loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 155 1395/03/31 نظرات (0)

مانتوهایی که بازار را قبضه کرده اند

مانتوهایی که بازار را قبضه کرده اند

مانتوهای جلو باز امروز توانسته اند بازار لباس بانوان ایرانی را در قبضه خود بگیرند. این در حالی است که مختصات پوشش این مانتوها منتقدان زیادی دارد. برخی ها آن را لباسی در شان زنان مسلمان ایرانی نمی دانند. مطهر رادی مدیرگروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد است که در گفت و گو با بنیتا در خصوص طراحی لباس در ایران و انتقاداتی که به مانتوهای جلو باز می شود و طرح های جایگزین آن پاسخ می دهد:

مانتوهایی که بازار را قبضه کرده اند

آقای رادی به عنوان اولین سوال راجع به طراحی لباس در ایران نظرتان را بگویید.

طراحی لباس از جمله رشته های هنر است که از آن می توان به عنوان رشته ای با گرایش های متنوع یاد کرد. این یک رشته میان رشته ای در هنر تلقی می شود که هنوز در ایران نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد. البته مسیر مناسب آن پیدا شده که باید طی شود.

مانتوهایی که بازار را قبضه کرده اند

تا 5 سال گذشته بکار بردن کلمه مد و مدگرایی یک امر ناپسندی بود اما از زمانی که جشنواره ای مانند جشنواره مد و لباس فجر از سوی بنیاد مد و لباس ایرانی - اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن طراحان لباس راه اندازی شد نگاه ها به صنعت مد در ایران تغییر یافت.

حالا نکته اساسی این است که اگر بخواهیم فرهنگ مد و لباس ایرانی را ترویج دهیم باید نمونه ای جایگزین برای صنعت مد خارجی در ایران داشته باشیم. ما در ایران نیازمند جریان سازی برای فرهنگ مد هستیم تا بتوانیم از طرق مختلف از جمله رسانه ها و شبکه های اجتماعی مانند کشورهای دیگر مد و مدگرایی ایرانی را به بطن جامعه هدایت کنیم.

راهکار اصلی گسترش فرهنگ مد و مدگرایی ایرانی چیست؟

ما برای آنکه بتوانیم مد و لباس ایرانی را به یک صنعت تبدیل کنیم باید به آن جذابیت دهیم. برای نمونه می توانیم به یک مد و لباس ایرانی که توانسته بازار ایران را تا امروز قبضه کند اشاره می کنم. شما می بینید مانتوهای جلو باز امروز برخلاف ممانعت ها و مخالفت هایی که با عرضه آن ها در بازار می شود چه میزان خریدار دارند.

اگر لباسی جذابیت داشته باشد علی رغم همه سختی ها از جمله نکاتی که به آن اشاره شد و دشواری های فنی تولید متنند مانتوهای اصطلاحا شیشه ای یا حتی قیمت گرانشان مورد استقبال  بانوان ایرانی قرار می گیرند.نکته اصلی برای گسترش فرهنگ ایرانی در طراحی مد و لباس این است که نیاز و سلیقه جامعه بانوان ایرانی را بشناسیم.

مانتوهایی که بازار را قبضه کرده اند

برای حل انتقادات موجود به مانتوهای جلو باز باید چه کار کرد؟

امروز برای حل این مشکلی که در بازار مد بانوان ایرانی ایجاد شده می توانیم یک راه حل مرتبط با مد و لباس ایرانی ارایه دهیم. به این روش که اگر این مانتوها به میزان لازم حجاب ندارند می توانیم لباس پوشیده و مناسبی برای زیر آن طراحی کنیم یا حتی جایگزینی مناسب با جذابیت بیشتر به بازار معرفی کنیم. مانند طرح هایی که تلفیقی از مانتو جلوباز و بخش های داخلی پوشیده باشد.زیرا اگر به فکر حل این مشکل نباشیم و بخواهیم از عرضه این نوع لباس ممانعت کنیم سلیقه جامعه تغییر نکرده و حتی تولید و پخش این نوع لباس ها به جریانات زیر زمینی کشانده خواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت