loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 55 1395/04/11 نظرات (0)

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

نکات سلامت پوست,درمان جوش صورت,خارش پوست,چین و چروک پوست,پوست چرب,لیزر پوست,درمان خشکی پوست,مراقبت از پوست,پوست زیبا,پوست صاف,درمان لک صورت,یوگای صورت

چگونه از پوست خود مراقبت کنید!

پوست یکی از وسیع ترین اعضای بدن است و نکته جالب این است که، پوست اتفاقاتی که در بدن شما رخ  می‌دهد را نمایش می‌دهد؛ مریضی، افسردگی و ... همه در صورت شما ظاهر می‌شوند و از نگاه کردن به پوست شما، می‌توان به سلامت و یا مشکلات در داخل بدن شما پی برد. اولین مساله ای که در مورد داشتن پوستی سالم و زیبا باید رعایت کنید، این است که غذاهای سالم بخورید، آب زیاد بنوشید و همچنین پرهیز غذایی لازم در این زمینه را داشته باشید. در پائین به نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم و زیبا اشاره شده است: 

پنج نوع پوست وجود دارد؛ چرب، خشک، معمولی، ترکیبی و حساس. پوست حساس می‌تواند با انواع دیگر پوست که در بالا ذکر شد، مخصوصا پوست خشک، ترکیب شود، در نتیجه کسانی که پوست حساس دارند همیشه باید محصولاتی را بخرند که روی آنها قید شده باشد که مخصوص پوست‌های حساس هستند.

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

I. پوست های خشک:

اگر پوست شما پیر، سفت و ضخیم به نظر می‌رسد، جزء پوست‌های خشک به حساب می‌آید. در موارد حاد ، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در مقابل آفتاب، باد و سرما به شدت حساس می‌شود. اگر شما پوست خشک دارید، نباید پوست‌تان بیش از اندازه و به مدت طولانی در معرض شرایط آب و هوایی مختلف قرار گیرد و همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید.

• مراقبت‌ها :

صابون و یا شامپو مرطوب کننده‌ای را برای بدن خود پیدا کنید که حاوی روغن‌های طبیعی از جمله،: روغن بادام، نارگیل و یا زیتون باشند. اگر روغن‌های دیگری در آنها باشد و شما از طبیعی بودن آنها مطمئن هستید، اشکالی ندارد. درمان‌های هفتگی برای پوست شما ضروری است. برای درمان، وان حمام را از عسل، شیر، نصف لیوان روغن طبیعی ( از هر نوعی که در دسترس شما است) و آب جوش پر کنید. صبر کنید تا دمای آن به دمایی که برای شما مناسب باشد برسد، سپس تا هروقت که می‌خواهید درون وان بنشینید. هرچه بیشتر در وان باشید، بهتر است. خانم ها باید علاوه بر انجام این کار، هر چند وقت یک‌بار از کرم اسکراپ که برای لایه برداری پوست استفاده می‌شود، استفاده کنند و هرروز آرایش خود را از پوست‌شان کامل پاک کنند. کسانی که پوست خشک دارند، باید ۲ بار در روز، صبح هنگام بیدار شدن از خواب و شب هنگام خوابیدن، صورت خود را با کرم‌های مرطوب کننده، مرطوب کنند. در هنگام استفاده از لوازم آرایشی، توجه کنید که از محصولات با کیفیت و طبیعی استفاده می‌کنید. 

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

 II. پوست های چرب:

اگر غدد چربی شما پرکار هستند و همیشه صورت شما طوری به نظر می‌رسد که انگار روی آن روغن مالیده اید، پوست شما چرب است. پوست شما سریع‌تر از بقیه پوست‌ها جوش می‌زند، هر وقت که صورت شما جوش زد، جوش های‌تان را با دست تحریک نکنید.  

• مراقبت‌ها :

در مقایسه با پوست‌های خشک، پوست شما آلودگی بیشتری را جذب می‌کند، در نتیجه باید پوست خود را ۲ بار در روز با صابون صورت از بین برنده چربی خوب بشوئید. برای شستن صورت‌تان از آب گرم استفاده کنید.

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

III. پوست‌های معمولی:

بعضی از افراد تصور می‌کنند که پوست‌های معمولی، جزء پوست‌های ترکیبی به شمار می آیند، اما این‌گونه نیست. اگر پوست شما با فصل‌های مختلف تغییر کند ( یعنی اینکه در زمستان از بقیه فصل ها خشک تر است و در تابستان چرب تر است )، در نتیجه پوست شما، پوستی معمولی است. 

• مراقبت‌ها :

پوست خود را با پاک کننده‌هایی که مخصوص پوست های معمولی هستند بشوئید. کرم‌ها و محلول‌های بدون الکل و آب رسان به پوست خود بمالید. اگر احساس کردید که پوست شما خشک شده است، از مرطوب کننده‌هایی که مخصوص پوست‌های خشک هستند به پوست خود بزنید. 

IV. پوست‌های ترکیبی:

افرادی پوست‌های ترکیبی دارند که دو نوع مختلف پوست در پوست صورت آن‌ها وجود دارد. پوست ترکیبی هنگامی وجود دارد که جوش و مقدار زیادی چربی در یک قسمت از پوست وجود داشته باشد، در حالی که بقیه قسمت‌های پوست خشک باشد ( چرب نباشند ). مثال‌های پوست ترکیبی: پوست خشک همراه با جوش‌های چرکی روی گونه و پوست معمولی همراه با جوش و تورم روی چانه و دور دهان، است. 

• مراقبت‌ها:

هر قسمت از پوست‌های ترکیبی را مانند توضیحاتی که در قسمت‌های بالا ( مخصوص انواع مختلف پوست از جمله چرب، خشک و معمولی ) داده شد، مراقبت و درمان کنید. اگر بعد از کارهایی که انجام دادید، هنوز هم جوش‌ها باقی ماندند، به پزشک متخصص امراض پوستی مراجعه کنید. 

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

V. پوست‌های حساس:

توجه کنید که شما ممکن است پوستی حساس همراه با پوست معمولی، چرب و یا خشک داشته باشد. اگر پوست شما در مقابل محصولات آرایشی واکنش‌های حساسیتی نشان می‌دهد و یا در مقابل آفتاب، باد و یا هوای سرد حساس است، شما دارای پوست حساس هستید. حساسیت پوست، خود را به صورت قرمزی، جوش، تورم و بزرگ شدن مویرگ ها نشان می‌دهد. 

• مراقبت‌ها:

از پاک کننده‌ها، کرم‌ها، لوازم آرایشی و مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که بدون اسانس و عطر باشند و ضد حساسیت نیز باشند. هرروز به پوست خود شوینده و مرطوب کننده مناسب بمالید. بهترین کار برای پوست شما این است که همیشه از محصولاتی استفاده کنید که باعث نرمی پوست شما بشوند و خاصیت تسکین دهنده داشته باشند. تعدادی از ترکیبات مفید برای پوست شما که در محصولات آرایشی وجود دارند: بابونه، بیسابولول، آلانتوین، اسطوخودوس، حنا، کالامین، رزماری، آویشن، آلوئه ورا، روغن نارگیل و ... است. 

مراقبت‌های کلی برای انواع مختلف پوست:

I. از آسیب‌های ناشی از آفتاب جلوگیری کنید. کرم ضد آفتاب منبع جوانی است. استفاده هرروزه از کرم ضدآفتاب و یا لوسیون‌های دیگری که دارای SPF ۱۵ تا ۳۰ باشند را در برنامه خود قرار دهید تا از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کنند. به یاد داشته باشید که اشعه‌های خورشید حتی در زمستان نیز باعث آسیب رساندن به پوست می‌شوند؛ در زمستان انعکاس آنها روی برف برای پوست و چشم مضر است. اگر مایل نیستید که هم از مرطوب کننده و هم ضدآفتاب استفاده کنید و این کار برای شما وقت‌گیر است، مرطوب کننده ای را بخرید که دارای ضدآفتاب نیز باشد.

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

II. صورت خود را صبح ها و عصر ها بشوئید. این کار یک اقدام ضروری برای مراقبت از پوست‌تان است؛ پس این کار را فراموش نکنید. از پاک کننده‌های صورت برای شستن صورت‌تان استفاده کنید، این‌کار باعث می‌شود که از شر هرگونه جوشی راحت شوید. 

III. لایه برداری: در مورد استفاده از کرم‌های لایه بردار و زمان و نحوه استفاده از آنها حتما با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از آنها نیازمند داشتن اطلاعات کافی است و استفاده بیش از حد وغیر اصولی آنها، آسیب‌های شدیدی به پوست شما می‌رساند.

IV. تغذیه سالم داشته باشید: یکی از چیزهایی که باعث پیر شدن پوست می‌شود، توتون است؛ سیگار کشیدن را ترک کنید؛. تغذیه سالم داشته باشید و میوه و سبزیجات تازه زیاد بخورید. تا آنجائی‌که ممکن است استرس خود را کم کنید. از مرطوب کننده‌های پوست استفاده کنید؛ استفاده از آنها باعث می‌شود که رطوبت و مواد معدنی طبیعی ای را که هنگام شستن صورت‌تان از بین رفته است، دوباره به پوست‌تان برگردد و جایگزین آنها شود. 

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

V. به مقدار کافی آب بنوشید: آب خوردن باعث آبرسانی به پوست شما می‌شود. اگر آب کافی نخورید، بدن شما از رطوبت موجود در پوست‌تان برای آبرسانی به اندام‌های مختلف‌تان استفاده می‌کند و این کار باعث خشکی پوست شما می‌شود و منجر به بروز جوش و مشکلات دیگری برای شما می‌شود. 

VI. میوه‌ها و غذاهایی را بخورید که منبع غنی ویتامین C هستند: برای مثال، توت فرنگی، موز و بسیاری از میوه های دیگر دارای مقدار زیادی ویتامین E، D و C هستند. 

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

VII. در طول هفته به میزان لازم ورزش کنید: به این نکته توجه کنید که باید در طول هفته به میزان کافی ورزش کنید و بدن شما عرق کند. عرق بدن شما، باعث حفظ سلامتی پوست شما می‌شود.

VIII. خواب کافی داشته باشید: نوجوانان به حدود ۸ الی ۱۰ ساعت خواب و بزرگسالان معمولا به ۸ ساعت خواب نیاز دارند. نداشتن خواب کافی، مخصوصا در طول شب، باعث می‌شود که در روز بعد احساس خستگی و بی‌حوصلگی کنید و همچنین منجر به بروز پف زیر چشمان‌تان می‌شود که این مساله باعث می‌شود پوست شما سالم به نظر نرسد و جلوه قشنگی نیز ندارد.  

نکاتی برای مراقبت از پوست خود و داشتن پوستی سالم

IX. آرایش مداوم و زیاد صورت،  باعث آسیب رساندن به پوست‌تان می‌شود: آرایش باعث می‌شود که سلامتی پوست شما در خطر بیوفتد و همچنین منجر به بروز جوش و امراض پوستی دیگر می‌‌شود. در هنگام آرایش کردن و استفاده از محصولات آرایشی، توجه داشته باشید که این مواد باعث بسته شدن منافذ پوست شما نشوند. 

X. قبل از خواب آرایش خود را کاملا پاک کنید: خوابیدن همراه با آرایش، باعث به وجود آمدن و رشد باکتری‌ها می‌شود و منافذ روی پوست را می‌بندد. اگر برای شستن آرایش خود تنبلی می‌کنید، از دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. این دستمال‌ها را کنار تخت خود بگذارید، تا هروقت فراموش کردید و یا تنبلی کردید که آرایش‌تان را پاک کنید ، از آن‌ها برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید. 

XI. لوازم آرایش خود را بشوئید: برس‌های رژ گونه، سایه چشم و .... خود را هرروز با آب ولرم و شامپو بچه و حوله تمیز بشوئید. و بعد از شستن، می‌توانید برای ضدعفونی کردن آن‌ها، مقداری الکل را روی آن‌ها اسپری کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت