loading...
لایت مد - مد و لباس | دکوراسیون | آرایش و زیبایی | آموزش
سوتین

موم گرم کن خشابی DEPILATORY HEATER

لایت مد بازدید : 163 1394/08/06 نظرات (0)

خودداری از اشتباهات هنگام شستن صورت

خودداری از اشتباهات هنگام شستن صورت

شستن صورت یکی از راه‌های مهم مراقبت از پوست صورت است که در رفع چرک و چربی‌های اضافه از روی پوست کمک می‌کند. اگر این‌کار بدرستی انجام نشود، احتمال اینکه به‌جای کمک به پوست‌تان، به آن آسیب بزنید بیشتر است.
دراینجا فهرستی از متداول‌ترین اشتباهات مرتبط با شستن صورت را آورده‌ایم که باید آنها را اصلاح کنید:
بیش‌از اندازه می شویید
شستن اضافه باعث می‌شود پوست صورت‌تان بدتر شود و از عمر آن کم می‌کند. روزی دوبار صورت‌تان را بشویید – یکبار در صبح و بار دیگر هنگام عصر. اگر تمرینات ورزشی انجام می‌دهید، شست‌وشوی قبل و بعد از تمرین کافی است.
از تمیزکننده‌ی مناسبی استفاده نمی‌کنید
استفاده از تمیزکننده‌ی نادرست، تاثیرات مطلوب محصولات پوستی که استفاده می‌کنید، را کاهش می‌دهد. این‌کار باعث سوزش پوست می‌شود. همیشه به نوع پوست‌تان توجه کنید. اگر پوست معمولی و خشکی دارید، تمیزکننده‌های کِرِمی و آبکی را انتخاب کنید. اگر پوست حساسی دارید، از تمیزکننده‌های غیرصابونی و لطیف استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، از تمیزکننده‌های صورتی که اسید سلی‌سایکلیک دارند استفاده کنید. برای پوست‌های چندحالتی، از تمیزکننده‌های ژلی یا کف‌آلود برای شستن صورت‌تان استفاده کنید. تمیزکننده‌های ناملایم باعث تخلیه مایع طبیعی پوست شده و باعث سوزش صورت می‌شود.
قبل از خوابیدن، آرایش صورت‌تان را پاک نمی‌کنید
اصلا مهم نیست که چقدر خسته‌اید، حتما قبل‌از خواب، آرایش صورت‌تان را پاک کنید. اگر این‌کار را انجام ندهید، رنگ پوست صورت‌تان تغییر خواهد کرد، منفذهای ریز روی پوست‌تان بسته خواهد شد و خطر رویش جوش روی صورت‌تان شما را تهدید خواهد کرد. آرایش همچنین از چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند، از خروج روغنی که باعث مرطوب بودن پوست می‌شود و سلولهای مرده را می‌زداید، جلوگیری می‌کند.


خودداری از اشتباهات هنگام شستن صورت

از تمیزکننده‌های پوست صورت‌تان به درستی استفاده نمی‌کنید

برای اینکه به بهترین نتایج بر روی پوست‌تان برسید، مطمئن شوید که از تمیزکننده‌ی خود به درستی استفاده می‌کنید. اگر از محلول‌های تمیزکننده استفاده می‌کنید، همانند استفاده از مرطوب‌کننده، آن‌را روی پوست خشک صورت‌تان بزنید و برای چند ثانیه آن‌را بر روی پوست خود بمالید. اینکار باعث می‌شود روغن داخل تمیزکننده، روغن داخل مواد آرایشی و روی پوست‌تان را ازبین ببرد. اگر از ژل‌ها یا کف‌کننده‌های قوی استفاده می‌کنید، اول پوست صورت‌تان را خیس کنید تا این مواد، پوست صورت‌تان را خشک نکنند. برای تمیزکننده‌های ضدجوش، اجازه دهید قبل از شستشو، یک دقیقه روی پوست صورت‌تان بماند. اینکار به مواد فعال درون ضدجوش اجازه می‌دهد تا وظیفه‌اش را که ازبین بردن باکتری‌های جوش است، انجام دهند.
بیش‌از اندازه صورت‌تان را می‌تراشید یا اصلا نمی‌تراشید
صورت باید یک یا دوبار درهفته تراشیده شود. تراشیدن بیش‌از اندازه صورت، باعث ضمخت شدن پوست می‌شود. یقینا، تراشیدن پوست ضروری است، زیرا باعث بهتر شدن و سفت شدن پوست صورت می‌شود. کارشناسان پوست، پیشنهاد می‌دهند که تراشیدن صورت را شب‌هنگام انجام دهید که پوست درحال تازه‌شدن است.
برای شستن صورت خود از آب بسیار داغ استفاده می‌کنید
اگر مبتلا به جوش صورت یا اختلال پوستی هستید، برای شستن پوست‌تان از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ باعث گشادی مجراهای خونی زیر پوست شده و باعث می‌شود پوست صورتتان قرمز بنظر بیاید. همچنین باعث خشکی پوست می‌شود. برای شستن صورت‌تان از آب ولرم استفاده کنید.
درهنگام خشک کردن، صورت‌تان را می‌مالید
بعد از شستن صورت‌تان، از مالش صورت برای خشک کردن خودداری کنید. اینکار باعث می‌شود که صورت‌تان برافروخته شود، که باعث تحریک و قرمزی پوست صورت می‌گردد. بهترین راه برای خشک کردن صورت پس‌از شستشو، این‌است‌که به‌صورت ثابت صورت را خشک کنید. پارچه یا حوله را به آرامی بر روی پوست خود فشار دهید تا آب را جذب کند.
اعتماد زیادی به پاک‌کننده‌های صورت دارید
پاک‌کننده‌های صورت، روش‌های ساده‌ای برای ازبین بردن آرایش هستند، اما نباید جایگزین شستن صورت شوند. این پاک‌کننده‌ها فقط چرک، مواد آرایشی و چربی را روی پوست صورت پخش می‌کنند. این مواد، همه چیزهای روی صورت‌تان را ازبین نمی‌برند. برای تمیز نگه‌داشتن صورت، می‌توانید وقتی بیرون از منزل هستید از این تمیزکننده‌ها استفاده کنید، اما بخاطر داشته باشید هروقت به خانه رسیدید، حتما صورت‌تان را بشویید.
لیف حمام‌تان را عوض نمی‌کنید
هرزمانی‌که صورت‌تان را می‌شویید، مطمئن شوید که از حوله تمیز و تازه‌ای استفاده می‌کنید. یک حوله فرسوده می‌تواند محل پرورش باکتری باشد. به‌علاوه، اگر جنس لیف به صورت‌تان آسیب نمی‌زند، می‌توانید از لیف بچه استفاده کنید.
شستن صورت، یکی از چندین روشِ درستِ جوان ماندن و درخشندگی پوست صورت است. اجتناب از اشتباهات ذکر شده می‌تواند به‌شما کمک کند که پوست جوان‌تر و درخشنده‌تری داشته باشید. پس، با پوست‌تان درست رفتار کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.


اشتباهات در شستن صورت

بازنشر:لایت مد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
بهترین های سایت

 مقالات آرایشی و بهداشتی

 آموزش آشپزی

 بخش مدل ها

 پزشکی و سلامت