loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 141 1394/08/07 نظرات (0)

راهنمای کامل مراقبت از پوست صورت

راهنمای کامل مراقبت از پوست صورت

در این مقاله،‌یک سری نکات آرایشی،‌بهداشتی به شما یادآوری می شوند، که ممکن است آنها را فراموش کرده باشید، به صورت کلی دو نوع اشتباه در این زمینه وجود دارد، یکی مربوط به نحوه آرایش است، به طور مثال این که شما، خط چشم تان را با روش اشتباه، بکشید،‌  اما یک سری نکاتی هم مربوط مراقبت های پوستی است، همه خانم ها  از چین وچروک گریزان هستند، اما گاهی اوقات برخی رفتارهای نادرست آنها باعث بروز چین وچروک های زود رس می شود، در این مقاله ما این رفتارهای نادرست را به شما معرفی می کنیم، تا به نحو احسنت از پوست خود مراقبت کنید.

۱)استفاده از مرطوب کننده های با اس پی اف پایین،‌به جای ضد آفتاب ها:

برخی از خانم ها، بر این باورند که می توانند به جای ضد آفتاب از کرم های آرایشی با اس پی اف، خیلی پایین استفاده نمایند، در حالی که این کار اشتباه است، این ضروری است که شما قبل از آرایش تان،‌حتما از یک کرم ضد آفتاب، با اس پی اف مناسب استفاده نمایید، تا پوست شما در مقابل نور آفتاب آسیبی نبیند.

۲)پاک سازی پوست:

شب ها قبل از خواب، حتما پوست خود را پاکسازی نمایید، وبعد به رخت خواب بروید، به این خاطر که در طول روز کرم های مختلفی را استفاده کرده اید، وهم چنین انواع آلودگی های محیطی جذب پوست شما شده اند، پس حتما هنگام خواب پوست خود را تمیز کنید، تا در طول شب پوست تان تمیز باشد.

۳)تمیز کردن پد های آرایشی:

میبایستی حتما هر دو هفته وچهار هفته یک بار، پد های آرایشی خود را شستشو دهید، تا از باکتری ها و آلودگی ها مصون بماند، در واقع این پدها تماس مستقیم با پوست شما دارند، و سلامتی پوست تان،‌ به پدهای تان هم بستگی خواهد داشت.

راهنمای کامل مراقبت از پوست صورت

۴)شستشو دست ها:

دست های شما هم می بایستی پاکیزه،‌و عاری از هرگونه باکتری باشند، تا پوست شما آلوده نشود.

۵)شستشوبیش ازحد صورت:

حفظ پاکیزگی پوست، خیلی مهم است، باید توجه داشته باشید که قدرت پاک کننده ای که استفاده می کنید، خیلی خفیف،‌ویا خیلی شدید نباشد، اگر از پاک کننده های خیلی خفیف استفاده نمایید، پوست تان دچار آکنه خواهد شد، وبرعکس اگر از پاک کننده های خیلی قوی استفاده کنید، پوست تان دچار خشکی شدید، ومشکلات دیگری، خواهد شد که ممکن است به سختی جبران شود.

۶)بی توجهی به راهنمای مصرف محصولات بهداشتی:

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پوستی حساس ونازک دارند، حتما قبل از استفاده ازهرگونه محصول بهداشتی، راهنمای مصرف آن را مطالعه بفرمایید.

۷)استفاده بیش ازحد از محصولات بهداشتی:

پوشاندن خطوط چین وچروک صورت، و استفاده میانه از محصولات بهداشتی، آرایشی خوب است، اما زیاده روی در استفاده از آنها نه تنها مفید نیست، بلکه حتی می تواند باعث مسن تر به نظر رسیدن شما بشود.

راهنمای کامل مراقبت از پوست صورت

۸)استراحت به پوست:

سعی کنید درروزهای تعطیل ومواقعی که در خانه هستید، به پوست خود استراحت دهید،‌زیرا در طول تمام روزهای هفته، پوست شما با مواد آرایشی پوشانده می شده، واجازه تنفس نداشته،‌پس بهتر است این قاعده را به کار گیرید، اکثر بازیگران و مدل ها هم، در دوران استراحت وبیکاری، به پوست خود استراحت می دهند.

۹)تقلید از نحوه آرایش دیگران:

هیچ گاه کرم های دوستان وآشنایان خود را بدون تحقیق درباره پوست خودتان، استفاده نکنید، زیرا هرکسی پوستی با ویژگی های متفاوت دارد، و این که حتما کرم دوست تان هم برای شما مناسب باشد، مشخص نیست.

۱۰)استفاده از ماسک های خانگی:

این که شما با استفاده از مواد طبیعی، یک ماسک دست ساز،‌بسازید خیلی خوب است،‌اما گاهی اوقات پوست ما به برخی مواد واکنش های شدیدی نشان خواهد داد، که ما از آنها بی خبریم.

مراقبت از پوست صورت


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت