loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 431 1395/03/16 نظرات (0)

سوالاتی در مورد شرایط استفاده از گن‌ های لاغری

گن لاغری

شايد شما هم مثل بيشتر خانم‌ها از ديدن چربي‌هاي اضافه بدنتان كلافه و عصبی هستيد به خصوص وقتي قرار است به يك مهماني برويد. در اين شرايط عصبي‌تر مي‌شويد و حاضريد هر كاري بكنيد تا اندامتان جمع ‌و جور شود...

حالا اگر در اين شرايط، گن‌هاي لاغري به شما پيشنهاد شود، تمام فكر و ذكرتان مشغول آن مي‌شود تا با يك تير دو نشان بزنيد. هم اندامتان شكل بهتري پيدا ‌كند هم به مرور زمان لاغر شويد؛ اما آيا واقعاً استفاده از اين گن، توصيه مي‌شود و مهم‌تر اينكه آيا اين گن‌ها در لاغري تأثیرگذارند؟

1. گن به چه درد مي‌خورد؟
گن‌ها سال‌هاي زيادي است كه وارد زندگي آدم‌ها شده‌اند. اولين دليل شهرت گن به مسايل پزشكي برمي‌گردد چون در ترميم، تأثیر عجيب و شگفت‌انگيزي دارد. مثلاً بعد از بعضي جراحي‌ها به كار مي‌رود تا در ترميم و بهبود زخم محل عمل كمك كند. گن‌ها از پارچه‌هاي كشي مثل ليكرا و اسپاندكس تهيه مي‌شوند. وقتي گن مي‌پوشيد، پارچه كشي و محكم آن، ناحيه مربوط در بدن را تحت فشار قرار مي‌دهد و اگر در محل مربوطه تجمع چربي يا بدشكلي خاصي وجود داشته باشد تا حدي ظاهر آن را بهتر نشان مي‌دهد.

گن لاغری

2. گن لاغر مي‌کند؟
بعضي توليدكننده‌هاي گن، مدعي هستند گن‌هاي مخصوص لاغري توليد كرده‌اند. آن‌ها بر اين باورند كه به دليل تعريق زياد هنگام پوشيدن گن، كاهش وزن (كاهش توده چربي محل مورد نظر) اتفاق مي‌افتد. اين ادعا هم درست است و هم غلط. گن مثل تمام لباس‌ها و پوشش‌هاي سفت و محكم باعث مي‌شود ميزان تعريق در ناحيه مربوطه بيشتر و در نتيجه حجم آب بدن به سرعت كم شود و همين كاهش حجم آب به طور موقت كاهش وزن ايجاد مي‌كند. نكته اينجاست كه اين وضعيت بلافاصله برمي‌گردد يعني به محض كاهش حجم آب بدن، فرايند تشنگي باعث مي‌شود سطح آب بدن دوباره به حالت قبلي برگردد و وزن به شرايط قبلي برسد. در كشور ما و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اثربخشي گن‌هاي لاغري مورد تأیید نيست.

3. گن باعث تسريع لاغري مي‌شود؟
بعضي توليدكنندگان گن‌هاي لاغري معتقدند اين گن‌ها با ماساژ ظريف (ميكروماساژ) فشاري آرام و مداوم روي بدن ايجاد مي‌كند اما طبق نظر متخصصان مداركي وجود ندارد كه نشان دهد اين فرايند در لاغري تأثیر داشته باشد. البته ميكروماساژ در رفع سلوليت (فرورفتگي‌هاي موجود در بافت چربي) تا حدي موثر است اما در كاهش وزن نقشي ثابت‌شده ندارد. گروهي ديگر از توليدكنندگان ادعا مي‌كنند فشار نسبتاً شديد ناشي از گن‌هاي لاغري باعث تسريع لاغري مي‌شود. اين ادعا نيز از طرف متخصصان تأیید نشده و فقط فشار زياد گن باعث جمع و جور شدن بافت چربي مي‌شود و اين موضوع باعث مي‌شود فرد ظاهراً لاغرتر به نظر برسد. نكته جالب‌توجه اين است كه اين حمايت مصنوعي از بافت‌هاي بدن با گن حتي ممكن است روند كاهش وزن را كُند كُنَد، چون باعث تحليل (آتروفي) عضلات حمايت‌كننده بدن مي‌شود. متخصصان فقط در يك مورد تأثیر گن را در لاغري تأیید كرده‌اند و آن هم در ورزشكاران است. گن‌هاي مخصوص ورزشكاران برعكس گن‌هاي زيبايي، باعث بهبود ظاهر ورزشكاران مي‌شوند. اين گن‌ها گردش خون را بهبود مي‌بخشند و حمايتي مضاعف براي عضلات تأمین مي‌كنند. وقتي ظاهر يك ورزشكار بهتر شود، انگيزه او براي ورزش بيشتر مي‌شود و علاوه بر كاهش وزن، اندامي متناسب پيدا مي‌كند.

گن لاغری

4. گن بعد از عمل جراحي مفيد است؟
گن‌هايي كه پزشكان بعد از عمل جراحي يا در مواردي خاص تجويز مي‌كنند حتماً بايد طبق دستور استفاده شوند زيرا با توجه به بيماري يا جراحي مربوطه، آثار سودمندي دارند. معمولاً اين گن‌ها، روزي 24 ساعت به مدت 2 هفته تجويز و باعث بهبود جريان خون ناحيه و ترميم محل عمل مي‌شوند ضمناً حمايتي خوب از محل مورد نظر به وجود مي‌آورند. در مواردي كه فرد به ديابت مبتلاست يا زياد سرپا مي‌ايستد يا خيلي به مسافرت مي‌رود، استفاده از گن‌هاي مخصوص پا توصيه مي‌شود تا جريان خون را بهبود دهد و جلوي لخته شدن آن را بگيرد. در اين موارد گن مخصوص بايد حتماً با مشورت پزشك تهيه شود. گن‌هايي كه ناحيه شكم و كمر را مي‌پوشانند تا حدي فشار روي ستون فقرات را كاهش و كمردرد را تسكين مي‌دهند.

5. گن عارضه دارد؟
گاهي بعد از پوشيدن گن، خارش و قرمزي پوست ديده مي‌شود. جنس اين گن‌ها به شكلي است كه گرما و تعريق اضافي را در خود نگه مي‌دارد و در بيشتر مواقع چند لايه مختلف پارچه و الياف در آن‌ها به كار مي‌رود. بنابراين امكان دارد فرد به يكي از اين مواد، حساسيت نشان دهد و اتفاقاً چون در محل گن، دما بالا مي‌رود و تعريق اتفاق مي‌افتد، محيط مرطوب‌ مي‌شود و واكنش حساسيت بيشتر مي‌شود. گاهي آن‌قدر حساسيت شديد است كه خارش و ضايعات اگزمايي هم به وجود مي‌آيد. در بعضي موارد نادر، به خصوص اگر گن تنگ‌تر از سايز واقعي باشد، امكان كبودي‌هاي زيرپوستي هم وجود دارد.

گن لاغری

6. گن کوچک خطر دارد؟
اگر گن كوچك‌تر از سايز باشد، احتمال دارد چين‌هاي ريزي روي پوست به وجود بيايد. در ضمن گن مي‌تواند حركات بدن و خاصيت الاستيكي (كشساني) پوست را كاهش دهد. به همين دليل بهتر است زياد از آن استفاده نشود. در شرايطي كه سايز گن مناسب نباشد و بسيار تنگ باشد، ممكن است عروق لنفاوي را ببندد و در ناحيه مورد نظر ورم ايجاد كند.

منیع: هفته نامه سلامت


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت