loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 55 1395/09/03 نظرات (0)

13  راه زنده ماندن موقع بلایای طبیعی

۱۳ روش برای زنده ماندن افراد موقع بلایای طبیعی +تصاویر

حادثه هیچ‌وقت خبر نمی‌کند، به ویژه اگر گرفتار بلایای طبیعی شوید. هر اتفاقی مثل توفان یا زلزله می‌تواند امور یک شهر را مختل کند و حتی اگر از خود بلا جان سالم به در ببرید، تبعات آن زندگی شما را به خطر بیندازد. اما اگر برای یک چنین روزهای سختی خودتان را آماده کرده باشید، می‌توانید هم خودتان را نجات دهید و هم به دیگران کمک کنید.


یک کیف مخصوص امداد آماده کنید

وسایلی داخل کیف بگذارید که دست‌کم تا 72 ساعت بعد از یک حادثه بتواند شما را سرپا نگه دارد. به همین خاطر به پتو، آب، غذا و البته دربازکن برای کنسرو نیاز دارید.

۱۳ روش برای زنده ماندن افراد موقع بلایای طبیعی +تصاویر

کیف امداد را دم دست بگذارید

کیفی انتخاب کنید که حمل آن راحت باشد. کوله‌پشتی گزینه مناسبی است. داخل آن ظرف‌های پلاستیکی نگذارید.


مراقب داروها باشید

اگر از وسایلی مثل سمعک استفاده می‌کنید و در منطقه‌ای زلزله خیز ساکن هستید، این وسیله را دم دست‌تان نگه دارید، همین‌طور بقیه داروهایی که در مواقع ضروری ممکن است لازم شود. به اندازه‌ای دارو داخل کیف بگذارید که دست‌کم برای سه روز کافی باشد.


حیوانات خانگی را از یاد نبرید

حیوانات خانگی شما هم در مواقع حادثه به آب و غذا نیاز دارند و باید بعد از یک چنین پیشامدی، فکری به حال جای نگهداری آن‌ها هم بکنید.

۱۳ روش برای زنده ماندن افراد موقع بلایای طبیعی +تصاویر

پول نقد و نقشه را فراموش نکنید

در زندگی‌های مدرن امروز، به راحتی در دنیای دیجیتال هر آدرس را جست‌وجو می‌کنیم و خریدها هم اینترنتی است، اما بعد از یک بلای طبیعی است که پول کاغذی و نقشه کاغذی ارزش خودشان را نشان می‌دهند.


به جای زنگ زدن، پیامک بدهید

برای اطمینان دادن به اعضای خانواده که حال‌تان خوب است، پیامک بدهید چون بلایای طبیعی ممکن است به سیستم مخابراتی هم آسیب زده باشد؛ در عین حال، بهتر است کمتر از باتری موبایل‌تان استفاده شود. 

آب جمع کنید

اگر گرفتار توفان زمستانی شده‌اید، آب را داخل لگن جمع کنید تا برای غذا درست کردن و حمام کردن مورد استفاده قرار دهید.


خانوادگی تقسیم وظایف کنید

بهتر است قبل از حادثه در مورد این مسائل با اعضای خانواده و فرزندان‌تان گفت‌وگو کنید و با آن‌ها هماهنگ کنید که اگر قرار شد منزل را تخلیه کنید، هر کس چه وسیله‌ای را همراهش بیاورد، اما دست هیچ‌کس را با وسایل زیاد پر نکنید.


صحنه‌های فیلم‌ها را باور نکنید

چارچوب در جای امنی برای پناه گرفتن هنگام زلزله نیست. به جای آن باید زیر میز بروید. اگر گرفتار توفان شده‌اید، پارک کردن ماشین زیر یک پل هوایی و نشستن داخل آن بدترین کاری است که می‌توانید بکنید. برای همین است که نباید چیزهایی که در فیلم‌ها می‌بینید را باور کنید.


پیش از مصرف، آب را تصفیه کنید

اگر آب منطقه شما آلوده شد، باید با استفاده از قرص یُد آن را قبل از مصرف ضد عفونی کنید که البته مزه خوبی هم نمی‌دهد.


از مدارک مهم‌تان کپی بگیرید

پاسپورت، وصیت‌نامه، گواهینامه، مدارک بیمه و غیره از جمله مدارک مهم هر کسی است که باید هرکدام را جداگانه با عکس جدید اعضای خانواده داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید. فایل PDF اسکن هر کدام از این مدارک‌تان را هم جایی مثلا در ایمیل، یا Dropbox, iCloud يا Google Drive نگه دارید.

۱۳ روش برای زنده ماندن افراد موقع بلایای طبیعی +تصاویر

باک ماشین‌تان پر باشد

باک را باید پر نگه دارید که در موقع حادثه غافلگیر نشوید و راه گریز داشته باشید. در عین حال، در صورت بروز کولاک و سرما، باک یخ نزند.


تمرین کردن عامل موفقیت است

سالی یکی دو بار مانور حوادث طبیعی تجربه خوبی است تا هرکدام از اعضای خانواده متوجه شوند در صورت روبرو شدن با یک چنین وضعیتی باید چه کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت