loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 75 1395/09/03 نظرات (0)

۱۰ عادت اشتباه که کلیه هایمان را به خطر می اندازد

۱۰ عادت اشتباه که کلیه هایمان را به خطر می اندازد

کلیه‌ها نقش مهمی را در سلامت ما ایفا می‌کنند. از جمله وظایف کلیه‌ها می‌توان به فیلتر کردن خون، تولید هورمون، جذب مواد معدنی، تولید اوره، از بین بردن مواد سمی و خنثی کردن برخی اسیدها در بدن اشاره کرد.

از همین روست که کلیه‌ها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن ما هستند و به رسیدگی و مراقبت نیاز دارند. این امکان وجود دارد که آسیب و مشکلات کلیوی سالها نادیده گرفته شوند؛ چرا که کلیه‌ها حتی با 20% توانشان نیز می‌توانند وظایفشان را انجام دهند.

به همین خاطر بیماری‌های کلیوی، "بیماری خاموش" نامیده می‌شوند و برای همین باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، از کلیه‌هایمان مراقبت کنیم. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم 10 عادت مرسوم افراد که فشار زیادی به کلیه‌ها وارد می‌آورند و می‌توانند با گذر زمان به کلیه‌ها آسیب برسانند را با شما درمیان بگذاریم. این بخش اول گزارش ماست:

1- عدم مصرف آب به اندازه کافی:
مهمترین مسئولیت کلیه فیلتر کردن خون و حذف مواد سمی و مواد زاید است. وقتی در طول روز آب کافی ننوشید، این سموم و مواد زاید انباشته شده و آسیبهای زیادی به کلیه‌ها می‌رسانند.

۱۰ عادت اشتباه که کلیه هایمان را به خطر می اندازد

2- مصرف بیش از حد نمک:
بدن شما به سدیم و نمک نیاز دارد تا خوب کار کند ولی برخی افراد بیش از حد نمک مصرف می‌کنند که این منجر به بالارفتن فشار خون و افزایش فشار بر روی کلیه‌ها می‌شود. شما در طول یک روز نباید بیشتر از 5 گرم نمک مصرف کنید.

3- نگه داشتن ادرار:
خیلی از ما در طول روز به خاطر مشغله‌های کاری و یا عدم تمایل به استفاده از توالت‌های عمومی، ادرارمان را نگه می‌داریم. اما نگه داشتن ادرار باعث وارد شدن فشار به کلیه و در نتیجه بروز مشکلات کلیوی، ایجاد سنگ کلیه وحتی بی اختیاری ادرار می‌شود. پس هر زمان که لازم بود، سریع به دستشویی بروید.

۱۰ عادت اشتباه که کلیه هایمان را به خطر می اندازد

4- مصرف بیش از حد شکر:
تحقیقات علمی حکایت از آن دارد که مصرف 2 نوشیدنی شیرین و یا بیشتر در طول روز، احتمال وجود پروتئین در ادرار را افزایش می‌دهد. وجود پروتئین در ادرار یکی از نشانه‌های هشداردهنده در مورد وجود مشکلات کلیوی است.

این بخش دوم و پایانی گزارش ماست:

۱۰ عادت اشتباه که کلیه هایمان را به خطر می اندازد

5-کمبود ویتامین و موادمعدنی:
بهره گیری از رژیم غذایی سالم و کامل و مصرف مناسب میوه و سبزیجات، برای سلامت بدن و کارکرد خوب کلیه‌ها ضروری است. کمبود بسیاری از ویتامینها و مواد معدنی می‌تواند ریسک ابتلا به سنگ کلیه و عدم کارکرد مناسب کلیه را افزایش دهد. به عنوان مثال ویتامین B6 و منیزیم، نقش موثری در کاهش ریسک ابتلا به سنگ کلیه در بدن افراد دارند. طبق برآوردها حدود 70 الی 80% از مردم آمریکا، دچار کمبود منیزیم هستند.

6- مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی:
مصرف بیش از حد پروتئین، به ویژه گوشت قرمز، بار متابولیک بر روی کلیه‌ها را افزایش می‌دهد. پس استفاده بیش از حد پروتئین در رژیم غذایی، به این معناست که کلیه‌ها باید بیشتر کار کنند و این ماجرا به کلیه‌ها آسیب خواهد رساند.

۱۰ عادت اشتباه که کلیه هایمان را به خطر می اندازد

7- کم‌خوابی:  
همه ما شنیده ایم که استراحت شبانه تا چه حد اهمیت دارد. کم خوبی و بدخوابی مزمن می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های زیادی شود که بیماری کلیه یکی از آنهاست. شب‌ها هنگامی که ما خواب هستیم، بدن به بازسازی خود پرداخته و از جمله بافت‌های آسیب‌دیده کلیه را ترمیم می‌کند. پس با خواب زودهنگام و کافی، زمان مناسب را برای ترمیم در اختیار بدنتان قراردهید

8- زیاده روی در مصرف قهوه:
کافئین هم دقیقا مثل نمک، باعث بالارفتن فشار خون و افزایش فشار روی کلیه‌ها می‌شود. پس مصرف بیش از حد قهوه هم به کلیه‌هایتان آسیب خواهد رساند. در نتیجه سعی کنید مصرف روزانه قهوه را تحت کنترل داشته باشید.

۱۰ عادت اشتباه که کلیه هایمان را به خطر می اندازد

9- مصرف بیش از حد قرص‌های مسکن:
خیلی از افراد برای هر درد کوچکی، به سراغ داروهای مسکن می‌روند؛ این در حالی است که راهکارهای سالم و طبیعی و ایمن فراوانی برای درمان بسیاری از دردها وجود دارد. مصرف بیش از حد داروهای مسکن، آسیب‌های زیادی به کلیه و کبد وارد می‌کند.

10- مصرف الکل:
الکل نوعی سم است که آسیب زیادی به کلیه‌ها و کبد می‌زند. اعتیاد به الکل نیز می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کلیه وارد کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت