سوی طراحان مد و لباس مطرح شد با اشاره به تصویب مدون قانون مد و لباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت، قانون ساماندهی مد و لباس که با تلاش و پیگیری طراحان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید بسیار با اهمیت بود زیرا به موجب این قانون؛ تولید لباس و طراحی آن مشمول حمایت‌های حقوقی، مادی و معنوی می‌شود و باید بگویم برای هیچ یک از محصولات و فعالیت های فرهنگی چنین پشتوانه قانونی تابحال برایش لحاظ نشده و تاکنون مرجعی وجود نداشت تا در مورد مدو لباس حرفی بزند.

قبادی افزود: در نمایشگاه امسال برای اولین بارمسئولیت اجرایی بخش نمایشی مد و لباس را به عهده طراحان گذاشتیم که اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر خرید آثار برتر نمایشگاه اتفاق مهمی درثبت آثار طراحان مد ولباس افتاده است و بزودی آثار برگزیده در این نمایشگاه طبق کمیسیون ماده 4 مجوز مالکیت معنوی ثبت اثربرای طراحان درنظر گرفته شده است.

مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیگر اقدامات در نظر گرفته شده در نمایشگاه مد و لباس« مانتو وپوشش سر» آبان 91 اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار برای تجاری سازی و حفظ حقوق مالکیت معنوی مالکان اثر نرم افزار صدور کد گذاری محصول طراحی شده است که بروی هر طرح مانتو علاوه برداشتن ایران کد، کد شناسایی بین المللی حک می‌شود.

وی در زمینه انتخاب داوران نیز گفت: امسال برای بار اولین بار از طراحانی که تخصص لازم در زمینه مد و لباس دارند و یا در دانشگاه‌ها مدرس رشته‌های دوخت و طراحی هستند، دعوت به همکاری شده است.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت