loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 101 1395/05/10 نظرات (0)

تغییرات در آرایش کردن با گذر زمان,تاریخچه آرایش کردن

تغییرات استفاده از لوازم آرایشی و آرایش کردن در گذر زمان

با توجه به محبوبیتی که آرایش کردن در بین مردم دارد، صنعت آرایش، درآمدزا و متنوع شده است. امروزه، خط‌های تولیدی محصولات آرایشی جدید از طریق تلاش‌های متخصصان پوست و زیبایی و متخصصان آرایشی و زیبایی در حال راه اندازی هستند.

تغییرات در آرایش کردن با گذر زمان,تاریخچه آرایش کردن

مصریان، اولین استفاده کنندگان از وسایل آرایشی بوده اند. بر اساس حفاره‌ای های انجام شده در مصر، وسایل آرایشی ابتدایی آن‌ها از جمله چیزهایی مانند ریمل و خط چشم، کشف شده است.

آنها از سرمه و همچنین سرب برای کشیدن خط چشم استفاده می‌کردند. آنها گل اخری را خرد می‌کردند و بصورت پودر درمی‌آوردند و برای قرمز کردن لب‌های‌شان از آن استفاده می‌کردند.

تغییرات در آرایش کردن با گذر زمان,تاریخچه آرایش کردن

بعد از مصریان، یونانی‌ها و رمیان نیز روش‌ها و نمونه‌های آرایشی آنها را الگو برداری کردند. در گذشته، اغلب لوازم آرایشی دارای ترکیبات کشنده ای از جمله آرسنیک و سرب بودند. در دوران باستان، داشتن صورتی بسیار سفید و رنگ و رو پریده، مد بود و زیبا به نظر می‌رسید؛ برای داشتن چنین صورتی، آنها به محصولات آرایشی خود موادی را اضافه می‌کردند تا هنگام آرایش کردن، صورتی سفید رنگ داشته باشند.

در قرون وسطی، کلیسا اجازه آرایش کردن به مردم را نمی‌داد، چرا که به عقیده آنها، آرایش مساله ای غیراخلاقی و ناپسند بود. با وجود اینکه در آن زمان آرایش کردن ممنوع بود، زنان در اروپا، هم‌چنان از انواع مختلف مواد آرایشی برای آرایش کردن استفاده می‌کردند. زنان، برگ‌های تازه گل شعمدانی را له می‌کردند و آنها را روی گونه ها و لب های خود می‌مالیدند تا رنگ بگیرند و زیبا به نظر برسند.

تغییرات در آرایش کردن با گذر زمان,تاریخچه آرایش کردن

آرایش نوین در قرن بیستم به وجود آمد. اینگونه رژلب‌هایی که امروزه از آنها استفاده می‌کنیم و در قالب هستند، در سال ۱۹۱۵ اختراع شد. پن کیک، در سال ۱۹۳۵ به منظور اینکه ستارگان سینما در فیلم ها جذابیت و درخشش بیشتری داشته باشند، به وجود آمدند.

قبل از ۱۹۵۸، ریمل را همراه با برسی مخصوص به مژه‌های خود می‌مالیدند، اما ابتکار این مدل ریمل‌های که ما اکنون از آنها استفاده می‌کنیم و در ظرف‌های مخصوص است،  باعث شد تا از این وسیله آرایشی مهم، به روش تازه ای استفاده شود.

تغییرات در آرایش کردن با گذر زمان,تاریخچه آرایش کردن

استفاده از لوازم آرایشی برای جذابیت و زیبایی بیشتر زنان، کاری جدید نیست؛ بلکه تمایل به زیبا شدن همیشه در بین جوامع بشری وجود داشته است و امروزه این مساله و تمایل به طور گسترده تری در بین دختران و زنان وجود دارد.

تفاوت اصلی آرایش امروزی با گذشته این است که ما امروزه با اطلاعات در حال افزایش خود، به خوبی می‌دانیم که چگونه مراقبت‌های پوست و زیبایی سودمند و مطمئنی داشته باشیم. امروزه پوشش، آرایش و .... بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده است و هرروزه نیز در حال پیشرفت هستند.

شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی بسیاری از سرتاسر جهان وجود دارند و تعداد آن ها در حال افزایش است. با وجود هشدارهای فراوان درمورد آلوده بودن بعضی از محصولات آرایشی و داشتن خطر جدی برای سلامتی خانم ها، هنوز نیز تقاضا و تمایل برای استفاده از آنها بطور گسترده ای در جهان وجود دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت