loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 79 1394/08/06 نظرات (0)

مقدار کالری پلوها و خورش های ایرانی

مقدار کالری پلوها و خورش های ایرانی

خیلی از ماها برای رعایت رژیم های کم کالری، شروع به شمردن کالری غذا ها میکنیم و برای این کار هم از نرم افزار ها و اپلیکیشن ها موجود در بازار استفاده می کنیم.ولی اکثر این اپلیکیشن ها، خارجی هستن و کالری پلو و خورش های مامان پز رو شامل نمیشن! برای همین هم لایت مد براتون یه لیستی از کالری خورش های ایرانی مامان پر آماده کرده! این لیست رو ذخیره کنین و با یه اراده قوی، پیش به سوی خوش اندامی!

توضیحات:

خیلی از كسایی که می‌خوان وزن كم كنن، برنج نمی‌خورن تا چاق نشن،  اما به جای برنج، خورش‌ها را خالی خالی یا با نان می‌خورن و فكر می‌كنن که با این روش  كالری كمتری دریافت كرده‌ان و میتونن با این روش لاغر بشن. اگه شما هم جزو این گروه هستین، بعد از مطالعه این مطلب به اشتباهات خودتون پی می‌برین.حتما دقت کردین که  خورش خالی و بدون برنج رو باید در حجم زیاد بخورید تا سیر بشین. با یكی-دو قاشق خورش كه آدم سیر نمیشه!  همینه كه باعث می‌شود بیشتر کسانی كه طرفدار این رژیم غذایی هستن، اشتباه كنن و سر میز غذا با خیال راحت یك بشقاب پر خورش بخورن و به این فكر كنن كه چقدر امروز كالری كمتری خورده‌ان! و اینکه چقدر هم لاغر شده‌ان! بعضی‌ها كنار یك بشقاب خورش ، چند تا تكه نان پركالری هم می‌خورن كه دیگه این كار می‌تونه كالری یك وعده غذایی رو به 1000 تا هم بروسونه! یعنی هم چون برنج نخوردیم، دلی از عزا در نیاوردیم، و هم اینکه به خاطر پرخوری در مصرف خورش، چاق تر هم میشیم! این یعنی آش نخورده و دهن سوخته!

پس بهتره یه نگاه به این لیستی از کالری خورش ها و البته پلوهایی که ما براتون آماده کردیم بیندازین و از این به بعد کالری اونها رو رژیم های کالری شماری تون لحاظ کنین.

البته لازم به ذکره که کالری خورش ها بر اساس میزان روغنی که توش مصرف شده، میتونه متفاوت باشه.ولی ما توی این محاسبه، میزان روغن استفاده شده رو متوسط در نظر گرفتیم.یعنی نه خیلی پرچرب و نه خیلی کم چرب.یعنی همون چیزی که همه مامان ها توی آشپزی شون رعایت می کنن!به به!

خورش قورمه سبزی و کرفس : هر قاشق معادل 20 کیلو کالری

خورش قیمه بدون سیب زمینی یا بادنجان : هر قاشق معادل 30 کیلو کالری

خورش فسنجان ملس : هر قاشق معادل 45 کیلو کالری

خورش بامیه : هر قاشق معادل 15 کیلو کالری

استامبولی پلو:  هر قاشق معادل 25 کیلو کالری

عدس پلو بدون گوشت یا مرغ یا کشمش : هر قاشق معادل 35 کیلو کالری

لوبیا پلو : هر قاشق معادل 30 کیلو کالری

آلبلالو پلو : هر قاشق معادل 50 کیلو کالری

باقلا پلو بدون مرغ یا گوشت: هر قاشق معادل 40 کیلو کالری


کالری غذا های ایرانی

بازنشر:مجله زیبایی لایت مد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت