loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 129 1395/06/09 نظرات (0)

۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

امروزه لوازم آرایشی به بخشی از نیاز اصلی جامعه تبدیل شده است. مردم به طور ماهیانه برای خرید وسیله آرایشی هزینه ی گزافی صرف می‌کنند و میزان تنوع این لوازم نیز بسیار زیاد است و برای فصل‌ها و آب و هوای متفاوت در دسترس هستند.

منظور این نیست که آن‌ها درست کار نمی‌کنند. این مواد درست کار می‌کنند ولی تأثیرات منفی نیز بر روی افراد می‌گذارند. اثرات منفی بسیاری برای استفاده از لوازم آرایشی وجود دارد.

1. ریمل 

 آیا می‌دانید هر چند وقت باید ریمل خود را عوض کنید؟ هر چهار ماه. شما هر چند وقت آن را عوض می‌کنید؟ اگر مانند اکثر مردم باشید، بعد از مدتی طولانی این کار را انجام می‌دهید و احتمالا قبل از آن با دوستتان آن را شریک شده‌اید. 

 ۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد که 70 درصد از خانم‌ها ریمل را برای مدت طولانی نگه می‌دارند که باعث تولید باکتری شده و آنها را در معرض عفونت‌های چشمی قرار می‌دهد. پس ریمل‌های قدیمی خود را دور بیاندازید. ناتالی رایت، میک آپ آرتیست ارشد سایت preciousaboutmakeup.com در این باره می‌گوید: "ریمل محصولی است که کمترین عمر مفید را دارد. چشم عضو حساسی است و ارزش این خطرات را ندارد". 

اگر دچار عفونت‌های چشمی شدید حتما بلافاصله ریمل خود را تغییر دهید تا از آلودگی بیشتر جلوگیری کنید. 

2. رژ لب 

 شاید درک این مساله کمی سخت باشد زیرا به نظر می‌رسد رژ لب اگر هر روز استفاده نشود می‌تواند محصولی با طول عمر زیاد باشد و به علاوه هیچ کس مبلغ زیادی بابت رژ لبی که بعد از 18 ماه باید دور انداخته شود نمی‌پردازد.

۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

نگه داشتن رژ لب در یخچال می‌تواند روند شکست پارابن‌ها و روغن‌های اسانسی را کند کرده و از تولید میکروب‌ها جلو گیری کند. پاک کردن لایه ی سطحی رژ لب قبل از استفاده نیز می‌تواند کمک کننده باشد اما حتی محصولاتی که با این شیوه نگه داری می‌شوند می‌توانند با تولید شدن باکتری باعث ایجاد لکه و زخم شوند. 

و اگر رژ لب شما دچار تغییر رنگ، دوام و تغییر بو شد بلافاصله آن را دور بیاندازید حتی اگر رژ لب مورد علاقه تان باشد. 

3. برس‌های آرایشی 

ناتالی در این باره می‌گوید : " از انجاییکه برس‌های آرایشی با تمام نقاط صورت در تماس هستند و در شرایط غیر بهداشتی نگه داری می‌شوند و شاید ماهی یکبار شسته شوند، بیشترین میزان آلودگی را با خود به همراه دارند. به شما توصیه می‌کنم برس‌های آرایشی خود را مرتب بشویید و آنها را در جایی که عاری از هرگونه آلودگی باشید نگه دارید. می‌توانید با قطره‌های ضدعفونی کننده برس خود را تمیز کنید. "هر زمان که از آن استفاده می‌کنید کمی از این قطره روی آن اسپری کرده و هر هفته آنها را بشویید. در غیر این صورت باعث تشدید مشکلات پوستی یا اکنه خواهید شد. 

 ۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

"هیچ وقت پودر‌های اضافی را از روی برس خود فوت نکنید. تصور کنید با این حرکت چقدر باکتری را به سمت آن می‌فرستید. "

4. خط چشم 

ناتالی در این باره می‌گوید : " مداد‌ها را به سادگی می‌توان تمیز کرد. فقط کافیست آنها را تراشیده و تیز کنید. با این کار باکتری‌های سطوح بالایی به سرعت از بین می‌روند. مداد‌ها را نیز میتوان با قطره‌های سنیتایزر ضدعفونی کرد. "

 ۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

با این حال، مداد‌ها از خطر آلودگی در امان نیستند. از آنجایی که مانند ریمل روی چشم استفاده می‌شوند می‌توانند باعث به وجود آمدن و گسترش عفونت شوند و استفاده ی طولانی مدت از آنها بدون رعایت بهداشت می‌تواند به قدرت بینایی شما نیز آسیب وارد کند. 

به منظر جلوگیری از این اتفاق از کشیدن مداد در داخل چشم خودداری کنید زیرا غدد چربی را که از قرنیه ی شما محافظت می‌کنند مسدود می‌کنند. همچنین مداد خود را هر 18 ماه عوض کنید. 

5. سایه‌های براق

 متاسفانه برای طرفداران آرایش‌های براق خبر خوبی ندارم. ذرات درشت و زبر سایه‌های براق برای چشمان شما خطر دارند. این ذرات به داخل چشمان شما رفته و باعث سوزش و خارش می‌شوند و ممکن است حتی باعث خراش دادن قرنیه شوند و روی بینایی نیز اثر منفی خواهند گذاشت.

۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

برخلاف محصولات دیگر آرایشی، تمیز کردن یا تعویض سایه‌های براق کمکی به کاهش خطرات آن نمی‌کند پس اگر چشمان حساسی دارید و از این سایه‌ها استفاده ی زیادی می‌کنید بهتر است این عادت را کلا کنار بگذارید؛ در غیر این صورت با مشکلات جدی چشمی رو به رو خواهید شد. 

6. فاندیشن 

 ناتالی در این باره می‌گوید" به طور کلی طول عمر مفید فاندیشن‌ها 12 ماه است، اما اگر با انگشت خود نیز از این محصول استفاده می‌کنید بهتر است بعد از شش ماه آن را تعویض کنید. همیشه قبل از استفاده دست‌های خود را بشویید اما اغلب این کار به سادگی فراموش می‌شود. "

۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

فقط فاندیشن مایع نیست که میتواند باعث مشکل شود. در مورد فاندیشن‌های مینرال نیز ذرات می‌توانند مانند ذرات سایه‌ها، در صورت رفتن به نقاط حساس باعث ایجاد بیماری شوند و پزشکان گزارش داده اند که درصد کمی از خانم‌ها به ماده ی بیسموت اکسی کلراید که در برخی از این محصولات وجود دارد حساسیت دارند. 

اگر فاندیشن شما باعث سوزش و خارش می‌شود باید با متخصص پوست مشورت کنید تا متوجه شوید به کدام ماده حساسیت دارید و در آینده آن را استفاده نکنید. 

7. فرمژه 

حتی اگر در شستن برس‌های آرایشی مهارت کافی داشته باشید می‌توان با اطمینان گفت که این حقیقت در مورد فرمژه‌هایتان صدق نمی‌کند. با این حال روش استفاده همانند محصولات قبلی است. آنها را با وجود مواد آرایشی و آلودگی‌هایی که رویشان باقی مانده به چشمانتان زده و آلودگی را تشدید می‌کنید. اگر پد‌های روی فرمژه ترک خورده و سفت باشند افزایش آلودگی را به دنبال خواهد داشت.

۷ وسیله آرایشی که می‌توانند باعث بیماری شما شوند

متاسفم از این که خبر خوشایندی نیست ولی با استفاده از فرمژه، سایه‌ها و ریمل‌های قدیمی فقط باعث آلودگی و آسیب به چشمانتان خواهید شد و فقط باعث گسترش باکتری‌ها در چشم خواهید شد. همیشه بعد از استفاده از فرمژه و برس‌های آرایشی آن‌ها را با کمی صابون تمیز کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت