loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 107 1395/05/31 نظرات (0)

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

بعضی کارها هستند که شما هر روز انجام می‌دهید، غافل از این که پوست صورتتان را خراب می‌کند!

 تا حالا پیش خودتان فکر کرده اید، راز یک پوست نرم، یک پوست بی عیب و نقص چیست؟ خب، چه باور کنید و چه نه، کارهایی هست که هر روز انجام می‌دهید و باعث می‌شود به آرزوی داشتن یک پوست عالی و کامل نرسید.

این جا به 20 نکته‌ای اشاره می‌کنیم که ممکن است مانع از داشتن یک پوست سالم شود:

1. مرطوب کردن را از یاد می‌برید 

وقتی فراموش می‌کنید شب‌ها صورت‌تان را مرطوب کنید، ممکن است روی پوست‌تان باکتری‌هایی جمع شود که سبب جوش زدن می‌شوند. مرطوب‌کننده‌هایی که استفاده می‌کنید، به فرآیند ترمیم پوست در شب کمک می‌کند؛ پس آن را فراموش نکنید.

2. تلفن‌های هوشمند

حال‌تان به هم نخورد، ولی گوشی هوشمند شما 18 برابر دستشویی عمومی باکتری دارد. همه این باکتری‌ها از روی صورت شما سر در می‌آورند، چون صورت‌تان به گوشی می‌چسبد! حال به هم زن است! حتما گوشی‌تان را هر روز با دستمال، خوب ضد عفونی کتید تا از انباشتن باکتری روی آن جلوگیری شود.

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

3.کم‌خوابی 

وقتی می‌خوابید، پوست شروع به ترمیم خودش می‌کند. اگر به اندازه کافی نخوابید، کم کم نشانه‌هایی از چروک و پیری روی پوست‌تان ظاهر می‌شود. اگر این کم خوابی دایمی شود، کم کم می‌بینید زیر چشم‌های‌تان حلقه‌های تیره تشکیل می‌شود و حتی ممکن است پوست‌تان آسیب دایمی ببیند.

4. دست زدن به صورت

دست زدن به صورت می‌تواند پوست را تحریک کند و سبب جوش زدن آن شود. دست‌های شما پوشیده از چربی و باکتری است، بنابراین وقتی صورت‌تان را لمس می‌کنید، این روغن اضافی دست‌ها، منافذ پوست را می‌پوشاند. اگر عادت دارید دایم به صورت‌تان دست بزنید، متوجه جوش‌هایی خواهید شد که از گونه، بینی و پیشانی‌تان سر زده است.

5. ترکاندن جوش

شاید ترکاندن پلاستیک‌های ضربه گیر (پلاستیک‌های حبابی محافظ) یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیا باشد ولی ترکاندن جوش، یکی از گناهان مرگباری است که پوست‌تان را نابود می‌کند. متخصصان پوست هشدار می‌دهند که اثر جوش پس از این کار ممکن است برای همیشه بماند و یا رنگ پوست در جایی که جوش ترکیده، تغییر کند و درست هم نشود.

6. حمام با آب جوش

شاید فکر کنید به یک دوش آب داغ نیاز دارید تا هر چه استرس در وجودتان هست را بشوید و ببرد، اما پوست‌تان این طور فکر نمی‌کند. آب جوش می‌تواند روغن‌های طبیعی و سلامت بخش پوست را از بین ببرد. بنابراین بهتر است مدت دوش گرفتن کوتاه باشد و دمای آب هم ولرم باشد تا پوست‌تان سالم بماند.

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

8. روبالشی

بله! روبالشی شما آغشته به سلول‌های مرده و باکتری‌های فراوان است. حتی اگر هر شب قبل از خواب حمام کنید، باز هم روبالشی‌تان به عرق و روغن روی صورت آغشته می‌شود. اگر دایم جوش می‌زنید، بهتر است هفته‌ای یک بار روبالشی‌تان را عوض کنید.

9. کافئین

شاید نوشابه رژیمی طعم فوق العاده‌ای داشته باشد، اما پوست‌تان از مزه آن خوشش نمی‌آید! کافئین به طور طبیعی آب بدن را از بین می‌برد. هم چنین باعث می‌شود کبد بیش از حد کار کند که در نتیجه ممکن است بعضی از سموم در بدن جمع شوند. وقتی سموم زیاد شوند، در کار پوست برای ترمیم خودش، اختلال ایجاد می‌شود.

10. خوابیدن با آرایش

اگر نمی‌توانید بدون آرایش تاب بیاورید، ممکن است برای پوست بدن‌تان مشکل درست کنید. خوابیدن با آرایش می‌تواند باعث خشک شدن، جوش زدن، چروک شدن و تغییر رنگ پوست صورت شود. بنابراین شب 5 دقیقه وقت بگذارید تا آرایش‌تان را پاک کنید. در دراز مدت قدردان این کار خواهید شد.

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

در این قسمت به باقی نکاتی که در بخش اول این مطلب خواندید اشاره می‌کنیم که ممکن است مانع از داشتن یک پوست سالم شود:

11. از دست دادن آب بدن

برای نمونه، بدن بیش از 75 درصد آمریکایی‌ها به طور مزمن، دچار کم‌آبی است. حتما در طول روز به میزانی که توصیه شده، آب بنوشید. پوست شما برای این که به رشد خود ادامه دهد، به رطوبت نیاز دارد.

12. غذا نخوردن

پوست بدن در کنار آب، به مواد مغذی و ویتامین‌هایی که از غذا می‌گیرید هم نیاز دارد تا کدر و وارفته به نظر نرسد. خوردن غذا برای این که تمام بدن کارش را درست انجام دهد، از جمله پوست تا سالم بماند، ضروری است.

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

13. قلم کثیف آرایش

اگر دایم جوش می‌زنید، ممکن است به دلیل میکروب‌هایی باشد که روی قلم آرایشتان نشسته. این ابزارها محل مناسبی برای رشد و نمو باکتری‌ها هستند. حتما وقت بگذارید و قلم‌های آرایشتان را اگرنه بعد از هر بار استفاده، دست کم یک بار در هفته تمیز کنید.

14. نمک زیاد

ریختن نمک بیش‌تر مثلا روی سیب زمینی سرخ کرده، ممکن است خیلی هم فکر خوبی نباشد. نمک آب بدن را کم می‌کند و می‌تواند همه روغن و مواد مرطوب کننده روی پوست صورت را جذب کند و از بین ببرد. زیاد دنبال نمک خوردن نباشید، پوست صورت تان بعدا قدردان شما خواهد بود.

15. استرس

همان طور که استرس روی همه قسمت‌های بدن اثر می‌گذارد، قادر است پوست را هم تحت تاثیر قرار دهد. استرس خارج از کنترل می‌تواند زیر چشم را گود بیندازد، پوست را پوسته پوسته کند، سبب جوش زدن شود، صورت را قرمز و برافروخته کند و روی صورت خطوط ریز بیندازد.

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

16. لایه برداری زیاد

چی؟ فکر می‌کردم قرار است لایهبرداری برای پوست عالی باشد! هست؛ اما اگر اعتدال رعایت شود. اگر لایه برداری زیاد شود، روغنی که برای برق زدن و درخشش چهره لازم است، از بین می‌رود. لایه برداری را در حد هفته‌ای یک بار نگه دارید تا از آسیب دور بمانید.

17. ورزش نکردن

ورزش جریان خون را در تمام بدن زیاد می‌کند و سبب می‌شود بدن از سر سلامت، درخشش خاصی داشته باشد. وقتی ورزش نمی‌کنید، به بدن برای دفع سموم از طریق تعریق کمک نمی‌کنید. البته خود ورزش هم می‌تواند باعث جوش زدن شود، به شرط این که بلافاصله بعد از ورزش صورت تان را تمیز نکنید.

۲۰ کار روزمره که پوست صورتتان را خراب می‌کند!!

18. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب

اگر زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، فراموش کردن کرم ضد آفتاب یکی از خطرناک‌ترین کارهایی است که ممکن است انجام دهید. نزدن کرم ضد آفتاب یعنی به استقبال خط و خطوط پیری، آفتاب سوختگی و سرطان پوست رفتن.

19. شستن زیاد

شستن صورت برای منافذ پوست خوب است ولی این را بدانید که شستن زیاد می‌تواند باعث خشکی و التهاب پوست و در نتیجه زدن جوش‌های بیش‌تر شود. 

تلاش کنید با پیروی از این نکات، پوست تان را بهتر و براق‌تر کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت