loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 81 1395/03/18 نظرات (0)

سایز تنها ۱.۴% از مدلها بیشتر از ۴۰ است

سایز تنها ۱.۴% از مدلها بیشتر از ۴۰ است

با وجود تلاش‌های اخیر صنعت مد برای ارائه لباس‌های سایز بزرگ و هم‌چنین لباس‌هایی برای افراد معلول و یا دوجنسه و یا افراد مسن در کمپین‌های تبلیغاتی ، هنوز راهی طولانی برای ارائه محصولاتی متنوع برای این افراد باقی است و درگزارش اخیر وب سایت Fashion Spot که وب سایت تخصصی مد  است، به این موضوع پرداخته شده است. براساس گزارش این رسانه بریتانیایی و بر طبق بررسی‌های انجام شده بر روی کمپین‌های تبلیغاتی مدل‌های بهاره - تابستانی، تنها ۱.۴% از مدل‌ها سایزی بالاتر از ۴۰ که از آن به عنوان "سایز بزرگ" یاد می شود، دارند. در بین ۴۶۰ کمپین مورد بررسی قرار گرفته که ۴۲۲ مانکن با آن‌ها همکاری می‌کنند، تنها ۶ مانکن سایز بزرگ، در تبلیغات این کمپین‌ها یافت می شود. تنها استثنا در این میان Aerie Real  مارک American Eagle Outfitter است که از مدل‌هایی حرفه ای که اندام‌شان شبیه زنان معمولی جامعه است، بهره می‌برد. 

یکی از معروف ترین مدل‌هایی که از لباس‌های سایز بزرگ استفاده می‌کند، ایسکرا لاورنس Iskra Lawrence  است که لباس سایز ۴۲ به تن می‌کند و با بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی قصد انتقال این پیغام را دارد که برای برتن کردن تاپ، نیازی نیست که هیکل بی عیب و نقصی داشته باشید. او چندی پیش در گفت و گو با تلگراف به گله گذاری در این باره پرداخت و گفت:« درصد زیادی از افراد، از لباس‌های سایز من و حتی سایزهای بزرگتر که به اصطلاح اتیکت "سایز بزرگ" به آنها زده شده استفاده می‌کنند. مردم نمی‌خواهند که به صورت اتوماتیک، دسته بندی شوند. چرا برخی کارها برای نیمی از جمعیت انجام می‌شود و برای نیمی دیگر نه؟»

 سایز تنها ۱.۴% از مدلها بیشتر از ۴۰ است

الکساندرا شولمن، سردبیر نسخه Vogue بریتانیا هم جنجالی را بر سر سایز صفر که برابر با سایز ۳۶ رایج است، به راه انداخته ( با در نظر داشتن اینکه مدل‌ها معمولا قدی بیشتر از ۱۷۰ سانتی متر دارند.) او در این رابطه گفته:« ما به نقطه ای رسیده ایم که حتی سایز لباس‌ها هم نمایشگر و اندازه سایز بدن مدل‌ها نیستند. به جای آن مجبور می‌شویم تا از دخترهای نوجوان استخوانی استفاده کنیم تا لباس‌ها به تنشنان بخورد.» او این صحبتها را در سال ۲۰۰۹ بر زبان آورد و اخیرا کمپینی را در روزنامه تایمز تحت عنوان «خیلی به درد نمی‌خورد» راه اندازی کرده است.

نه تنها سایز لباس‌ها در تبلیغات مد، با محدودیت از نظر تنوع روبرو است، بلکه رنگ پوست مانکن ها نیز محدود است و طبق آمار و ارقام منتشره ۷۸.۲% از مدل‌ها، سفید پوست هستند و ۸.۲۹% از آنها سیاه پوست هستند؛ ۴. % مدلها آسیایی هستند، ۳.۸% لاتین هستند و ۵.۷% نیز از سایر نژادها می‌باشند. از این بابت خبرهای خوبی به گوش می‌رسد:«در صد تنوع نژادی مدل‌ها در مقایسه با سال قبل ۶.۵% افزایش یافته.» اما هم‌چنان جای بحث در این باره زیاد است: ۱۲ تا از ۱۴ مدل سرشناس در کمپین‌های بهاره- تابستانی ، سفیدپوست هستند. 

 سایز تنها ۱.۴% از مدلها بیشتر از ۴۰ است

برندهای برجسته ای که به خاطر استفاده نکردن از مدل‌های غیرسفید پوست در کمپین‌هایشان انگشت نما شده اند عبارتند از: ورساچی Versace ، سن لورن Saint Laurent ، فور اور21 Forever 21، میو میو Miu Miu و BCBGMaxAzria. به علاوه هیچ مدل دیگری وجود ندارد که رنگین پوست باشد و درعین حال لباسی با سایز بزرگ بر تن کند.

اشلی بی چو Ashley B. Chew ، نائومی کمپبل Naomi Campbell ، بتان هاردیسون Bethann Hardison و ایمان Iman در سال ۲۰۱۳ کمپینی را راه اندازی کردند که هدف اصلی آن جنبشی برای مبارزه با خشونت علیه جمعیت آفریقایی‌الاصل مقیم آمریکاست و آنها با شعار #BlackModelsMatter این مسیر را دنبال کردند. لئومی اندرسون یکی از افراد برجسته ای است که در وبلاگ خود،به مشکلاتی که مدل‌های سیاه پوست با آنها دست و پنجه نرم می ‌کنند پرداخته و یادآوری کرده که آرایش‌گران آمادگی لازم برای آرایش کردن این سبک پوست ها را ندارند:" الان با خودم لوازم آرایشم را به همراه دارم تا خودم را آرایش کنم. نمی‌خواهم آرایشگری که مرا آرایش می‌کند را اذیت کنم ولی می‌خواهم به بهترین نحو ممکن بدرخشم."

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت