loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 103 1395/05/20 نظرات (0)

۷ اشتباهات رایج در شستن دهان و دندان

۷ اشتباهات رایج در شستن دهان و دندان

گاهی اوقات بدون آگاهی از اشتباهات خود و به تصور انجام کاری صحیح، باعث آسیب دهان و دندان‌های خود شده و با وسواس بیش‌ازحد به تشدید این آسیب‌ها کمک می‌کنیم. علاوه بر این سعی می‌کنیم تا در شست‌وشوی دهان و دندان خود از عادات اشتباه نیز پیروی کنیم. این اشتباهات مهلک گاهی به قیمت گزافی برای ما تمام می‌شوند. با بنیتا همراه شوید ۷ اشتباه رایج در شست‌وشوی دهان و دندان را بررسی کنیم.

زمان‌بندی اشتباه

تکنیکی که در کودکی یاد گرفته‌اید نیاز به به‌روزرسانی دارد. زمانی که غذا می‌خورید، قند موجود در غذا موجب تضعیف مینای دندان می‌شود. ازاین‌رو دندان شروع به تولید یک لایه‌ی محافظتی برای مراقبت از خود می‌کند. شما هم به‌سرعت و پس از خوردن غذا مسواک زده و لایه‌ی محافظتی تشکیل‌شده بر روی دندان را پاک می‌کنید.

۷ اشتباهات رایج در شستن دهان و دندان

اما باید بدانید که این کار اشتباه است شما باید حداقل یک ساعت پس از صرف غذا صبر کنید. این کار به دندان شما فرصتی برای تقویت دوباره‌ی خود را می‌دهد. بهتر است قبل از خوردن صبحانه نیز مسواک بزنید. سفید شدن دندان‌ها ارزش مخلوط شدن طعم خمیردندان با صبحانه‌ی شما را دارد.

شما بدون آنکه بدانید از شکر بیش‌ازحد استفاده می‌کنید

اگرچه مصرف آب‌میوه لذت‌بخش است، اما این کار اصلاً به صلاح شما نیست. مصرف آب‌میوه‌ی شکر دار و نوشابه علاوه بر آسیب به دندان‌های شما باعث از بین رفتن تمامی غذاهای مفیدی که خورده‌اید می‌شوند؛ یعنی اینکه تمام وعده‌ی غذایی شما می‌تواند به‌واسطه‌ی خوردن یک قوطی نوشابه بر باد رود. تا جای ممکن در طول هفته از آب و یا چای استفاده کنید.

۷ اشتباهات رایج در شستن دهان و دندان

دهان‌شویه‌های الکلی

دهان‌شویه‌های الکلی برای کشتن باکتری‌ها گزینه‌ی مناسبی هستند؛ اما آن‌ها در از بین بردن باکتری‌هایی که موجب تشکیل پلاک‌های دندانی می‌شوند موثر نیستند.


خبر بد برای دندان‌ها و همچنین قلب شما این است که تحقیق انجام‌شده در مجله‌ی فری رادیکال بیولوژی‌اند‌مِدسین نشان می‌دهد که دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌کننده موجب افزایش خطر حملات قلبی به‌واسطه‌ی از بین بردن باکتری‌هایی می‌شوند که به آرامش رگ‌های خونی کمک می‌کنند. درنتیجه از دهان‌شویه‌های فلوراید دار و بدون الکل استفاده کنید.

دهان‌شویه‌ی شما به جنگ مسواکتان می‌رود

فلوراید موجود در خمیردندان، دندان‌های شما را محافظت کرده و آن‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. زمانی که بلافاصله پس از مسواک زدن، دهان خود را با دهان‌شویه پر می‌کنید، این لایه‌ی محافظتی ناشی از فلوراید از روی دندان شما شسته می‌شود.

۷ اشتباهات رایج در شستن دهان و دندان

به‌جای این کار از دهان‌شویه پس از وعده‌ی غذایی نهار استفاده کرده و با این کار به خنک شدن دهان و تنفس خود در تمام طول بعدازظهر کمک کنید.

به مدت زیادی مسواک می‌زنید

مسواک زدن باعث از بین رفتن لکه‌های روی دندان می‌شود؛ اما مسواک زدن بیش از دو بار در روز آن هم بیش از دو دقیقه و با شدت خیلی زیاد، می‌تواند به مینای دندان شما آسیب برساند.

۷ اشتباهات رایج در شستن دهان و دندان

اگر می‌خواهید دقیقاً پس از صرف غذا به سراغ مسواک زدن بروید، به‌جای آن یک آدامس بدون قند بجوید. این کار باعث ترشح بزاق در دهان شده و به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی به سفید شدن دندان‌های شما کمک می‌کند.

نخ دندان نمی‌زنید

نخ کشیدن دندان‌ها وقتی‌که زمان کافی برای انجام آن را دارید یک گزینه‌ی اختیاری محسوب نمی‌شود. مسواک شما نمی‌تواند به یک‌سوم از سطوح دندان‌ها دسترسی داشته باشد. اگر از نخ دندان استفاده نکنید، فاصله‌ی بین دندان‌ها به محل مناسبی برای تجمع باکتری‌ها تبدیل‌شده و منجر به پوسیدگی دندان و تیرگی لثه‌ها می‌شود.

بلافاصله پس از مسواک زدن به سراغ نخ دندان بروید تا باقی‌مانده‌ی خمیردندان در بین دندان‌ها را خارج و محافظت از آن‌ها را دو برابر کنید.

مسواک خود را تعویض نمی‌کنید

این توصیه‌ی دندان‌پزشکان برای تعویض هر سه ماه یک‌بار مسواک‌ها به این معنی نیست که نمی‌توان زودتر از این موعد آن‌ها را عوض کرد.

۷ اشتباهات رایج در شستن دهان و دندان

زمانی که الیاف مسواک در کارخانه برش می‌خورند، تیز می‌شوند. سر این الیاف قبل از بسته‌بندی مسواک حالت داده‌شده و به‌منظور جلوگیری از آسیب رساندن به لثه و دندان گرد می‌شود؛ اما پس از مدتی و به‌مرورزمان این سطح گردشده‌ی الیاف مسواک‌ها از بین رفته و مجدداً حالت تیز به خود می‌گیرند. تیزی سر مسواک می‌تواند عاج و مینای دندان شما را از بین ببرد. قبل از اینکه مسواک شما از حالت استاندارد خود خارج شود آن را تعویض کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت