loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 129 1395/04/02 نظرات (0)

پیراهن و دامن؛ مدل لباس اصیل ایرانی

پیراهن و دامن؛ مدل لباس اصیل ایرانی

طراحان لباس در ایران تلاش می کنند که با وجود همه محدودیت های قانونی مدل هایی را طراحی کنند که برگرفته از فرهنگ ایرانی باشد. به همین دلیل تعدادی معتقدند که مدل لباس پیراهن و دامن مدلی کاملا ایرانی است که هم تمام ابعاد پوششی قانونی را رعایت می کند و هم زیبایی و نو بودن را در بین مد های مختلف جهانی به خود اختصاص می دهند. در همین رابطه تکتم همتی طراح لباسی است که در خصوص پیراهن و دامن های جدید و قدیم بازار ایران به سوالات بنیتا پاسخ می دهد.

پیراهن و دامن؛ مدل لباس اصیل ایرانی

به عنوان اولین سوال، آیا طراحی لباس در ایران به جایگاه مورد نظر خود رسیده است؟

نه طراحی لباس در ایران صرفا به یک مد تبدیل شده است. در ایران هر چند سال یک بار یک چیزی مد می شود و این روزها طراحی لباس مدی شده که بسیاری علاقه مند به کارکردن در آن زمینه هستند. 

در ایران کسانی که هم اوضاع مالی خوبی دارند و هم احساس می کنند از سلیقه برخوردار هستند در این زمینه فعالیت می کنند که البته اطلاعات کافی را هم ندارند.

پیراهن و دامن؛ مدل لباس اصیل ایرانی

طراحی لباس ایرانی چه تفاوتی با طراحی لباس خارجی دارد؟

در خارج از کشور طراحی لباس نیاز به تحصیلات آکادمیک دارد و یک هنر محسوب می شود و اگر شما مدلی را طراحی کنید از آن به عنوان  یک اثر هنری یاد می شود نه صرفا یک طرح کاربردی اما در ایران طراحی لباس مانند کشورهای مختلف دیگر یک صنعت یا هنر تلقی نمی شود.

همچنین طراحان لباس ایرانی به دلیل محدودیت های موجود نگرانی آن را دارند که مخاطبانشان طرح هایی را بپوشند که با پوشیدن آن استرس نداشته باشند و این لباس ها با قوانین کشور مغایرت نداشته باشد.

پیراهن و دامن؛ مدل لباس اصیل ایرانی

چه مدل لباسی را می توان مطابق فرهنگ اصیل ایرانی دانست؟

لباس هایی مانند مانتوی جلو باز که در بازار ایران توانسته خوب جا بیفتد لباس کاملا ایرانی نیست و از ایتالیا و فرانسه ایده گرفته شده است اما لباسی مانند پیراهن و دامن یک لباس اصیل ایرانی است که بانوان ایرانی می توانند مطابق قوانین کشور آن را بپوشند و از نظر طراحی لباس هم یک ایده متفاوت در دنیای مد محسوب می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت