loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 85 1395/04/28 نظرات (0)

روابط بین پدر و مادر بعد از تولد فرزندشان

روابط بین پدر و مادر بعد از تولد فرزندشان

روابط بین زوج‌ها بعد از تولد فرزندشان (قسمت اول)
مهم نیست که روابط بین زوج‌ها قبل از تولد فرزندشان، چقدر خوب و محکم بوده است؛ چرا که ممکن است بعد از تولد فرزندشان، همه چیز به سرعت تغییر کند.

زوج‌هایی که برای اولین بار طعم پدر و مادر شدن را می‌چشند، باید تغییرات به وجود آمده در نقش خود را بپذیرند، با تغییر در زندگی شان کنار بیایند و یاد بگیرند که چگونه بخشی از درآمد خود را برای سومین عضو کوچک خانواده خود خرج کنند؛ چرا که او احتیاجات زیادی از قبیل خوراک، پوشاک، پوشک و ... دارد. زوج‌هایی که برای چندمین بار  پدر و مادر می‌شوند، علاوه بر انجام موارد فوق، باید تعادلی بین توجه و تقاضای فرزندان دیگر خود با نوزاد تازه به دنیا آمده برقرار کنند؛ زیرا آن ها، احتیاجات و توجهات زیاد به نوزادان را درک نمی‌کنند.

بعضی از زوج ها، به دلیل تحکیم روابطشان، قصد بچه‌دار شدن دارند و هر دوی آن‌ها فکر می‌کنند که بچه‌دار شدن، به آن‌ها کمک می‌کند تا به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و محبت و صمیمیت بین آن‌ها بیشتر ‌شود. البته برخی از آن ها، بعد از تولد فرزندشان، به دلایل متعدد به مشاور مراجعه می‌کنند؛ اما دلیل اصلی آن‌ها تحکیم روابطشان در زمان مراقبت از کودکشان است.

مشکلات زوج‌ها بعد از تولد فرزندشان: 

زوج ها، بعد از تولد فرزندشان با مشکلات زیادی از جمله، مشکلات مالی و کمبود زمان برای صرف کردن با یکدیگر مواجه می‌شوند. نیازی به نگرانی نیست! چرا که برای تمام مشکلاتی که بعد از تولد فرزند، بین زوج‌ها به وجود می‌آید، راه حلی وجود دارد. 

روابط بین پدر و مادر بعد از تولد فرزندشان

1- افزایش کارهای خانه:

قبل از تولد کودک، ممکن بود که شما هر زمانی که مایل بودید، لباس‌ها و ظرف‌ها را می‌شستید، خانه را مرتب می‌کردید و جارو می‌زدید، اما اکنون با وجود فرزند تازه متولد شده‌تان، کارهای خانه شما افزایش پیدا کرده است و انجام دادن آن‌ها به تعویق می‌افتد.

برخی از زوج‌ها، در انجام دادن کارهای خانه به توافق می‌رسند و کارهای خانه را تقسیم می‌کنند؛ برای مثال در حالی که مادر مشغول رسیدگی به کودک است، همسر او ظرف‌ها را می‌شوید و یا به نوبت کارها را انجام می‌دهند، اما تعداد دیگری از آنها، به این توافق نمی‌رسند و در حالی که مادر مشغول انجام کارهای کودک است، باید به همسر خود یادآوری کند و یا از او بخواهد که بخشی از کارهای خانه را انجام دهد. 

2- اختلاف در شیوه تربیت:

حتی اگر قبل از تولد فرزند، زوج‌ها درمورد مشلات پیش رو و شیوه تربیت فرزندشان با یکدیگر گفتگو کرده باشند، باز هم بعد از تولد کودکشان، مشکلات جدیدی به وجود خواهد آمد و ممکن است سبب بروز اختلاف بین آن‌ها شود؛ برای مثال شیوه غذا دادن، نوع غذا، خواب و ... کودک. در نتیجه در هفته‌های اول بعد از تولد کودک، در خانه مشکلات و دعوا بین پدر و مادر به وجود می‌آید.

روابط بین پدر و مادر بعد از تولد فرزندشان

3- کمبود خواب:

با تولد کودک، بهتر است که پدر و مادرها با خواب خداحافظی کنند! کمبود خواب آن‌ها باعث می‌شود که بدخلق شوند، یکدیگر را ناراحت کنند و با هم برخورد خوبی نداشته باشند. 

4- کمبود زمان برای صرف کردن با یکدیگر:

با وجود اینکه بعد از تولد کودک، زوج‌ها اکثر اوقات در کنار یکدیگر هستند، اما زمان خود را برای فرزندشان صرف می‌کنند و فرصت زیادی برای صرف کردن با یکدیگر ندارند. و هر کجایی که می‌روند، نوزاد آن‌ها همراهشان است؛ این یعنی تغییری جدی در زندگی! قبل از تولد کودک، زوج‌ها معمولا به طور منظم برای صرف شام و یا سینما رفتن با یکدیگر بیرون می‌رفتند اما اکنون، با وجود تمایل قلبی شان برای انجام این کارها، نمی‌توانند این فعالیت‌ها را، حداقل تا چندین هفته بعد از تولد فرزندشان، در بیرون از خانه انجام دهند.

روابط بین پدر و مادر بعد از تولد فرزندشان

5- مشکلات مالی:

یکی از مشکلات و نگرانی‌های اصلی پدر و مادرها، مشکلات مالی است. قبل از تولد کودک، شاید هر دو آن‌ها کار می‌کردند و درآمد خوبی داشتند، اما بعد از تولد نوزادشان، به دلیل اینکه مادر معمولا نمی‌تواند تا مدتی بیرون از خانه کار کند، مشکلات مالی پیدا خواهند کرد که خود این مساله، تغییری بزرگ در زندگی آن‌ها به وجود می‌آورد. پدر و مادرها باید مخارج خرید پوشک، لباس، لوازم ضروری و ... کودک را در نظر بگیرند. متاسفانه، این مسائل درگیری ذهنی والدین را افزایش می‌دهد و سبب بروز مشکلات و اختلاف نظرهایی بین آن‌ها می‌شود.   

 برای این پرسش که چگونه می‌توان به این مشکلات غلبه کرد، با ما و قسمت دوم مقاله همراه باشید!


 روابط بین زوج‌ها بعد از تولد فرزندشان (قسمت دوم)

آمدن فرزند رابطه بین پدر و مادر را دستخوش تغییر می‌کند. اما برای حل مشکلاتی که پیش می‌آید چه راهکارهایی باید اندیشید؟

راه‌هایی برای تحکیم روابط بعد از ازدواج :

1- از دیگران کمک بخواهید:

استخدام کردن پرستار بچه و یا کمک گرفتن از شخصی برای نگهداری از کودک، مخصوصا برای فرزند اول، سبب می‌شود که زوجین، احساس بهتری داشته باشند و رابطه بین خود را در خطر نبینند؛ این شخص می‌تواند مادربزرگ کودک و یا دوست صمیمی والدین او باشد و باید بتواند علاوه بر کمک کردن در نگهداری از کودک تازه متولد شده، در شرایط سخت پدر و مادر را آرام کند. به علاوه، کمک گرفتن از شخصی برای نگهداری از کودک، باعث می‌شود که والدین کمتر از کارها خسته شوند و وقت بیشتری را برای رسیدگی به خود و اطرافیانشان داشته باشند.

روابط بین پدر و مادر بعد از تولد فرزندشان

2- به صحبت‌های یکدیگر گوش دهید:

متاسفانه، تمام پدرها و مادرهایی که نوزاد تازه متولد شده دارند، حتی اگر قبل از تولد کودکشان با یکدیگر نزدیک و صمیمی بوده اند، نمی‌توانند مثل قبل با یکدیگر نزدیک باشند و ذهن یکدیگر را بخوانند و در واقع تغییر بزرگی در زندگی شان به وجود می‌آید؛ برای اینکه این تغییر با سرعت کمتری به سمت جلو حرکت کند، ضروری است که هر دو طرف، به صحبت‌های یکدیگر گوش دهند و نیازهای خود را بیان کنند.

هر دو آن‌ها باید در مورد نیازهایشان با یکدیگر صادق باشند، در مورد کارهای خانه تقسیم وظایف کنند و در صورت نیاز، برای نگهداری از فرزندشان از کسی کمک بگیرند تا بتوانند زمانی را با یکدیگر صرف کنند و از افسردگی و خستگی بیش از اندازه خودشان جلوگیری کنند.

3- با یکدیگر وقت صرف کنید:

به طور قطع، والدین عاشق صرف کردن وقت با نوزاد تازه متولد شده خود هستند و زمان زیادی را برای بازی کردن، نوازش کردن، بغل کردن و مراقبت کردن از کودکشان می‌گذرانند؛ اما این بدین معنی نیست که یکدیگر را فراموش کنند و بخشی از زمان خود را با هم صرف نکنند. زوج‌ها باید زمانی را تعیین کنند، فرزند خود را نزد کسی که به او اعتماد دارند بگذارند و دو نفری برای صرف شام و یا تماشای فیلم، بیرون بروند.

4- هزینه‌ها را کاهش دهید:

به محض اینکه زوج‌ها متوجه شوند که به زودی بچه‌دار خواهند شد و یا حتی از زمانی که به بچه دار شدن فکر می‌کنند، باید تا آنجا که ممکن است صرفه جویی کنند و پول پس‌انداز کنند؛ آن‌ها باید با یکدیگر گفتگو کنند و به گونه‌ای برای درآمد خود برنامه ریزی کنند که بتوانند مقداری از آن را صرفه جویی کنند.

در واقع باید از هزینه‌های اضافی خود از جمله غذا خوردن بیرون از خانه، خرید لوازم منزل و ... کم کنند و همچنین باید مکانی که همیشه برای خرید خواربار خانه به آن جا می‌روند، را نیز تغییر دهند و مکانی ارزان‌تر پیدا کنند؛ در اینصورت می‌توانند بخشی از درآمد ماهیانه خود را پس کنند و بتوانند از پسِ خرج و مخارج زایمان و کودک تازه متولد شده خود برآیند.

روابط بین پدر و مادر بعد از تولد فرزندشان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت