loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 31 1395/05/14 نظرات (0)

استفاده از کرم ضد آفتاب در روز های ابری

استفاده از کرم ضد آفتاب در روز های ابری

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که استفاده از ضدآفتاب فقط در روزهای آفتابی ضروری است و تصور می‌کنند که اگر هوا ابری، بارانی و یا سرد باشد، از اشعه‌های خورشید در امان هستند. اما افرادی که در هنگام اسکی کردن روی برف، دچار آفتاب سوختگی می‌شوند، ضرورت استفاده از ضدآفتاب را در روزهای ابری و سرد به خوبی می‌دانند. در این جا، ضرورت استفاده هرروزه از کرم ضدآفتاب، حتی در روزهای ابری را بیان خواهیم کرد. 

چرا باید در روزهای ابری نیز از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

ابرها مانع از عبور اشعه‌های خورشید می‌شوند اما نمی‌توانند جلوی اشعه‌های UV ( فرابنفش ) را بگیرند. UV اشعه مضری است که باعث پیری و سرطان می‌شود. ابرها تنها می‌توانند مانع از عبور ۲۰ درصد از اشعه‌های UV شوند؛ بنابراین در روزهای ابری تا ۸۰ درصد در معرض اثرات مضر خورشید هستید. میزان عبور اشعه‌های UV از ابرها،  به ضخامت آن ها و اینکه چه مقدار از آسمان را پوشش می‌دهند، بستگی دارد؛ که در هر دقیقه ممکن است تغییر کنند.

استفاده از کرم ضد آفتاب در روز های ابری

حتی در هوای بارانی و سرد نیز باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. فکر نکنید که در هوای ابری و یا سرد دچار آفتاب سوختگی نمی‌شوید. بعضی اوقات، پیش می‌آید که در یک روز هوا هم آفتابی و هم بارانی باشد؛ بنابراین بهتر است عادت کنید هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. لازم به ذکر است که اشعه های UV مستقل از درجه حرارت هوا هستند؛ در نتیجه در روزهای سرد نیز مانند روزهای گرم تابستان در معرض اشعه های UV قرار دارید.  

در بعضی مواقع شما نسبت به اشعه‌های UV آسیب پذیرتر می‌شوید؛ از جمله برف و یخ، دریاچه‌ها، ساحل‌های دارای شن سفید و ...‌. تمام این سطوح مانند آئینه عمل می‌کنند، اشعه‌های خورشید را به سمت شما بازتاب می‌کنند و شما را در معرض اشعه‌های UV بیشتری قرار می‌دهند. برف تا ۸۰ درصد از اشعه‌های UV را منعکس می‌کند و شن تقریبا ۲۰ درصد را بازتاب می‌دهد. هم‌چنین کف روی آب حدود ۲۵ درصد از آن‌ها را منعکس می‌کند. 

استفاده از کرم ضد آفتاب در روز های ابری

بنابراین اگر موج سواری و ماهی‌گیری می‌کنید و یا حتی برای تفریح در روزهای ابری بیرون می‌روید، حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. عوامل دیگری که باعث افزایش خطر اشعه‌های UV می‌شوند، نزدیکی به خط استوا و در ارتفاع بالا قرار گرفتن است. هم‌چنین اگر زمانی که اشعه‌های خورشید زیاد است ( ۱۰ صبح تا ۴ عصر )، بیرون از خانه باشید, در معرض خطر اشعه های UV هستید؛ در نتیجه باید بیشتر احتیاط کنید و بهتر است که در روزهای گرم، بیشتر در منزل بمانید.


حتی هنگامی که زیر سایبان هستید نیز ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید. هرگاه بتوانید آسمان آبی را ببینید، یعنی این که در معرض اشعه‌های UV قرار دارید. بنابراین استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت