loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 57 1395/04/27 نظرات (0)

نکات مهم در شستن لباس کودک

نکات مهم در شستن لباس کودک

به دلیل اینکه فعالیت‌های کودک شما در طول روز، باعث کثیف شدن لباس‌هایش می‌شود، مجبور هستید لباس‌های او را به دفعات بشویید. باید به این نکته توجه داشته باشید که پوست کودک شما بسیار حساس است و در تماس با محرک‌های قوی، پوسته پوسته و یا دچار سوزش می‌شود.

ممکن است شستن لباس کودکتان بدون آسیب رسیدن به پوست او، برایتان کمی دشوار باشد. خوشبختانه شستن لباس‌های آن‌ها شبیه به شستن لباس‌های معمولی است و تنها باید به چند نکته اضافی توجه کنید. در پایین به اطلاعات بیشتری اشاره خواهد شد:

نکات مهم در شستن لباس کودک

1-به دستورالعمل شستن لباس کودکتان توجه کنید:

از نکات قید شده روی لباس‌هایی که می‌خواهید بشویید، یادداشت بردارید. این نکات شامل درجه حرارت آب و دستورالعمل‌های مربوط به شوینده‌ها می‌شود.

• لباس‌های آن‌ها را دسته بندی کنید: لباس‌ها را براساس رنگ و درجه آب مناسب برای شستشوی آن ها، دسته‌بندی کنید. پوشک‌های پارچه‌ای آن‌ها را هرگز نباید همراه با لباس‌های دیگرشان بشویید.

• از شوینده‌های بی‌خطر استفاده کنید: از شوینده‌هایی که قدرت لکه‌بری دارند و در عین حال برای پوست حساس کودکان بی خطر هستند، استفاده کنید؛ این شوینده‌ها در انواع مختلف صابونی، مایع و اسپری‌ای موجود هستند. همچنین می‌توانید خودتان آن‌ها را درست کنید: نصف فنجان کربنات سدیم بلورین را با نصف فنجان بوره و مقداری از صابون کاستیل (مخلوطی از روغن زیتون و هیدروکسید سدیم) را با یکدیگر مخلوط کنید.

• به دمای آب توجه کنید: اگر دمای آب مناسب برای شستشوی لباس، روی آن قید نشده است، بهتر است که آن را با آب گرم بشویید. پوشک‌های پارچه‌ای را باید با آب داغ بشویید تا به طور کامل تمیز شوند.

• به روند شستشوی لباس‌ها توجه کنید: توجه داشته باشید که تمام لباس‌ها در آب غوطه ور باشند. در مرحله دوم شستشو، مطمئن شوید که لباس‌ها به خوبی شسته شده‌اند و اثری از مواد شوینده در آن‌ها نیست. اگر از شوینده‌های خانگی استفاده می‌کنید، قبل از آب‌کشی لباس ها، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن‌ها اضافه کنید.

نکات مهم در شستن لباس کودک

2-روش‌های از بین بردن لکه

• برای از بین بردن لکه‌ها هر چه سریع‌تر اقدام کنید. سعی کنید تا زمانی که لکه‌ها تازه هستند آن‌ها را پاک کنید؛ در این صورت از روی لباس‌ها بهتر پاک خواهند شد.

• لکه‌های روغن را با پاک‌کننده‌های لکه بر از بین ببرید و سپس آن‌ها را با بالاترین درجه آبی که به لباس آسیب نمی‌رساند، بشویید.

• برای از بین بردن لکه‌های پروتئینی، از آنزیم‌ها استفاده کنید. لکه‌های پروتئینی را در آب سرد همراه با محصولات شوینده‌ای که حاوی آنزیم هستند خیس کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را با شوینده‌های لکه بر چند منظوره پاک کنید.

• لکه ادرار را با محلول آمونیاک پاک کنید. برای پاک کردن لکه ادرار، یک قاشق غذاخوری محلول آمونیاک را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با آن لکه ادرار را بشویید. در ابتدا این محلول را روی قسمت کوچکی از پارچه امتحان کنید و اگر مطمئن شدید که این محلول رنگ لباس را از بین نمی‌برد، آنرا برای قسمت‌های دیگر نیز استفاده کنید.

• از الکل و یا سرکه سفید به عنوان لکه‌بر استفاده کنید. لکه به‌جای‌مانده از میوه و سبزیجات، به راحتی با آب سرد و یا ریختن الکل روی آن‌ها پاک می‌شوند؛ اگر لکه پاک نشد، قبل از شستن لباس از شوینده‌های لکه بر استفاده کنید. سرکه سفید نیز لکه‌های سرسخت را از بین می‌برد.

• از سفید کننده (وایتکس) استفاده نکنید. هیچ گاه سفید کننده را به محلولی که حاوی آمونیاک و سرکه است اضافه نکنید؛ چرا که منجر به تولید گازی سمی و پر خطر می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت