loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 103 1395/01/24 نظرات (0)

محاسبه تعداد ریزش مو طبیعی در هر روز

محاسبه تعداد ریزش مو طبیعی در هر روز

اگر حس میکنید که ریزش مو دارید ، نگران نباشید. چون تنها شما نیستید و این اتفاق برای سایرین هم پیش می آید. بسیاری از زنان دسته¬های مویشان را در حمام روی زمین میبینند و احساس غریبی پیدا میکنند . اما کارشناسان بر این باورند که این امری طبیعی است .

در حقیقت به طور نرمال هر فرد بین ۶۰ تا ۱۰۰ تار مو را در طول روز از دست میدهد که این مقدار بین افراد متفاوت است . اگر موهای بلندی دارید مقدار ریزش آن بیشتر به چشم می¬آید و این صرفا به خاطر تار موی بلند شماست و ممکن است مقدار ریزش ، آنچنان هم چشمگیر نباشد اگرچه که عواملی وجود دارند که باعث ریزش بیش از حد معمول میشوند.
از آنجا که مو یک بافت غیر ضروری است ، بنابراین به هرگونه تنش و استرس در بدن حساس است و واکنش نشان میدهد. به عنوان مثال تب بالا ، درد معده ، یک ماه پر استرس کاری و یا یک رژیم سخت غذایی میتوانند دلایلی برای ریزشهای بیش از حد معمول شوند و گاهی این عکس العمل (ریزش مو ) بعد از شش تا ده هفته پیش می آ ید .

محاسبه تعداد ریزش مو طبیعی در هر روز

خبر خوب این که از زمانی که شما مراقب سلامتی خود باشید دیگر نیازی به نگرانی نیست و ریزش موی شما متوقف میشود و مانند قبل رشد طبیعی ادامه خواهد داشت . برخی از زنان ریزش موی خود را در اواخر تابستان بیشتر و در زمستان کمتر میدانند. اگر زیاد سرتان را به دفعات نشویید ( یک تا دو بار در هفته ) ریزش بیشتری را احساس میکنید البته باید دقت داشته باشید که این موارد به ژنتیک هم وابسته است و ممکن است شما به طور طبیعی روزانه ۱۰۰ تار مو از دست بدهید و این جای هیچ نگرانی ندارد.

در حالی که رنگ کردن دائمی مو ، دکلوره کردن مو ، صاف کردن مو و … اثری بر رشد طبیعی مو ندارد اما به ساختار پروتئینی مو تا حدی آسیب میرسانند. این به نوبه خود باعث تضعیف ساقه مو و شکنندگی آن میشود . شکنندگی مو با ریزش مو متفاوت است اما این شکنندگی اگر تشدید شود میتواند باعث کاهش ضخامت مو شود . سعی کنید از مکملهای مو ، شامپوهای فاقد سولفات که به بازگرداندن سلامت موهایتان کمک میکند استفاده کنید.

چه زمانی باید نگران بود ؟ به گفته متخصصان پوست و مو اگر ریزش شدید مو بیش از سه ماه ادامه پیدا کند باید نگران بود و پیگیری جدی داشت . ریزش موی مزمن به معنای این است که از درون یک عامل، خوب و بجا کار نمیکند و کمبودی را نشان میدهد. شایع ترین علل ریزش مو نقصان آهن ، ویتامین D و ویتامین B12 و کم کاری و یا پرکاری تیروئید است . رفع مشکل زمینه ای میتواند به توقف ریزش و بازگشت سلامت مو منجر شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت